Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-10-03, 23:41
Medlem
TomBombadills avatar
R_P, jag delar Din saknad för Nuxvomica. Han var den färgstarkaste karaktären här på Flashback. Men samtidigt förstår jag varför han blev bannad.

Vidare håller jag med om att det är en jävla massa trams här nu för tiden. Folk som inte skriver något innehållandes substans. Jag ska inte nämna några för den listan skulle göras på tok för lång. Kan det vara så att Flashback har blivit för stort? För mainstream? Att de färgstarka individerna helt enkelt tröttnar, eller inte ens väljer att regga här p.g.a. att dom helt enkelt tycker det verkar för alldagligt. Eller kanske det bara är en övergående fas? Många frågor som jag inte har några svar på. Det enda jag vet är att Flashback var bättre, roligare och mycket mer intressant förr.

Men! Flashback är ändå det överlägset bästa forumet som finns på internet.
Citera
2004-10-04, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomBombadill
R_P, jag delar Din saknad för Nuxvomica. Han var den färgstarkaste karaktären här på Flashback. Men samtidigt förstår jag varför han blev bannad.

Vidare håller jag med om att det är en jävla massa trams här nu för tiden. Folk som inte skriver något innehållandes substans. Jag ska inte nämna några för den listan skulle göras på tok för lång. Kan det vara så att Flashback har blivit för stort? För mainstream? Att de färgstarka individerna helt enkelt tröttnar, eller inte ens väljer att regga här p.g.a. att dom helt enkelt tycker det verkar för alldagligt. Eller kanske det bara är en övergående fas? Många frågor som jag inte har några svar på. Det enda jag vet är att Flashback var bättre, roligare och mycket mer intressant förr.

Men! Flashback är ändå det överlägset bästa forumet som finns på internet.
Jag håller med Dig i precis allt Du skriver...

Som sagt, Flashback var bättre, roligare och mycket mer intressant förr. Men - Flashback är ändå det överlägset bästa forumet som finns på internet.

// Roger P.
Citera
2004-10-04, 08:30
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag håller med Dig i precis allt Du skriver...

Som sagt, Flashback var bättre, roligare och mycket mer intressant förr. Men - Flashback är ändå det överlägset bästa forumet som finns på internet.

// Roger P.

Vad man kan fundera på är om FB tycker att kvantitet är bättre än kvalitet, då man ofta slår sig för bröstet och talar om att "vi har minsann drygt 60.000 medlemmar och över 1.3 miljoner inlägg, då måste vi ju vara ett bra forum" Ungefär som att säga "800 miljarder flugor kan inte ha fel, ät mer skit"

Det går ju inte att sticka under stol med att förutsättningarna för att få bra reklamintäkter är att man har en hög exponeringsgrad och vad är då bättre än att redovisa dom ovanstående siffrorna?

Sedan att det faktiskt är ett försvinnade fåtal av dom 61.293 medlemmarna som de facto driver detta forum framåt och är aktiva skribenter med genomtänkta och kunskapsberikande inlägg är ju en annan sak. Inget man direkt redovisar när man fiskar efter annonsörer.

Sedan håller jag med om att Flashback är bäst , därmed inte sagt att man får slå sig till ro och tro att det alltid kommer att vara så.
Citera
2004-10-04, 10:53
Medlem
XenuHubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ibland undrar jag vad jag själv håller på med som verkligen försöker diskutera vettigt med självcentrerade statusbögar, insnöade kvinnosaksåsnor, ilskna vänsteraktivister, stenkastare, skrytpellar, förvirrade lunarstormare och pk-idioter.
// Roger P.

Vad pratar du om? Din uppgift i livet är inte att debattera med ovanstående grupper. Det gör du inte. Din uppgift är att reta gallfeber på dom, och det gör du. Det är en talang som du gör gott i att ta vara på.

Du står inte i fel arena, du har bara tappat sikte på bollen. Tillfälligt, hoppas jag.
Citera
2004-10-04, 18:43
Awaiting Email Confirmation
Håller med RP i sak. Det är jävligt intressant och underhållande
att följa duktiga debattörer, som verkligen brinner för sin
ståndpunkt.

