Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-02, 20:59
  #1
Medlem
Vilka "vanliga program finns på ubunto som finns på Windows. Kmr css funka?

Med vanliga så menas typ mozilla,spotify,skype, utorrent,microsoft word etc.
Citera
2011-05-02, 21:07
  #2
Medlem
firefox och skype finns men skype är väldigt dåligt till linux och steam finns med sist jag kollade
Citera
2011-05-02, 21:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uvania
firefox och skype finns men skype är väldigt dåligt till linux och steam finns med sist jag kollade

spotify?
Citera
2011-05-02, 21:14
  #4
Medlem
Narkotikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Vilka "vanliga program finns på ubunto som finns på Windows. Kmr css funka?

Med vanliga så menas typ mozilla,spotify,skype, utorrent,microsoft word etc.

Är du invandrare eller dyslektiker? Din svenska är urusel, dessutom så heter det Ubuntu och inte "ubunto".

Hur som helst så finns det alternativ till µTorrent, MS Word och Skype, sök på Deluge och OpenOffice. Med Mozilla så antar jag att du syftar på Firefox som finns tillgängligt för Linux. Jag skulle tro att de flesta av Mozillas program finns till Linux, jag är dock inte helt säker.
Du kan köra CSS (vilket jag antar är Counter Strike: Source) på Linux genom WINE.

Idiot.


Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
spotify?

Om du har premium så finns det en klient, om du inte har premium så får du köra genom WINE.
Citera
2011-05-02, 21:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narkotikov
Är du invandrare eller dyslektiker? Din svenska är urusel, dessutom så heter det Ubuntu och inte "ubunto".

Hur som helst så finns det alternativ till µTorrent, MS Word och Skype, sök på Deluge och OpenOffice. Med Mozilla så antar jag att du syftar på Firefox som finns tillgängligt för Linux. Jag skulle tro att de flesta av Mozillas program finns till Linux, jag är dock inte helt säker.
Du kan köra CSS (vilket jag antar är Counter Strike: Source) på Linux genom WINE.

Idiot.


Edit:



Om du har premium så finns det en klient, om du inte har premium så får du köra genom WINE.
KBRY

Tack mongo <3
__________________
Senast redigerad av dinmamma1234 2011-05-02 kl. 21:27.
Citera
2011-05-02, 21:32
  #6
Medlem
Narkotikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uvania
firefox och skype finns men skype är väldigt dåligt till linux och steam finns med sist jag kollade

Steam finns inte till Linux, tyvärr. Det får bli genom WINE isåfall.

Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
KBRYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

Tack mongo <3

Du skriver att du är 19 men du uppför dig som om du är 13, du verkar oerhört inkompetent.
Idiot.
Citera
2011-05-02, 21:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narkotikov
Steam finns inte till Linux, tyvärr. Det får bli genom WINE isåfall.

Hm okej får se =)

Du skriver att du är 19 men du uppför dig som om du är 13, du verkar oerhört inkompetent.
Idiot.

Intresseklubben antecknar!
Citera
2011-05-02, 23:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uvania
firefox och skype finns men skype är väldigt dåligt till linux och steam finns med sist jag kollade
skype må vara sämre till linux, dock har det lägre prestandakrav. bra till små laptops...
Citera
2011-05-02, 23:23
  #9
Medlem
ischs avatar
Även utorrent finns till linux, dock fortfarande i beta.
Citera
2011-05-02, 23:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Vilka "vanliga program finns på ubunto som finns på Windows. Kmr css funka?

Med vanliga så menas typ mozilla,spotify,skype, utorrent,microsoft word etc.
Firefox - ja
Spotify - ja, via Wine
Skype - ja
µTorrent - ja, via Wine men man använder andra torrentklienter, det finns redan en installerad.
MS Word - nej. Men du kör med Libre/Open office istället.
Steam - ja, via Wine

Övrigt:
MSN - Ja, med en annan klient, t.ex. aMSN - finns installerat från början.
Google Chrome - ja
VLC - ja
Photoshop - nej, men du har GIMP istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback