Äsch, jag tror flera i denna nostalgiska klagotråd är lite purkna för att en del beprövade bråkstakar och reflexmässigt retande hatobjekt just nu mestadels häckar i Exp.FB-trådarna

...Sedan har väl åtskilliga som inte kan tåla varandra kanske nått fram till någon sorts prekär terrorbalans, fortsätter de hamra förolämpningar på tangenterna blir det varningar osv. eller också får man försöka slå ihjäl varandra IRL om man är lagd åt det hållet.
På den tiden Nuxvomica skrev läste jag bara på FB, men jag kan ana mig till vad ni saknar i hans fall: han var ju som ett rasande misantropiskt värn mot alla kvinnliga infiltrationsförsök eller "humanistiska" invändningar mot någon grym tanke, ständigt i uppladdning inför nästa skriftliga titelmatch med de ofrånkomliga ingredienserna: den odräglige pissölsmannen, de kallsinniga krogludren och Max Hardcore som symbolisk straffare - men han hade ett Schopenhauercitat i signaturen också och var definitivt ingen dumskalle. Med Silvertejp i FB-stallet fick så även de mest sammanbitet grällystna sitt lystmäte, och sedan kunde den som saknade skrupler gå vidare till det omtyckta lördagsnöjet "tracka Shakademus", ungefär som att virtuellt hetsa hundar på en björn...Visserligen älskar jag sarkasmer framförda av ett livligt och skarpt intellekt, men sådant brukar utspela sig lite mer diskret, det blir inte de stora bullrande flabbiga cirkusnumren av det.
Om Ola Schubert eller Tove Fraurud eller Joanna Rytel gav sig in i leken här i vissa trådar skulle det förvisso liva upp på ett sätt som väcker ens elakaste sidor, det förnekar jag inte.