Citat:
Ursprungligen postat av Ceilingcat
Letar efter slaktare, köttafärer, privata gårdar, varfalls jag kan få tag på vilt eller gräsuppfött kött i Stockholmsområdet till rimligt pris. Flyttade precis hit, så jag hittar noll. Mängdvis letar jag efter sisådär ett halvt skrov från något medelstort djur, gärna styckat men inte så hemskt noga. Mindre djur som kanin kan jag köpa med päls och allt utan problem. Vilken typ av kött spelar dock ingen roll, då det är för privat bruk. Någon som vet var man kan få tag i detta? De butiker jag hittat är alldeles för dyra. Om möjligt går jag helst inte över 150 kr kilot.
Vet inte om gröna gårdar levererar till sthlm. Om de gör kan jag rekommendera det. Själv beställde jag en 10-kilos låda med diverse detaljer, har för mig att kilopriset låg på 135:-. Då var det förvisso 5 kilo färs men även entrecote, filé samt diverse ugns och kokdetaljer. Mycket bra smak.
Leta upp en gård där man föder upp djur så som du vill och fråga om du kan få köpa direkt av dem. Borde inte vara några större problem. Finns ett flertal ställen i göteborgsområdet där man kan göra det och utbudet är så vitt jag känner till inte mindre i området kring stockholm.