2004-10-04, 14:55
Medlem
Mack Bolans avatar
Jag är superkänslig när det gäller mina ögon, så nu har jag blivit fett nojig sen jag upptäckt att mitt högra ögonluck gör jävligt ont och har dessutom börjat svälla. Det är ingen stor svullnad, men tillräckligt för att man ska se skillnad mellan ögonlocken (dom fina rynkorna är borta, etc). Om man petar i det gör det ont, och det känns som om vätska flyter omkring därinne.. Det skvalpar nästan lite när man trycker till.

Någon som vet vad det kan vara? Jag har inte gjort någonting dom senaste dagarna , såvitt jag vet, som hade kunnat ge upphov till detta. Inget utöver det vanliga, iallafall.
Citera
2004-10-04, 18:22
Medlem
Hm, en vagel kanske? Fast de brukar väl vara hårdare. Är du förkyld?
Citera
2004-10-04, 18:27
Medlem
Saters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack Bolan
Jag är superkänslig när det gäller mina ögon, så nu har jag blivit fett nojig sen jag upptäckt att mitt högra ögonluck gör jävligt ont och har dessutom börjat svälla. Det är ingen stor svullnad, men tillräckligt för att man ska se skillnad mellan ögonlocken (dom fina rynkorna är borta, etc). Om man petar i det gör det ont, och det känns som om vätska flyter omkring därinne.. Det skvalpar nästan lite när man trycker till.

Någon som vet vad det kan vara? Jag har inte gjort någonting dom senaste dagarna , såvitt jag vet, som hade kunnat ge upphov till detta. Inget utöver det vanliga, iallafall.

Det har faktiskt hänt mej med vid några tillfällen, men jag kan lugna dej med att det går över, klia inte för mycket i ögat bara.
Citera
2004-10-04, 18:35
Medlem
Ciceros avatar
Se till att kolla upp det där hos en läkare snarast! Undvik kontaktlinser om du har sådana.
Citera
2004-10-04, 19:10
Medlem
Mack Bolans avatar
Okej, Cicero, det är just sånt där man absolut inte vill höra.. Men vafan, jag får väl pallra mig iväg till doktorn imorgon då. Varför undvika kontaktlinser föresten?

Jag fick höra att det kunde vara en vagel, men sådana brukar väl sitta vid ögonfransarna? Den här rackarn sitter under ögonlocket isåfall.. Vilket kanske inte är det vanligaste? Eller vad fan vet jag.
Citera
2004-10-04, 19:52
Medlem
Ciceros avatar
Man brukar avråda från kontaktlinser i samband med ögonbesvär då dessa i vissa fall kan förvärra förloppet. Det kan vara så att den rent mekaniskt sitter och skaver, det kan vara en infektion, det kan vara en allergisk reaktion och det kan vara något helt annat och farligt eller helt banalt och ofarligt. Men det går inte att avgöra över internet och eftersom du är orolig och inte vill chansa när det gäller din syn tycker jag en läkare skall få titta på det. Och inga kontaktlinser fram till dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in