Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Jag är inte det minsta bitter! Jag tyckte bara Rogo P hade en lite konstig bild av Flashbacks klientel. Har jag fel? Jag hade en period av större engagemang än jag har just nu, under namnet li po, men det ledde inte någon vart. Det berodde säkert på mig lika mycket som någon annan, men så var det. Och jag hoppas du inte tror att argument är det enda som krävs för att övertyga någon? Jag förklarade ofta min ståndpunkt och försvarade den så gott jag orkade, men jag kan inte gärna påverka vilka åsikter de andra användarna hade. Majoriteten sätter väl alltid dagordningen?
Jag tror dock inte att majoriteten på FB är så slutgiltigt förtappad

som man kan få intryck av när du kategoriserar på det sättet. Och egentligen är det väl aldrig majoriteten som bestämmer inriktningen på exempelvis ett kommunikationsprojekt, det är de mest energiska, "mångkunniga", de som har bäst psykologisk intuition och förmår vara både krävande, utmanande, ledsagande och - generösa.
Flashback har haft problem att bli den ultimata diskussionsplats forumet kunde vara, inte minst p.g.a. den könsmässiga snedfördelningen, också förmodligen för att "intelligentsian" har beröringsskräck med "folket" som det verkligen är eller åtminstone som det manifesterar sig i en sådan här miljö med slagsida åt lite skumraskfenomen och så lite censur som möjligt.
Men visst kräver det sin man eller kvinna att argumentera, och ju mer hetsigt det blir (Invandringspolitik, USA, Israel, Irak) desto mer tröstlöst kan det nog kännas att försöka nyansera debattklimatet utan att kompromissa bort sina ståndpunkter...
Din Teresa av Avila-avatar är förresten jävligt

! tror du tidigare hade ett tänkvärt Teresacitat i signaturen också?