2004-10-03, 21:32
Medlem
Agent Coopers avatar
Tänkte lista de värsta och mest smärtfulla sjukdomarna som finns!
Någon som kan komma med förslag?
Eller egna erfarenheter.
Citera
2004-10-03, 21:37
Medlem
Vintersömns avatar
Ebola ska vara rätt otrevligt har jag hört. Har inga personliga erfarenheter dock. Annars verkar det vara rätt jobbigt att vara spetälsk också...
Citera
2004-10-03, 21:40
Medlem
von Schmerzs avatar
Mest smärtsamma borde långt gången cancer som spritt sig i hela kroppen vara. De stackarna kan bli fullpumpade med morfin utan att smärtan försvinner mer än delvis.
Citera
2004-10-03, 21:41
Medlem
Makehastes avatar
I min jakt på inspiration hittade jag det här:
Citat:
What's the worst disease you could possibly get?
a claustrophobic narcoleptic nymphoniac with a tendency to necrophilia
which basically means that you shag a bunch of dead people and fall asleep straight away in a public place.
speaks for itself really
Nåja.
Citera
2004-10-03, 21:45
Medlem
__olofs avatar
hyprokondriker (kan inte stava)

tror inte det är den fysiskasmärtan som är värst gällande någon sjukdom utan det psykiska att veta att du är redigt sjuk och vet vad du har framför dig, lidande och möjlig död.
Citera
2004-10-03, 22:46
Medlem
Makehastes avatar
Jag har för mig att man kan födas utan tarmar, och klara sig ett par veckor. Men det lär vara smärtsamt. Att födas med något saknandes i mage-bröst-regionen lär vara väldigt jobbigt.
Citera
2004-10-03, 23:21
Medlem
bodycounts avatar
Edit by bodycount
Citera
2004-10-04, 00:29
Medlem
rashbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodycount
Halsfluss, och då menar jag extrem halsont
=
Du kan inte svälja utan att få pinande smärta, vilket ger en HEL del problem.

Jag har haft halsfluss flera gånger, och visst gör det ont men jag kan tänka mig en hel drös olika tillstånd som garanterat är värre. Visst, det kanske finns olika nivåer av jävlighet på halsfluss men nog måste väl ändå t.ex. långt gången AIDS med några följdsjukdomar, typ Kaposis sarkom, vara värre? Jag tror nog dock att von Schmerz har kommit med ett bättre svar, så för att återgå till trådens huvudämne så svarar jag "cancer" på frågan "Vilken sjukdom är mest smärtsam?".
Citera
2004-10-04, 00:58
Medlem
Ursas avatar
Förälskelse.
Citera
2004-10-04, 01:04
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Förälskelse.
+ Obesvarad/Olycklig väl? Annars blir jag orolig.
Citera
2004-10-04, 01:11
Medlem
Makehastes avatar
Förresten kom jag på att alla långsamma sjukdomar som handikappar en (muskelförtvinig, demens, alzheimers etc) måste vara värst. Både för en själv och för omgivningen. Att hela tiden bli påmind om att man är sjuk, men inte tillräckligt sjuk för att inte vilja leva ett "normalt" liv. Man måste ju bli helt galen.
Citera
2004-10-04, 01:13
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
+ Obesvarad/Olycklig väl? Annars blir jag orolig.

Gulligt av dig.

Tja, ja, obesvarad... eller besvarad men omöjlig, komplicerad, av andra skäl. Det kan vara fruktansvärt att göra det man borde...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in