• 1
  • 2
2011-05-01, 14:11
Medlem
hugo56s avatar
Hej! Jag har nu i 2 dygn gt min frsta mac, men nr jag frsker spela med den strular det en hel del.

Jag har den vrsta macbooken s jag rknade med att det att allt ska funka utan problem, hr r specsen:
2,2 GHz Quad-Core
Intel Core i7
4 GB 1333 MHz
750 GB 5400 varv/minut1
Intel HD Graphics 3000
AMD Radeon HD 6750M med 1 GB GDDR5

Nr jag spelar cs source s gr pingen upp till 300-400 fast p mina pcs ligger den nera p 25-40 i vanliga fall.

Nr jag spelat cod 4 s funkar det bra med allt p hgsta mjliga i grafik, men nr jag spelar bfbc2 (torrent, jag ska g kpa riktiga spelet nsta vecka, ville knna p grafiken) s laggar det p lgsta grafik, r detta fr att det var en torrent?

Det min viktigaste frga var hur man kan fixa problemen med cs source fr jag lskar spelet och vill kunna spela det p macen ocks.

Annars har jag varit njd med datorn och allt annat funkar klockrent

ps. Jag laddade ner bfbc2 fr att snabbt testa grafiken, jag hade sjlvklart tnkt att kpa spelet!
Citera
2011-05-01, 14:57
Medlem
Snjs avatar
Angende lagget i BFBC2 s kan det kanske ha med drivrutiner att gra (jag antar att du spelar det i Windows p macen? Fr det finns vl inte till OS X?). Eller att Windows helt enkelt kr p fel grafikkort, det finns ju ett inbyggt i processorn (smre) och ett bttre.
Citera
2011-05-01, 18:58
Medlem
hugo56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Angende lagget i BFBC2 s kan det kanske ha med drivrutiner att gra (jag antar att du spelar det i Windows p macen? Fr det finns vl inte till OS X?). Eller att Windows helt enkelt kr p fel grafikkort, det finns ju ett inbyggt i processorn (smre) och ett bttre.
Jag kr allt p OS X
Citera
2011-05-01, 19:03
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Du kanske laddade hem en dlig portning av spelet. Man ska som sagt helt kra spelen i Windows.
Citera
2011-05-01, 19:12
Medlem
hugo56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Du kanske laddade hem en dlig portning av spelet. Man ska som sagt helt kra spelen i Windows.
okej, bra, d antar jag att det inte har med datorn att gra.
D har jag bara problemet med min ping nr jag kr cs source kvar
Citera
2011-05-01, 22:44
Medlem
Snjs avatar
Ja, som sagt ovan, om spelet inte finns native till OS X ska du helst kra det i Windows - annars gr det mindre bra som du mrkt

Angende din ping s kan det ju ha med mnga saker att gra. T.ex; Spelar du p servrar som ligger lngt bort? Om du har trdlst internet, r det ngot som str signalen? Laddar du ner ngot samtidigt? Tar Time Machine backup samtidigt? Kr du det native till OS X (allts genom Steam), och inte en dlig portning igen? Laddar Steam ner/uppdaterar ett spel samtidigt? Har du senaste versionen av OS X (10.6.7)? Fr du lika dliga resultat om du kr en test p www.bredbandskollen.se?
Citera
2011-05-01, 23:24
Medlem
hugo56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Ja, som sagt ovan, om spelet inte finns native till OS X ska du helst kra det i Windows - annars gr det mindre bra som du mrkt

Angende din ping s kan det ju ha med mnga saker att gra. T.ex; Spelar du p servrar som ligger lngt bort? Om du har trdlst internet, r det ngot som str signalen? Laddar du ner ngot samtidigt? Tar Time Machine backup samtidigt? Kr du det native till OS X (allts genom Steam), och inte en dlig portning igen? Laddar Steam ner/uppdaterar ett spel samtidigt? Har du senaste versionen av OS X (10.6.7)? Fr du lika dliga resultat om du kr en test p www.bredbandskollen.se?
Nr jag inte laddade ner ngot s gr pingen ner galet mkt, tack fr hjlpen! Sov gott"!
Citera
2011-05-02, 01:25
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugo56
Nr jag inte laddade ner ngot s gr pingen ner galet mkt, tack fr hjlpen! Sov gott"!
Gtt att det lste sig
Citera
2011-05-02, 22:50
Medlem
hugo56s avatar
hur tar man bort ett mne? Eller lter man mnena ligga och skrpa nu nr jag har ftt svar p mina frgor?
Citera
2011-05-02, 23:13
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugo56
hur tar man bort ett mne? Eller lter man mnena ligga och skrpa nu nr jag har ftt svar p mina frgor?
De ligger kvar! P s stt kan andra hitta trden och t.ex f hjlp om de har liknande problem.
Citera
2011-05-03, 11:05
Medlem
bara att kra bootcamp, alla spel flyter p mkt bttre i windows :_(
Citera
2011-05-03, 21:24
Medlem
hugo56s avatar
Jag vill inte starta en ny trd, har redan startat ca. 4 trdar och skrivit ca 30 inlgg s jag kr en snabb frga hr:

Jag har Microsoft word (torrent, sorry, hatar torrents) och allt funkar bra. den knde igen svenska sprket och kunde rtta det ocks. men nr jag nu har jobbat ihop 9 sidor till ett arbete i skolan s brjar den rtta sprket som om det vorre engelska. ngon som vet hur man kan fixa detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in