Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-10-03, 17:22
Medlem
Jag tycker det har blivit väl mycket chattande på sistone. Typ *ler och blinkar*, *puss puss*, i en oändlig serie inlägg som bara är till för dessa två personer men har noll intresse för tusentals forumbesökare. Tycker moderatorerna skall strama upp detta men en hel del av dem deltar själva i det så därav blir väl inget.
Citera
2004-10-03, 17:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ibland undrar jag vad jag själv håller på med som verkligen försöker diskutera vettigt med självcentrerade statusbögar, insnöade kvinnosaksåsnor, ilskna vänsteraktivister, stenkastare, skrytpellar, förvirrade lunarstormare och pk-idioter.
Om du tycker det finns för mycket sådant folk här på FB, så är verkligheten absolut inget för dig...
Citera
2004-10-03, 17:46
Medlem
Makehastes avatar
Nu är du väl lite orättvis Roger? Det är faktiskt mestadels inskränkta svennar som du själv som sitter här och snyftar över sitt kantrade homogena Sverige. Bolsjevikerna är i klar minoritet, och några feminister har vi väl inte sett sedan Silvertejp. Narkomaner/rasister/asociala nördar och satanister sätter väl i allmänhet dagordningen här? Eller har jag missat något stort underforum som fullkomligt kryllar av de grupper du nämner? Torka tårarna och kämpa lite nu.
Citera
2004-10-03, 18:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Världen är sorgligt fattig på särpräglade individer, men det gäller nog i ännu större utsträckning än detta forum alla krogmiljöer och liknande man kan uppsöka för att samtala. Grupptrycket fördärvar allt genuint meningsutbyte. Bolsjeviker och dogmatiska feminister är flockdjur som helst umgås i fullständigt likriktade miljöer, det är därför de inte överlever länge på Flashback utan att banna ut sig eller krepera av gråtfärdig vrede för att någon vågar säga emot dem ...Varför det är så få invandrare här kan man ju också fråga sig, trivs också de endast i åsiktshomogena miljöer där den som skriker mest indignerat brukar få rätt? Personligen önskar jag fler bolsjeviker, anarkister, feminister och icke-svenskar på forumet, just för mångfaldens och vitalitetens skull. Men "de konservativa tvärviggarna" behövs minsann också!

Man får söka sig till de ämnen och trådar där det finns människor som är villiga att tänka mot strömmen och lyssnar på vad som sägs utan att ta allt så jävla personligt, det är det enda råd jag kan ge.

Makehaste: du verkar ha hamnat i en förbannat kämpig miljö här?
Bland narkomaner, rasister, asociala nördar och satanister som "sätter dagordningen"? Vad är det som hindrar dig från att "sätta dagordningen"? Bristande intresse, energi, argument?
Citera
2004-10-03, 18:14
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Makehaste: du verkar ha hamnat i en förbannat kämpig miljö här?
Bland narkomaner, rasister, asociala nördar och satanister som "sätter dagordningen"? Vad är det som hindrar dig från att "sätta dagordningen"? Bristande intresse, energi, argument?
Jag är inte det minsta bitter! Jag tyckte bara Rogo P hade en lite konstig bild av Flashbacks klientel. Har jag fel?

Jag hade en period av större engagemang än jag har just nu, under namnet li po, men det ledde inte någon vart. Det berodde säkert på mig lika mycket som någon annan, men så var det. Och jag hoppas du inte tror att argument är det enda som krävs för att övertyga någon? Jag förklarade ofta min ståndpunkt och försvarade den så gott jag orkade, men jag kan inte gärna påverka vilka åsikter de andra användarna hade. Majoriteten sätter väl alltid dagordningen?
Citera
2004-10-03, 18:21
Medlem
Saters avatar
Det är bara höstdeppressionen som satt in Roger, och det blir ju inte bättre av att alla blivit så pluttigulliga mot varandra sedan expeditionflashbackstartade, helt plötsligt är alla sams Vi tar nya tag när vårsolen börjar lysa på våra bleka nunor.
Citera
2004-10-03, 18:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Jag är inte det minsta bitter! Jag tyckte bara Rogo P hade en lite konstig bild av Flashbacks klientel. Har jag fel? Jag hade en period av större engagemang än jag har just nu, under namnet li po, men det ledde inte någon vart. Det berodde säkert på mig lika mycket som någon annan, men så var det. Och jag hoppas du inte tror att argument är det enda som krävs för att övertyga någon? Jag förklarade ofta min ståndpunkt och försvarade den så gott jag orkade, men jag kan inte gärna påverka vilka åsikter de andra användarna hade. Majoriteten sätter väl alltid dagordningen?

Jag tror dock inte att majoriteten på FB är så slutgiltigt förtappad som man kan få intryck av när du kategoriserar på det sättet. Och egentligen är det väl aldrig majoriteten som bestämmer inriktningen på exempelvis ett kommunikationsprojekt, det är de mest energiska, "mångkunniga", de som har bäst psykologisk intuition och förmår vara både krävande, utmanande, ledsagande och - generösa.

Flashback har haft problem att bli den ultimata diskussionsplats forumet kunde vara, inte minst p.g.a. den könsmässiga snedfördelningen, också förmodligen för att "intelligentsian" har beröringsskräck med "folket" som det verkligen är eller åtminstone som det manifesterar sig i en sådan här miljö med slagsida åt lite skumraskfenomen och så lite censur som möjligt.

