2011-05-01, 02:16
Medlem
Notumlords avatar
Jag har lite problem med att avinstallera Crysis 2, det dyker nämligen inte upp i Program och funktioner och jag hittar ingen unistaller i själva mappen, jag tror det beror på att jag för en tid sedan gjorde en systemåterställning till en punkt då jag inte hade Crysis installerat och återställnings verktyget visade att Crysis skulle påverkas/avinstalleras vilket det ej gjorde.

Frågan lyder: Försvinner ett program "på riktigt" om jag tar bort hela mappen och sedan städar registret med t.ex CCleaner, eller finns det fortfarande kvar rester så att säga? Vill nämligen ha bort det så gott det går.
Citera
2011-05-01, 02:25
Medlem
micaeles avatar
Tar du fysiskt bort filerna är det försvunnet på riktigt. Per definition eftersom det inte går att köra. Om du rensar registret är den en ren bonus.
Citera
2011-05-01, 02:49
Medlem
revodnebs avatar
Om du har gjort en återställning så finns det inget i registret som pekar på din crysis-map. Du borde kunna ta bort den utan problem.
Citera
2011-05-01, 10:54
Moderator
Protons avatar
Ibland så är avinstalationsrutinerna slarvigt implementerade. Innan du kastar ut mappen så bör du kolla om det ändå inte finns nån installer/uninstaller i mappen innan du tar bort den. Med lite tur finns den där ändå.
Citera
2011-05-01, 13:14
Medlem
SaintJonahs avatar
Hade samma problem med ett annat spel.

Laddade ner REVO och den tog bort alla filer och även register från burken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in