• 1
  • 2
2012-10-12, 17:55
Bannlyst
Propagandan som han för i sin blogg angående lockoutade spelare i Elitserien får mig att önska honom en mycket otrevlig upplevelse...
Citera
2013-09-27, 23:33
Medlem
Jag bumpar upp tråden genom att undra hur det är fatt med Wennerholm.
I två av sina tre senaste blogginlägg har han inlett inläggen med grova faktafel:

(Skrevs inför matchen mot SAIK.)
Citat:
Kvällens tre matcher skickade ner Färjestad till jumboplatsen i SHL.
När både AIK och Växjö vann sjönk värmlänningarna så långt det går att sjunka i tabellen.
Detta ständiga topplag har inte legat så långt ner så långt (eller kort) in i säsongen sedan 1993/94.

För två(!) säsonger sedan, dvs. 2011/2012, inledde FBK riktigt uselt och låg sist mellan omgång 6 till 9 och även efter omgång 11.

(Skrevs i samband med rådande tabelläge.)
Citat:
Jag kan inte låta bli att bli lite paff när jag tittar på SHL-tabellen just nu.
HV 71 elva.
Färjestad tolva.
Hur är det möjligt?
Jag var i Karlstad i torsdags och såg Färjestad ta en poäng mot Skellefteå, som tog dem från jumboplatsen och upp till en niondeplats.
Men fredagens resultat gjorde att de rasade ner till sistaplatsen igen.

Det enkla svaret är att det inte är möjligt. Främst beror detta kanske på att FBK ligger elva och HV71 ligger tolva.
Citera
2013-09-29, 03:17
Medlem
Svammelholm och Bältros på Aftonhoran måste vara ett resultat av nedlagda mentalsjukhus runt om i landet.

Så värdelösa och okunniga att man blir mörkrädd.
Får dom ens betalt för den dynga dom vräker ur sig?

1 vecka innan hockeyallsvenskan drog igång: Ros; Djurgårn gör allt rätt.
2 veckor senare: Ros; Det blir en lång vinter för Djurgårn.

Hur fan ska du ha det????
Citera
2014-05-20, 09:30
Medlem
är man sugen på att sätta lången så är det bara att betta tvärt emot Wennerholm, kommer inte ihåg senast han hade rätt
Citera
2015-12-18, 18:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Omark trea i KHL:s poängliga vilket motsvarar top10 i NHL. Så Omark är med Wennerholms slutledningsförmåga en av världens bästa spelare i världen. Konstigt som fan att ingen klubb nappar. . .
Citera
2019-10-18, 00:16
Medlem
twoeggss avatar
Vad är det för fel på mannen? När det går bra för uppstickare håller han tyst. Men när det går bra för de etablerade lagen så är "allt i sin ordning" igen. Han verkar ha en oerhörd fäbless för "publiklag" som Leksand, Frölunda, Färjestad osv.. för där finns minsann "hockeykultur", och det är ju viktigare än det sportsliga. Allt han skriver är totalt förutsägbart.. Man vet direkt att han aldrig kommer skriva särskilt mycket om det skulle gå bra för Oskarshamn, för det är viktigare att skriva om det går dåligt för ett lag som HV71 och vad de ska göra för att undvika kris ..

Är han en total sellout och bara skriver om det han tror folk vill läsa eller vad är det frågan om?
Citera
2021-02-18, 22:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Följer hockey sparsmakat men läser ofta rubrikerna till Wennerholms krönikor och va fan, hajade till. Jodå, mycket riktigt. Kappvändaren är i farten igen

https://imgshare.io/image/36dd1129-a...b30d306.p2JZ2Q
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in