2011-09-25, 20:17
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00
Varför skulle de vara bättre lämpade som tjuvar för att de har mörkare hudpigment? Tjuvar finns i alla raser.

Skippa din rasistiska attityd tack.

Spelar ingen roll vilken ras man tillhör, oavsett så är vi alla människor i grunden.
Det fattar du väl själv, mörka färger syns sämre på natten. Det finns en anledning till att ninjor har svart dräkt.
2011-09-25, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det fattar du väl själv, mörka färger syns sämre på natten. Det finns en anledning till att ninjor har svart dräkt.

Det var en mer retorisk fråga.-.-
2011-09-25, 20:25
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Det var en mer retorisk fråga.-.-
Min fråga var direkt, men du var oförmögen att svara på den eftersom du trasslat in dig i politiskt korrekt dillande.
2011-09-25, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Min fråga var direkt, men du var oförmögen att svara på den eftersom du trasslat in dig i politiskt korrekt dillande.

Jag har svarat på dina frågor. Du ställde två frågor, och inte en.
2011-09-25, 21:17
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Jag har svarat på dina frågor. Du ställde två frågor, och inte en.
Nej du svarande inte på huruvida negrer har en fördel som tjuvar pga sin mörka hy. Du ställde istället motfrågor och började prata om värderingar och annat irrelevant.
Senast redigerad av SummaSummarum 2011-09-25 kl. 21:20.
2011-09-25, 21:46
Medlem
chainmails avatar
Citat:
För han är ingen rasist som du. Han identifierar sig som en människa, där ras inte spelar någon roll.
Ja, jag är konservativ - born and bred... Uppfostrad att respektera och värna det svenska arvet och samhällsbygget. Samhällsutvecklingen har gjort mig uppmärksam på etniciteter och kulturer, deras betydelse samt hur flera av dem inverkar på det svenska samhället. Jag måste fråga, hur ser du på Sveriges utveckling de senaste 20-30 åren? Har Sverige blivit ett rikare, tryggare och bättre land? Har vi fått bättre välfärd och samhällsservice för det ökade skatte- och avgiftstrycket? Är det problemfritt att på 4 decennier ändra demografin från i stort sett etniskt homogen till ca 18% invandrare (deras barn födda i Sverige ej räknade) varav många så främmande att de aldrig kommer att fungera i samhället? Är vi etniska svenskar skyldiga att släppa in hundratusentals främlingar och dessutom försörja dessa? Är vi svenskar skyldiga att släppa in så många främlingar att vårt välfärdssystem havererar och vårt samhälle på sikt kastas in i etniska konflikter?

Om vi går till rasism... Ser olika människotyper likadana ut? Har olika människotyper unika egenskaper? Är det en slump att negrer av västafrikansk typ är dominanta i kortdistanslöpning? Är det en slump att etiopier, kenyaner m fl dominerar medel- och långdistanslöpning? Är det en slump att olika människotyper ser annorlunda ut? Är det en slump att negrer har problem att bo här i solfattiga nord (något med UV-ljus och D-vitamin)? Är det en slump att taxar har korta ben? Eller att labradorer har simhud? Inom hundvärlden talas det utan tvekan om raser, varför inte också om människor? Det gör myndigheter i exempelvis USA (caucasian, asian, hispanic, african-american och native-american)...

Jag är förtvivlad och orolig för utvecklingen i mitt land? Jag blir upprörd när jag tänker på de 200 ghetton som skapats, på all kriminalitet, på utarmandet av världens bästa välfärd osv. Kan du förstå mitt sätt att se på sakerna utan att nödvändigtvis hålla med? Kan du förstå att man känner avsky för alla som kommer hit och orättfärdigt skor sig på oss?

Läste du mitt svar till dig häromkvällen?
2011-09-25, 21:57
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Kärleken är inte färgblind

Svenskars attityder till blandäktenskap varierar kraftigt beroende på den tilltänkta partnerns bakgrund.

Det visar en kommande avhandling av Sayaka Osanami Törngren vid Linköpings universitet.

Fler svenskar kan tänka sig att ha ett förhållande med en latinamerikan, än med en person från Mellanöstern.

Kvinnor var mer negativa än män, vilket bland annat berodde på rädsla för att ett dylikt förhållande inte blir jämställt.
http://www.nyheterna.se/1.2297208
2011-09-25, 21:58
Medlem
Tyronois avatar
Vad tycker folket då om män som drar hit Thailändare för att de upplever dessa som mer attraktiva och mer medgörliga än Svenska kvinnor, samma sak med de som har en "thing" för svarta kvinnor, hur ska vi göra med dessa män?

Eller dras slutsatsen att Svenska män vill ha dessa kvinnor pga att de inte är "femenistfittor" som ska ha allting så jämställt hela tiden?
2011-09-25, 21:58
Medlem
DoctorDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
http://www.nyheterna.se/1.2297208
Där ser man. Det hade man inte trott.
2011-09-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorDeath
Där ser man. Det hade man inte trott.

Är väl inte så konstigt Jay Lo:s akterparti är riktigt grann inget fel på henne heller.
2011-09-25, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyronoi
Vad tycker folket då om män som drar hit Thailändare för att de upplever dessa som mer attraktiva och mer medgörliga än Svenska kvinnor, samma sak med de som har en "thing" för svarta kvinnor, hur ska vi göra med dessa män?

Eller dras slutsatsen att Svenska män vill ha dessa kvinnor pga att de inte är "femenistfittor" som ska ha allting så jämställt hela tiden?
Håller helt med, jag fattar inte varför folk här verkar tro att bara svenska tjejer är med invandrare! Jag ser varje dag svenska män med utländska fruar som är asiater osv.
2011-09-26, 00:26
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahra83
Håller helt med, jag fattar inte varför folk här verkar tro att bara svenska tjejer är med invandrare! Jag ser varje dag svenska män med utländska fruar som är asiater osv.
Naturligtvis är det lika vidrigt med lönnfeta män med en bukform så pass att de måste bära hängslen och livrem på samma gång som importerar gulingar som de svettstånkar och rasblandar med.
De borde, liksom de rasförrädande kvinnorna, deporteras till sin andra hälfts hemland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in