2004-10-04, 01:17
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Tja, ja, obesvarad... eller besvarad men omöjlig, komplicerad, av andra skäl. Det kan vara fruktansvärt att göra det man borde...
Det var det jag tänkte kunde sorteras in under "olycklig" kärlek. Och en sådan kan verkligen vara det värsta man kan råka ut för. Man går in i ett "synbart mörker" som det kallas på fackspråk. De flesta hamnar väl där någon gång... Inte roligt.
Citera
2004-10-04, 01:25
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Det var det jag tänkte kunde sorteras in under "olycklig" kärlek. Och en sådan kan verkligen vara det värsta man kan råka ut för. Man går in i ett "synbart mörker" som det kallas på fackspråk. De flesta hamnar väl där någon gång... Inte roligt.

Nej, det är fruktansvärt. (Jag är inte i den situationen nu... jag är bara lite måndagsmorgonsblå.)
Synbart mörker... fackspråk... Vilket fack är du med i?
Citera
2004-10-04, 01:26
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Nej, det är fruktansvärt. (Jag är inte i den situationen nu... jag är bara lite måndagsmorgonsblå.)
Synbart mörker... fackspråk... Vilket fack är du med i?
Blå my ass...

Jag läste den benämningen i min psykologi A-bok i gymnasiet. Jag tyckte det var ganska träffande.

Jag är blå för att ingen är vaken och skriver på FB.
Citera
2004-10-04, 01:29
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Blå my ass...

Jag läste den benämningen i min psykologi A-bok i gymnasiet. Jag tyckte det var ganska träffande.

Jag är blå för att ingen är vaken och skriver på FB.

Nå, nyduschat skär då. För Ni talar väl inte politik med en dam?

Ingen är vaken och skriver på FB... God morgon, jag är ingen.
Nu blev jag verkligen blå.
Citera
2004-10-04, 01:35
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Nå, nyduschat skär då. För Ni talar väl inte politik med en dam?

Ingen är vaken och skriver på FB... God morgon, jag är ingen.
Nu blev jag verkligen blå.
Jag tänkte mer att du sa att du var blå i första meningen och sen avslutade med ett vrålgrin.

Äsch då. Nu var det inte alls så jag menade. Jag har just klunkat nattens första te och kurrar nöjt. Jag blir nog sittande ett tag till, och du får gärna göra mig sällskap.

Trådrespirator: Att få livmodercancer. Eftersom stamcellerna (med ritningar för en hel människa) finns där får tumören tänder, brosk, hår och blodkärl.

Detta ska kanske tas med en nypa salt men har sagts av en vän till mig som läser till biolog. Man får hoppas att auktoriteterna inte narras.
Citera
2004-10-04, 01:38
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Jag tänkte mer att du sa att du var blå i första meningen och sen avslutade med ett vrålgrin.

Äsch då. Nu var det inte alls så jag menade. Jag har just klunkat nattens första te och kurrar nöjt. Jag blir nog sittande ett tag till, och du får gärna göra mig sällskap.

Aha... Månget missförstånd skola stånda mellan man och kvinna, mången själens natt skall ytterligare förmörkas därav

MS lär vara ganska gräsligt, lupus likaså. Sjukdomar där kroppen långsamt förstörs och man inte kan göra något åt det.
Citera
2004-10-04, 01:45
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Aha... Månget missförstånd skola stånda mellan man och kvinna, mången själens natt skall ytterligare förmörkas därav
Ja... Just så.

Citat:
MS lär vara ganska gräsligt, lupus likaså. Sjukdomar där kroppen långsamt förstörs och man inte kan göra något åt det.
Ja, det var lite den tanken jag hade i mitt förrförra inlägg. Det är egentligen den bästa benämningen på en sjukdom. Att långsamt brytas ner av sin egen kropp. Ja jädrar, det är inte så man blir lite melankolisk.

Det enda som är värre är väl att tillbringa hela sjukdomstiden i en sjukhussäng och inte ens få försöka leva som vanligt. Då kan man lika gärna dra ur kontakten tycker jag nog.
Citera
2004-10-04, 03:27
Awaiting Email Confirmation
Cold dead handss avatar
Såg en dokumentär på discovery idag om en kille som huden faller av på hela tiden. Han hade deformerade händer, väldigt liten muskelkraft och levde med konstanta smärtor. Hela kroppen var bandagerad, och varje gång bandagen lades om drogs mer hud bort och det gjorde ännu mer ont. Har för mig att han var 36 år. Inte dåligt att klara sig så länge utan att åka utför ett stup med rullstolen.
Citera
2004-10-04, 04:13
Medlem
Min mormor dog i ALS. Inget jag önskar min värsta fiende. Kanske inte världens hemskaste, men väl hemsk nog. Man förlorar alla funktioner i kroppen steg för steg, till slut kan man varken röra sig eller prata, men hjärnan är ändå "intakt", så man är väl medveten hela tiden. R.I.P älskade mormor.
Citera
2004-10-04, 05:11
Medlem
Ebola skulle jag nog svara.
Mot slutet är du i princip ett levande lik, läste en bok om sjukdomen och då visar det sig att levern ser ut som på ett en vecka gammalt lik och när din kropp kollapsar av sjukdomen dör du en smärtsam död främst genom blodförlust då du blöder ur alla kroppsöppningar sen att det är extremt smärtsamt och av stammen ebola-zaire ligger dödligheten på 90% gör inte direkt saken bättre.

Men jag skulle också tro att det finns mera smärtsamma sjukdomar.
Citera
2004-10-04, 08:19
Medlem
Ciceros avatar
"Locked in syndrome" verkar inte heller alltför roligt. Man är vid medvetande och fullständigt klar, men kan inte röra en muskel och saknar alltså alla möjligheter att kommunicera med omvärlden.
Citera
2004-10-04, 17:32
Medlem
haloklins avatar
"Harlequin fetus", harlekinfoster : En extrem, medfödd form av hudsjukdomen ichtyosis. Huden blir hård och spröd och bryts upp överallt där kroppen böjer sig, samt på andra ställen. De nyfödda som har denna sjukdom lever oftast mindre än en dag, kanske några få dagar.

VARNING!!! *EJ FÖR KÄNSLIGA!!!* VARNING!!!

Sidorna är på engelska.

bilder + info, läkarbeskrivning av ett specifikt fall :

http://www.ispub.com/ostia/index.php?xmlFilePath=journals/ijpn/vol2n1/harlequin.xml

bilder + viss info :

http://asylumeclectica.com/malady/archives/harlequin.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in