Citat:
Ursprungligen postat av Cal00
För han är ingen rasist som du. Han identifierar sig som en människa, där ras inte spelar någon roll.

Ja, jag är konservativ -
born and bred... Uppfostrad att respektera och värna det svenska arvet och samhällsbygget. Samhällsutvecklingen har gjort mig uppmärksam på etniciteter och kulturer, deras betydelse samt hur flera av dem inverkar på det svenska samhället. Jag måste fråga, hur ser du på Sveriges utveckling de senaste 20-30 åren? Har Sverige blivit ett rikare, tryggare och bättre land? Har vi fått bättre välfärd och samhällsservice för det ökade skatte- och avgiftstrycket? Är det problemfritt att på 4 decennier ändra demografin från i stort sett etniskt homogen till ca 18% invandrare (deras barn födda i Sverige ej räknade) varav många så främmande att de aldrig kommer att fungera i samhället? Är vi etniska svenskar skyldiga att släppa in hundratusentals främlingar och dessutom försörja dessa? Är vi svenskar skyldiga att släppa in så många främlingar att vårt välfärdssystem havererar och vårt samhälle på sikt kastas in i etniska konflikter?
Om vi går till rasism... Ser olika människotyper likadana ut? Har olika människotyper unika egenskaper? Är det en slump att negrer av västafrikansk typ är dominanta i kortdistanslöpning? Är det en slump att etiopier, kenyaner m fl dominerar medel- och långdistanslöpning? Är det en slump att olika människotyper ser annorlunda ut? Är det en slump att negrer har problem att bo här i solfattiga nord (något med UV-ljus och D-vitamin)? Är det en slump att taxar har korta ben? Eller att labradorer har simhud? Inom hundvärlden talas det utan tvekan om raser, varför inte också om människor? Det gör myndigheter i exempelvis USA (caucasian, asian, hispanic, african-american och native-american)...
Jag är förtvivlad och orolig för utvecklingen i mitt land? Jag blir upprörd när jag tänker på de 200 ghetton som skapats, på all kriminalitet, på utarmandet av världens bästa välfärd osv. Kan du förstå mitt sätt att se på sakerna utan att nödvändigtvis hålla med? Kan du förstå att man känner avsky för alla som kommer hit och orättfärdigt skor sig på oss?
Läste du mitt svar till dig häromkvällen?