• 1
  • 2
2011-05-03, 20:45
Medlem
Då är jag övre medelinkomstagare!

Ni som skrev 25 är dumma i huvudet, spelar väl ingen roll vad du har för omkostander, DET ÄR VAD DU TJÄNAR som spelar roll.
Hög bör ligga på +50
Citera
2011-05-04, 22:42
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampgaffel
Kan hålla med Streber. När man har 30000 efter skatt har man det ganska gott. Men i Sverige (och särskilt i detta ekonomiforum) finns någon sorts mentalitet av att "om man inte har minst 30 miljoner på sparkontot är man inte rik", "om man inte är professor i fysik vet man inget om fysik", "om man inte är Zlatan, spelar man inte speciellt bra fotboll", så räkna med absurda siffror.
Högavlönad kontra rik är två helt skilda saker. Du kan ha en väldigt hög lön samtidigt som du har väldigt höga utgifter som gör att du har noll kronor på kontot den 24:e varje månad och inga sparade pengar/tillgångar. Jämför det med någon som är arbetslös samtidigt som han har 100 miljoner "på banken". Den arbetslöse är den rike personen medan den utan tillgångar är högavlönad.
Citera
2011-05-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Frågar du en vänsterpartist är "höginkomsttagare" någon som tjänar mer än 19.900 kr per månad

Personligen tycker jag högavlönad är när lönen efter skatt ligger runt 30.000 kr per månad.

Det här var ju ett rätt kul uttalande. Jag är vänsterpartist och tjänar en bit över 30.000kr efter skatt varje månad, ser knappast mig själv som högavlönad och skulle aldrig någonsin få för mig att kalla någon med samma inkomst högavlönad.

Uttalandet du gjorde är kul för att du uppenbarligen anser att man är höginkomsttagare vid en lägre lön än en vänsterpartist, vad säger det om dig? Smygkommunist eller?

Edit: Ska kanske nämna att jag har moderata kompisar som tycker de tjänar galet bra, och beter sig som höginkomsttagare redan vid 10.000kr efter skatt.
Senast redigerad av Magban 2011-05-05 kl. 19:16.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in