Men man har ju märkt att de som har blivit bannade från fb,
har blivit det på ett ganksa billigt sätt, typ personangrepp.
Det finns, som en del har påpekat, olika sätt att uttrycka sig
på. Det är inte svårt att skriva ett vasst inlägg,
samtidigt som man följer fb:s regler
Citera
2004-10-04, 18:56
Medlem
saknar ni färgstarka karaktärer? börja med er själva då, man kan inte klandra resten av världen för något den "borde" vara
Citera
2004-10-04, 18:59
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
saknar ni färgstarka karaktärer? börja med er själva då, man kan inte klandra resten av världen för något den "borde" vara

Hmmm. Jag klandrar inte resten av världen

Men enligt ditt resonemang, så vill du beröva mig från att läsa
inlägg och debatter mellan två, eller flera, färgstarka karaktärer
Citera
2004-10-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beff
Hmmm. Jag klandrar inte resten av världen

Men enligt ditt resonemang, så vill du beröva mig från att läsa
inlägg och debatter mellan två, eller flera, färgstarka karaktärer

nej, såklart inte, men om de inte finns så ska man väl inte misströsta? det beror kanske på vad man menar med "färgstark" är det ytterligare en i raden av sarkastiska, ironiserande medlemmar med lite extra krydda är jag gärna utan
hellre ser jag nytänkare med en bred kunskapsbas som kan få igång bra diskussioner,och som inte tramsar mest hela tiden
Citera
2004-10-04, 19:35
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
nej, såklart inte, men om de inte finns så ska man väl inte misströsta? det beror kanske på vad man menar med "färgstark" är det ytterligare en i raden av sarkastiska, ironiserande medlemmar med lite extra krydda är jag gärna utan
hellre ser jag nytänkare med en bred kunskapsbas som kan få igång bra diskussioner,och som inte tramsar mest hela tiden

Jag tycker precis tvärtom.

Hade fb enbart varit en kunskapsbas, ett arkivliknande forum,
då hade det med all säkerhet inte varit så stort som det är nu.

En färgstark medlem, med en tunga vass som den vassaste av
svärdsegg, kan vara det som avgör om man ska stanna på ett
forum, eller dra vidare till nästa ställe.
Citera
2004-10-04, 19:47
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenuHubbard
Vad pratar du om? Din uppgift i livet är inte att debattera med ovanstående grupper. Det gör du inte. Din uppgift är att reta gallfeber på dom, och det gör du. Det är en talang som du gör gott i att ta vara på.

Du står inte i fel arena, du har bara tappat sikte på bollen. Tillfälligt, hoppas jag.

äntligen ett inlägg som förklarade mina känslor! Go Roger! Du är min idol.
Citera
2004-10-04, 19:51
Medlem
BF_Swedens avatar
Det är ju helt enkelt så att flashbacks regler sätter käppar i hjulet för de som var färgstarka på forumet. Jag tycker det är skandal att om man råkar säga "idiot" två gånger på tre månader så blir man livstidbannad. Det är dessa regler som gjort att de "färgstarka" personerna försvunnit. Det är troligtvis någon sorts feghet hos admins som gjort flashback till det är idag. De vill ha många medlemmar som läser reklamen så att de får in pengar. Det öppna forumet som tillåter udda figurer att vistas här får stå tillbaka för kommersiella krafter.
Citera
2004-10-04, 21:17
Medlem
M2ks avatar
Sällar mig till åsikten att forumet blivit något gråare och mindre spännande. Med uppskärpningen följde att många läsvärda, udda frifräsare sorterades ut. Åsikten att FB ska vara en 'kunskapskälla' ger jag inte mycket för. Visserligen hittar man ett och annat korn, men inte söker jag mig hit för att vinna kunskap, den hittar jag annorstädes.

Det här med stil o klass. Att kalla någon 'idiot' är visserligen inte speciellt klokt eller hedrande, men är det egentligen särskilt störande? Det hotar definitivt inte FB:s existens och lär inte falla under begreppet HMF. Själv bryr jag mig inte ett dugg om någon kallar "mig" idiot på FB. Sån't slår som regel tillbaka på den som anklagar. Det är nämligen inte mig det handlar om, utan en anonym pseudofigur, visualiserad av en avatar i bästa fall. Betraktar kommunikationen här som ett rollspel, jämförbart med de många andra roller vi ikläder oss i tillvaron. Skillnaden här är den totala anonymiteten (såvida man inte i närmast exhibitionistisk anda hänger ut både namn, ansikte och könsdelar, vilket en del tycks finna tilltalande, dock icke undertecknad). Att här ta illa upp för tillmälet 'idiot' vore idiotiskt. Jämför med en skådespelare som tar illa vid sig vid ett nedlåtande tillmäle i en pjäs eller film. Då bör man kliva av scenen.

Låt det fria ordet få lite friare spelrum. Den som vet med sig att han/hon inte är en idiot irl lär nog stå rycken. Den verklige idioten fattar inte iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in