2011-05-01, 00:50
Medlem
Tycker synd om er! 80s rules!
Citera
2011-05-01, 00:53
Medlem
Mr.Maazes avatar
Jag är själv född på den senare halvan av det ljuva 80-talet, dock uppväxt på 90-talet, men har aldrig hört talas om gruppen!

Mr.Maaze
Citera
2011-05-01, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Jag är själv född på den senare halvan av det ljuva 80-talet, dock uppväxt på 90-talet, men har aldrig hört talas om gruppen!

Mr.Maaze
De är producenter för...
Citera
2011-05-01, 01:06
Medlem
linkolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobblusk
De är producenter för...

Jag kan hålla med om att det var ett lindrigt sagt *ähum* ganska oinsatt uttalande, men vi kanske ska vara glada för att vissa delar av åttiotalet (för folk som hade hår på könet) har glömts bort?
Citera
2011-05-01, 01:44
Medlem
valter-eggons avatar
De låg ju stundtals bakom kanske hälften av alla låtar på 10-i-top listorna.

Men det är ändå lite konstigt att ingen i den yngre generationen har hört talas om dem. De låg väl bakom Storbritanniens Eurovision bidrag ifjol? Eller i alla fall två av dem. Minns inte vem som inte var med...
Citera
2011-05-01, 02:14
Bannlyst
Vilka fan är Stock Aitken Waterman?
Citera
2011-05-01, 04:39
Medlem
chriztalizahs avatar
jo det e klart man känner till dem.
De stod inte bakom min typ av musik men svårt att undgå
det de gjorde. Denniz Pop är ju också lite av en död doldis som
gjort stora grejer - men de flesta producenterna syns ju inte.
Ja, förutom P.Diddy och liknande, som alltid flexar i videos.
Citera
2011-05-01, 10:00
Medlem
Eitzels avatar
Med tanke på gnället i var och varannan tråd här om hur dagens musik är sämre än någonsin och liknande termer så kan man glatt konstatera att livslängden för den s.k. löpandebandproducerade musiken är ungefär lika lång som en McDonaldshamburgare mättar. Att folk idag inte vet vilka SAW är/var är ett gott tecken på att dessa låtar inte skapat sig något bestående utrymme i musikhistorien och att precis som skitmusik alltid varit skitmusik kommer dagens skitmusik förpassas till glömskans skrymslen.

Att undertecknad själv anser att löpandebandprincipen på framför allt 60-talet skapade ett flertal pärlor som håller än idag är en annan sak...

Vad ni än gör så börja inte posta en massa videor här med Rick Astley, Mel&Kim, Jason Donovan, tidig Minogue eller vad de nu hette så att reklamradiodiggarna här får för sig att en liten revival vore på sin plats.
Citera
2011-05-01, 16:45
Medlem
Alle trenger litt åttitallstyggegummi. Vi styrer unna rickrolling og australske såpestjerner, og trekker heller frem disse:

E.G. Daily – Mind Over Matter
Dead Or Alive - You Spin Me Around
Første Princess-albumet
Divine - You Think You're A Man
Vision Masters & Tony King – Keep On Pumpin' It
Mandy Smith - I Just Can't Wait
Sonia with Big Fun - You've Got A Friend
Brother Beyond - The Harder I Try

youtube-videoer får dere finne selv.
Citera
2011-05-01, 17:38
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Varför skulle dessa vara något att känna till? De står bakom en stor del av den 80-talsdynga som än idag plågar trumhinnorna, och dessutom tenderar folk oftast att komma ihåg låtarna och i bästa (i detta fall kanske värsta?) fall även artisterna, inte producenterna bakom skiten.
Citera
2011-05-02, 03:31
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Varför skulle dessa vara något att känna till? De står bakom en stor del av den 80-talsdynga som än idag plågar trumhinnorna, och dessutom tenderar folk oftast att komma ihåg låtarna och i bästa (i detta fall kanske värsta?) fall även artisterna, inte producenterna bakom skiten.

De har iaf skapat the best of the best, något som aldrig går att ta ifrån dem: YouTube - RickRoll'D
I övrigt är detta en väl tunn trådstart, även om man visst kan diskutera SAWs verk som hur man än ser på det är ganska remarkabelt.
Och ja, jag inte bara minns 80-talet, jag levde det där och då.

Försök igen med mer underlag eller fortsätt t ex här: Vi som älskar 80-talet! - Flashback Forum

MA ► PK
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in