Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ibland är jag så trött på FB och alla lättretade idioter som sitter och tjafsar om trivialiteter här hela dagarna... Ibland undrar jag vad jag själv håller på med som verkligen försöker diskutera vettigt med självcentrerade statusbögar, insnöade kvinnosaksåsnor, ilskna vänsteraktivister, stenkastare, skrytpellar, förvirrade lunarstormare och pk-idioter. Ibland funderar jag över vad allt detta egentligen tjänar till. Det känns inte direkt som om jag får så mycket ut av att hålla på och tramsa med den dumma allmogen här. Det kanske också har märkts eftersom jag inte lika ofta engagerar mig i lika seriösa diskussioner längre utan allt oftare deltar i bespottningsdueller med olika idioter.
Jo, det finns fortfarande några vettiga människor kvar. Folk som tänker sunt och som inte är helt upptagna av att vara världens helyllekillar. Tyvärr har Ni blandats ut betänkligt under senaste året med snorungar, radhusfånar och bolsjeviker. Jag tycker själv inte att FB är lika kul som det var vid den här tiden förra året. För mycket kul och vettigt folk har försvunnit och tyvärr har dessa ersatts av bottenskrapet från alla andra velournätcommunitys Sverige runt.
Det är faktiskt så att jag saknar folk som johnny_x, thompa och Nuxvomica. Vissa tyckte som jag och andra tyckte på andra sätt, men dom tramsade inte så förbannat.
// Roger P.
Både thompa och Nux har dragit till Forumhuset i fall det var de personerna du saknade. Ja, om du nu kan komma över moderatorerna där efter din dust med HIV-mannen det vill säga
En anledning till att jag själv inte hänger här så mycket är att jag har dragit ungefär samma slutsats som du. Ett alternativ är att man då letar efter ett substitutforum som Forumhuset, Skalman eller liknande där man börjar skriva istället. Ett annat alternativ är att man överger forumskriverierna och börjar chatta. Ett tredje alternativ och en sista utväg är att man river loss kontakterna från uttaget och säljer datorn med tillhörande modem...