2011-05-01, 00:21
Medlem
Roland.Petterssons avatar
Jag är verkstadsarbetare och har arbetat ihop med afrikaner, indianer och asiater som varit väldigt skickliga inom sina yrken, men jag har faktiskt aldrig jobbat ihop med någon arab som varit speciellt skicklig.
Finns det någon här på Flashback som haft en yrkesskicklig arab som arbetskamrat?
Senast redigerad av Roland.Pettersson 2011-05-01 kl. 01:04.
Citera
2011-05-01, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roland.Pettersson
Jag är verkstadsarbetare och har arbetat ihop med afrikaner, indianer och asiater som varit väldigt skickliga inom sina yrken, men jag har faktiskt aldrig jobbat ihop med någon arab som varit speciellt skicklig.
Finns det någon här på Flashback som haft en yrkesskicklig arab som arbetskamrat?

om jag säger så här...världens högsta skyskrapa byggs i dubai
Citera
2011-05-01, 00:38
Medlem
expoexpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamoy

Ingen skyskrapa byggs av araber. Arkitekterna och ingenjörerna kommer från Europa, USA och Asien. Arbetskraften ofta från Indien och andra fattiga länder. Ingen arab har slagit in en enda spik eller tänkt ut något i Dubai.
Citera
2011-05-01, 00:38
Medlem
Skogsvattes avatar
Möjligtvis som krukmakare eller skräddare av kulturella klädesplagg.
Citera
2011-05-01, 00:39
Medlem
Adam211s avatar
Citat:

Känner flera araber som har 10+ år erfarenhet som bilmekaniker, många av dom jobbar på volkswagen, audi och mercedes. Känner en arab som är VD och en annan som är försäljningschef.
Citera
2011-05-01, 00:41
Medlem
Citat:

Är du verkligen säker på att arkitekten och byggmästaren är araber? Att det inte är araber utan thailändare och filippinare som klättrar på byggnadsställningarna tar jag för givet.

Men frågan gällde egentligen om någon här i Sverige haft en riktigt yrkesskicklig arab som arbetskamrat.
Citera
2011-05-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Känner flera araber som har 10+ år erfarenhet som bilmekaniker, många av dom jobbar på volkswagen, audi och mercedes. Känner en arab som är VD och en annan som är försäljningschef.

Men är dessa bilmekande araber yrkesskickliga?
Citera
2011-05-01, 00:44
Medlem
Citat:

Varför skulle det inte finnas yrkesskickliga araber bara för att du inte jobbat ihop med en?
Är du rasist?
Citera
2011-05-01, 00:46
Medlem
Citat:
Den är klar, och byggd av inköpt arbetskraft. Dubai:s nyrika kamelherdar är för fina för att få valkar i händerna. I arabländerna har dom "hantverkar torg" där hantverkarna sitter och tar emot bud på det jobb som ger mest betalt för dagen. Dom utför alla jobb inom el/bygg/rörmokeri utan kvalitetskrav från deras sida. Så länge västvärlden måste sponsra dem med oljepengar så är dom den nyrika fånen som tror dom är världens medelpunkt trots Burj Khalifa. Ett av de få yrken som araber behärskar är som kamelskötare.
Senast redigerad av Nordvold 2011-05-01 kl. 00:54.
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Dom kan ju inte ens baka en Pizza.. Bästa Pizzorna görs ju av turkar och iranier, i vissa fall libaneser, Riktigt svartmusts-kurder eller irakier kan inte göra en vettig pizza, f ö har jag aldrig sett en neger göra en pizza, jo en gång det var i Amerika…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatensEgendom
Varför skulle det inte finnas yrkesskickliga araber bara för att du inte jobbat ihop med en?
Är du rasist?

Jag ställer frågan om du jobbat ihop med någon yrkesskicklig arab. Har du det? Vad jobbar du i så fall med?
Citera
2011-05-01, 00:49
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Men är dom yrkesskickliga?

Ja det tycker jag, skulle inte tvvivla en sekund på att lämna in bilen hos någon av dom. Försäljningschefen har 24 år erfarenhet av privatekonomi och företagsekonomi och jobbar på ett stort företag i Malmö. Han omsätter nästan 65 miljoner per år för företaget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in