Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-10-04, 22:01
Medlem
Laments avatar
Äsch, det är ju förmågan att totalt knäcka och förnedra en meningsmotståndare utan att ta till uppenbart kränkande ord såsom "idiot" man ska eftersträva.
Citera
2004-10-04, 22:03
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lament
Äsch, det är ju förmågan att totalt knäcka och förnedra en meningsmotståndare utan att ta till uppenbart kränkande ord såsom "idiot" man ska eftersträva.
Möjligt, men det blir bara roligare om den som får verbala smällar försöker försvara sig med svordommar...
Citera
2004-10-04, 22:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Äsch, jag tror flera i denna nostalgiska klagotråd är lite purkna för att en del beprövade bråkstakar och reflexmässigt retande hatobjekt just nu mestadels häckar i Exp.FB-trådarna ...Sedan har väl åtskilliga som inte kan tåla varandra kanske nått fram till någon sorts prekär terrorbalans, fortsätter de hamra förolämpningar på tangenterna blir det varningar osv. eller också får man försöka slå ihjäl varandra IRL om man är lagd åt det hållet.

På den tiden Nuxvomica skrev läste jag bara på FB, men jag kan ana mig till vad ni saknar i hans fall: han var ju som ett rasande misantropiskt värn mot alla kvinnliga infiltrationsförsök eller "humanistiska" invändningar mot någon grym tanke, ständigt i uppladdning inför nästa skriftliga titelmatch med de ofrånkomliga ingredienserna: den odräglige pissölsmannen, de kallsinniga krogludren och Max Hardcore som symbolisk straffare - men han hade ett Schopenhauercitat i signaturen också och var definitivt ingen dumskalle. Med Silvertejp i FB-stallet fick så även de mest sammanbitet grällystna sitt lystmäte, och sedan kunde den som saknade skrupler gå vidare till det omtyckta lördagsnöjet "tracka Shakademus", ungefär som att virtuellt hetsa hundar på en björn...Visserligen älskar jag sarkasmer framförda av ett livligt och skarpt intellekt, men sådant brukar utspela sig lite mer diskret, det blir inte de stora bullrande flabbiga cirkusnumren av det.

Om Ola Schubert eller Tove Fraurud eller Joanna Rytel gav sig in i leken här i vissa trådar skulle det förvisso liva upp på ett sätt som väcker ens elakaste sidor, det förnekar jag inte.
Citera
2004-10-05, 15:23
Medlem
Nelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Sällar mig till åsikten att forumet blivit något gråare och mindre spännande. Med uppskärpningen följde att många läsvärda, udda frifräsare sorterades ut. Åsikten att FB ska vara en 'kunskapskälla' ger jag inte mycket för. Visserligen hittar man ett och annat korn, men inte söker jag mig hit för att vinna kunskap, den hittar jag annorstädes.

Det här med stil o klass. Att kalla någon 'idiot' är visserligen inte speciellt klokt eller hedrande, men är det egentligen särskilt störande? Det hotar definitivt inte FB:s existens och lär inte falla under begreppet HMF. Själv bryr jag mig inte ett dugg om någon kallar "mig" idiot på FB. Sån't slår som regel tillbaka på den som anklagar. Det är nämligen inte mig det handlar om, utan en anonym pseudofigur, visualiserad av en avatar i bästa fall. Betraktar kommunikationen här som ett rollspel, jämförbart med de många andra roller vi ikläder oss i tillvaron. Skillnaden här är den totala anonymiteten (såvida man inte i närmast exhibitionistisk anda hänger ut både namn, ansikte och könsdelar, vilket en del tycks finna tilltalande, dock icke undertecknad). Att här ta illa upp för tillmälet 'idiot' vore idiotiskt. Jämför med en skådespelare som tar illa vid sig vid ett nedlåtande tillmäle i en pjäs eller film. Då bör man kliva av scenen.

Låt det fria ordet få lite friare spelrum. Den som vet med sig att han/hon inte är en idiot irl lär nog stå rycken. Den verklige idioten fattar inte iaf.

Visst, har forumet blivit "gråare". Heta diskussioner, sarkastiska inlägg och verbala smockor var anledningen till att jag registrerade mig på forumet. Många av de personer som har bannlysts, skapade den atmosfär som jag tycker ska vara ska vara synonymt med foumet. Även moderatorer var med i leken på ett helt annat sätt än i dagsläget.