Men visst kräver det sin man eller kvinna att argumentera, och ju mer hetsigt det blir (Invandringspolitik, USA, Israel, Irak) desto mer tröstlöst kan det nog kännas att försöka nyansera debattklimatet utan att kompromissa bort sina ståndpunkter...

Din Teresa av Avila-avatar är förresten jävligt ! tror du tidigare hade ett tänkvärt Teresacitat i signaturen också?
Citera
2004-10-03, 18:31
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ibland är jag så trött på FB och alla lättretade idioter som sitter och tjafsar om trivialiteter här hela dagarna... Ibland undrar jag vad jag själv håller på med som verkligen försöker diskutera vettigt med självcentrerade statusbögar, insnöade kvinnosaksåsnor, ilskna vänsteraktivister, stenkastare, skrytpellar, förvirrade lunarstormare och pk-idioter. Ibland funderar jag över vad allt detta egentligen tjänar till. Det känns inte direkt som om jag får så mycket ut av att hålla på och tramsa med den dumma allmogen här. Det kanske också har märkts eftersom jag inte lika ofta engagerar mig i lika seriösa diskussioner längre utan allt oftare deltar i bespottningsdueller med olika idioter.

Jo, det finns fortfarande några vettiga människor kvar. Folk som tänker sunt och som inte är helt upptagna av att vara världens helyllekillar. Tyvärr har Ni blandats ut betänkligt under senaste året med snorungar, radhusfånar och bolsjeviker. Jag tycker själv inte att FB är lika kul som det var vid den här tiden förra året. För mycket kul och vettigt folk har försvunnit och tyvärr har dessa ersatts av bottenskrapet från alla andra velournätcommunitys Sverige runt.

Det är faktiskt så att jag saknar folk som johnny_x, thompa och Nuxvomica. Vissa tyckte som jag och andra tyckte på andra sätt, men dom tramsade inte så förbannat.

// Roger P.

Herregud. Ryck upp dig människa!
Om du vill föra vettiga diskussioner får du väl posta om annat än dina smårebelliska fasoner med att vända varorna fel i kassan eller dina klagomål om att det var bättre förr. Hade du verkligen haft krut i dig så hade du lämnat stället med rak rygg alternativt visat var skåpet skall stå utan att posta smågnälliga inlägg som detta.

Jag måste erkänna att du är kul att läsa många gånger, även om jag inte håller med dig för fem öre eller frekvent besöker samma forum som dig, men när du, stora starka karln, gnäller som en flicka i ett debattforum...
Då undrar jag verkligen vad det har tagit åt dig.
Citera
2004-10-03, 18:39
Medlem
Hagriddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikolajevitj
men när du, stora starka karln, gnäller som en flicka i ett debattforum...
Då undrar jag verkligen vad det har tagit åt dig.

Roger är en Iransk slöjbetäckt hemmafru som har flippat ur, nu vet ni.
Citera
2004-10-03, 18:44
Medlem
M2ks avatar
..och återigen går folket i fällan. Kom ihåg, Persson är provokatören, med ironi som ett av vapnen.

De många allvarliga replikerna visar att han provocerat framgångsrikt...igen!

Minnet är kort, hos vissa.
Citera
2004-10-03, 19:41
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Jag tror dock inte att majoriteten på FB är så slutgiltigt förtappad som man kan få intryck av när du kategoriserar på det sättet. Och egentligen är det väl aldrig majoriteten som bestämmer inriktningen på exempelvis ett kommunikationsprojekt, det är de mest energiska, "mångkunniga", de som har bäst psykologisk intuition och förmår vara både krävande, utmanande, ledsagande och - generösa.
Det är möjligt. Men den som tiger samtycker och då är det många som samtycker.

Citat:
Flashback har haft problem att bli den ultimata diskussionsplats forumet kunde vara, inte minst p.g.a. den könsmässiga snedfördelningen, också förmodligen för att "intelligentsian" har beröringsskräck med "folket" som det verkligen är eller åtminstone som det manifesterar sig i en sådan här miljö med slagsida åt lite skumraskfenomen och så lite censur som möjligt.
Jaa... Intelligentsian på forumet eller utanför? Jaja, det kanske är oviktigt.

Citat:
Din Teresa av Avila-avatar är förresten jävligt ! tror du tidigare hade ett tänkvärt Teresacitat i signaturen också?
Tack. Ja, det hade jag. Det var hämtat från Lars Gyllenstens trevliga citatsamling "I Andras Ord, och Egna". Jag har själv inte så bra koll på henne i övrigt, men jag försöker läsa in mig lite. Det finns fler bra citat av henne i boken, men det här kände jag var lagom "a-ha".
Citera
2004-10-03, 19:49
Medlem
FetFulElaks avatar
Äh va fan? Sluta gnälla som en gammal kärring och gör nåt konstruktivt istället.. Hittar du ingen tråd du finner intressant, skit i det då, eller hitta ett ämne som du finner kul och starta en ny tråd. Som denna. Med 60.000 reg. användare är det inte konstigt om ämnen och fantasi tar slut. Som nån sa innan: det får man räkna med. Händer ALLA forum förr eller senare. Sen går det "ett par generationer" och så kommer alla (då glömda) ämnen upp igen. Har man tur hittar man in då för första gången. Kolla på bryggforum.com.. just nu är där bara en massa mäskdrickande snorungar som vill bli fulla så billigt som möjligt, och som inte ser "det" som en hobby. Då tog jag ett break. Nu ser jag att det kommit in några nya friska fläktar. Helt galna visserligen, men ändå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in