• 1
  • 2
2011-05-03, 22:43
Bannlyst
OT: Köp en PC, Mac suger.

OnT: Angående lagget i BF, så tror jag det kan ha och göra med din hårdvara i datorn.
Citera
2011-05-04, 01:03
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepogge

OnT: Angående lagget i BF, så tror jag det kan ha och göra med din hårdvara i datorn.
OT: Vad gör du då i Macforat, Herr Kvastskaft?

OnT: Problemet med BF hade inte med hårdvaran att göra.

Hugo56, har ingen vidare koll på Word, men den har inte "bytt" till engelsk rättning av sig självt? (Om det nu är något man kan ställa in). Eller du kanske har skrivit några engelska ord så att den tror att den ska rätta engelska?
Citera
2011-05-04, 09:50
Medlem
hugo56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepogge

Jag har bara kört pc innan jag köpte macbooken för några dagar sedan, så jag är verkligen ingen mac fanboy, men operativet är GRYMT mycket bättre än windows.
Citera
2011-05-04, 09:52
Medlem
hugo56s avatar
onT: Det verkar som dokumentet har ändrat sig till något annat språk, för när jag kör på skolans datorer i word så rättar den inte orden där heller (på windows)
Citera
2011-05-04, 09:59
Medlem
Det finns en inställning att göra någonstans i Word om vilken ordlista/språk som skall användas vid rättning. Vet tyvärr inte exakt var då Words menyer är rörigare än sladdhärvan bakom min hemmabio, men det finns där.

Eftersom det kommit så många versioner av Word till olika operativsystem kan du även spara Word-dokument i många olika .doc-format (docx osv). Testa med ett annat format om dokumentet ser konstigt ut på en PC.

Och grattis till att du nu sitter med en bättre datorupplevelse
Citera
2011-05-04, 10:02
Medlem
hugo56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Viking
Det finns en inställning att göra någonstans i Word om vilken ordlista/språk som skall användas vid rättning. Vet tyvärr inte exakt var då Words menyer är rörigare än sladdhärvan bakom min hemmabio, men det finns där.

Eftersom det kommit så många versioner av Word till olika operativsystem kan du även spara Word-dokument i många olika .doc-format (docx osv). Testa med ett annat format om dokumentet ser konstigt ut på en PC.

Och grattis till att du nu sitter med en bättre datorupplevelse
jag löste problemet på datorn här i skolan, om man högerklickade på den felstavade ordet, klickade på språk, sedan ange språk och där kunde man ändra från engelska till svenska som standard
Citera
2011-05-04, 11:42
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugo56
Jag kör allt på OS X

bfbc2 finns inte för OS X, så troligen kör du virituellt, då suger naturligtvis alla spel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in