Det var helt enkelt ett roligare och annorlunda forum, som skiljde sig avsevärt från andra svenska comunities och forum. Jag tycker naturligtvis att det är tråkigt att den nuvarande administrationen har gjort avkall på det som har varit synonymt med huvudsiten, fast jag kan förstå varför dom har gjort det. Det lockar en bredare publik samt genererar mer annonspengar.

Jag håller även med M2K på punkten om att forumet i första hand inte kan kallas för någon kunskapsbank. Även om det finns viss kunskap att hämta på några delforum.

Men så är det ju med utveckling, det blir inte alltid till det bättre, och det går inte att stoppa den..
Citera
2004-10-05, 15:43
Bannlyst
tror många har försvunnit för att forumet blir mindre och mindre underground om man kan säga så..
mer regler och mindre larv gör att trådarna dör fortare fast håller en seriösare ton..nyttigt kanske!! men jävligt trist..
håller med dig roger till hundra %...

det är inte lika kul längre..fast fortfarande de roligaste forumet ja känner till..
ta in ot forumet så man får larva sig lite FÖR I HELVETE!!!
Citera
2004-10-05, 15:54
Medlem
Comps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ibland är jag så trött på FB och alla lättretade idioter som sitter och tjafsar om trivialiteter här hela dagarna... Ibland undrar jag vad jag själv håller på med som verkligen försöker diskutera vettigt med självcentrerade statusbögar, insnöade kvinnosaksåsnor, ilskna vänsteraktivister, stenkastare, skrytpellar, förvirrade lunarstormare och pk-idioter.
// Roger P.

Tror även du att detta fortfarande är ett "undergroundforum"..!? Nej, så kan det inte vara, du är för gammal i gemet för en sådan tanke, eller?

Pöbeln i din beskrivning bekräftar att det inte är underground, och bekräftar att du har rätt. FB är inte kul längre, och det är inte kontroversiellt att vara på FB. Det är ett forum för trivialiteter och "gruppsamhörighetspersoner".

Tyvärr...

.comp (som iofs faller in i en av dina ovan nämnda grupper)
Citera
2004-10-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comp
Tror även du att detta fortfarande är ett "undergroundforum"..!? Nej, så kan det inte vara, du är för gammal i gemet för en sådan tanke, eller?

Pöbeln i din beskrivning bekräftar att det inte är underground, och bekräftar att du har rätt. FB är inte kul längre, och det är inte kontroversiellt att vara på FB. Det är ett forum för trivialiteter och "gruppsamhörighetspersoner".

Tyvärr...

om det är så trist, liva till det lite själv då, eller ska "nån annan" ta det ansvaret?
Citera
2004-10-05, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Comp

Tyvärr...

forumet är inte va det har varit..det känns som dom som styr här vill göra forumet rent och mer mainstream..(kanske har fel) förstår om det är så..mer folk mer pengar..men känslan försvinner när man gör så här tråkigt men sant.
men hur mycket man än vill så är det aldrig underground ..
Citera
2004-10-05, 18:42
Medlem
Bleeps avatar
Bra tråd. Vet inte vilket ben jag ska ställa mig på. Bidrar själv i viss mån till 'medelsvenneriet' när jag å ena sidan är onödigt dum mot Myokardiet (som definitivt är FB:s för nuet färgstarkaste användare) samtidigt som jag å andra sidan är himla 'avantgarde' när jag irriterar mig på de mediokra pk-papegojorna.

Antar att det krävs alla sorters varelser för att skapa en hel värld. Fördelen med FB-världen är kantro att folk törs skriva det de aldrig skulle våga säga IRL. Och att man ibland får sig ett smaskigt smakprov av Roger P:s maffiga ordförråd till livs.
Citera
2004-10-05, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
om det är så trist, liva till det lite själv då, eller ska "nån annan" ta det ansvaret?
Ja, vi är några stycken som har utsett Dig att bära det totala ansvaret för forumets dekadens. Det är alltså Du som ska liva upp stället igen. '

Kom along nu... Säg något kul...

// Roger P.
Citera
2004-10-05, 21:45
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson Börje
forumet är inte va det har varit...

Nostalgi nuförtiden är inte så bra som den var förr
Citera
2004-10-05, 21:59
Medlem
Schaffers avatar
Ibland är det roligt ibland är det tråkigt. Just nu ganska trist, speciellt med expedition FB som jag inte orkar läsa. Det vänder. Jag hoppas fortfarande på nuxvomica - en av anledningarna till att jag fortsatte läsa (och skriva) här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in