• 1
  • 2
2011-05-02, 18:16
Medlem
Hackadkycklings avatar
Någon som vet mer om skottlossning vid Smyckeparken? Vid Ica affären.
Pratade precis med en kompis som skulle dit och handla och det var fult med poliser.
Det var tydligen någon som hade avlossat 5 skott mot en bil och sprungit där ifrån.
Dock satt ingen i bilen?

Någon som vet mer, eller hört något?
Citera
2011-05-02, 18:25
Medlem
Smycketorget, inte Smyckeparken, om det nu spelar någon roll.

Vi var där just då men hörde inga skott inne i affären. Det såg ut som 2 skott som träffade vindrutan. Polisen ringade in ett rätt rejält område tyckte jag. Alla såg så lugna ut, som om det här var något de var vana vid.
Citera
2011-05-02, 18:44
Medlem
Hackadkycklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illbattan
Smycketorget, inte Smyckeparken, om det nu spelar någon roll.

Vi var där just då men hörde inga skott inne i affären. Det såg ut som 2 skott som träffade vindrutan. Polisen ringade in ett rätt rejält område tyckte jag. Alla såg så lugna ut, som om det här var något de var vana vid.

Smycketorget ja :P Är bara van att säga Smyckeparken eftersom jag har bott där.

Ja, det börjar bli en väna här i Frölunda nu. Mycket tråkigt :/

Som föregående skriver vafan är det som händer egentligen?
Man blir fan less, börjar tröttna som fan. Blir fan att flytta om det fortsätter det här.
Citera
2011-05-02, 18:58
Medlem
Snacka just med min sambo, jobbar i Tynnered. Ser från fönstret snutar med dragna pistoler. Står en bil utanför Pizzerian på smycketorg, gärningsmännens bil tydl. Man slutar aldrig bli förvånad..
Citera
2011-05-02, 19:14
Medlem
hf89fcs avatar
http://gt.expressen.se/nyheter/1.242...rog-i-goteborg
Citera
2011-05-02, 20:06
Medlem
District9s avatar
fyfan vad det skjuts loss i göteborg... har det samanband med de övriga skottlosningarna?

har det blivit lättare att få tag i vapen eller är det ett gäng krig på g?
Citera
2011-05-02, 20:41
Medlem
Maniks avatar
Citat:
- Han är i bråk med tre till fyra andra män. I detta drar en av männen upp ett vapen och avlossar ett antal skott mot målsäganden men missar, säger polisens presstalesman Thomas Fuxborg.
De misstänkta gärningsmännen försvann sedan till fots från platsen. Ett av skotten trängde in i en parkerad bil i närheten.
Den 44-årige mannen fördes till polisstation för att förhöras om bråket. Polisen har hittat tomhylsor på platsen och brottsplatsen har spärrats av för en teknisk undersökning. Det finns flera vittnen till händelsen.

Enligt Thomas Fuxborg användes någon form av pistol.

Ok, det vi vet är att det i skottlossningen användes någon form av pistol. Härifrån borde det vara lätta puckar att luska fram det mesta.
Citera
2011-05-02, 21:01
Medlem
reg nr?
Citera
2011-05-02, 21:09
Medlem
cordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
fyfan vad det skjuts loss i göteborg... har det samanband med de övriga skottlosningarna?

har det blivit lättare att få tag i vapen eller är det ett gäng krig på g?

så här i efterhand börjar en gemensam röd tråd framträda?
Överallt där det finns rena pengar som tjänas in, så verkar det skjutas eller spelautomater hamras sönder. Precis som det är en "ny aktör" som vill ta över marknaden helt, inte bara i Göteborg?

"De" vilka de nu är, verkar ge sig på alla kriminella gäng som mutat in lönsamma affärer.
Polisen får ta tag i detta och dämpa denna utveckling.

Jag håller mig borta från att handla i tobaksaffärer, som har spelautomater eller som man kan misstänka har "verksamhet", i varje fall nu under "ägarbytet".
Citera
2011-05-02, 21:15
Medlem
ta reg nr på bilen så kankse vi kan kompletera med andra händelser.
Citera
2011-05-02, 22:35
Medlem
majbjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmaniak
reg nr?

Tjänsteresa i Göteborg och hamnade mitt i detta.. Tacka vet jag huvudstaden.

Reg nr FXO 155 på den vita forden med skadad framruta, en annan större silverfärgad bil med en pappa och ett barn på ca 4-5 år ocskså innanför avspärrningarna.

Enligt folk som sett började några män att bråka, kasta utemöbler och att någon hämtade vapen.

Sägs också att något trädgårdsredskap var inblandat..

Hände vid kinarestaurangen el pizzerian, bottenvåningen till ica och spelaffären.

GM försvann antagligen via tunneln under "stora vägen"
Citera
2011-05-02, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majbjorn
Tjänsteresa i Göteborg och hamnade mitt i detta.. Tacka vet jag huvudstaden.

Reg nr FXO 155 på den vita forden med skadad framruta, en annan större silverfärgad bil med en pappa och ett barn på ca 4-5 år ocskså innanför avspärrningarna.

Enligt folk som sett började några män att bråka, kasta utemöbler och att någon hämtade vapen.

Sägs också att något trädgårdsredskap var inblandat..

Hände vid kinarestaurangen el pizzerian, bottenvåningen till ica och spelaffären.

GM försvann antagligen via tunneln under "stora vägen"

Registreringsnummer: FXO155
Fabrikat: FORD MONDEO 2,0I CLX HGV
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1995 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: NXXGBBNSE08897
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-07-12
Senaste EU-regbevis del 2: 2010-07-12
Handelsbeteckning:
Upplysningar: