Jag är verkstadsarbetare och har arbetat ihop med afrikaner, indianer och asiater som varit väldigt skickliga inom sina yrken, men jag har faktiskt aldrig jobbat ihop med någon arab som varit speciellt skicklig.
Finns det någon här på Flashback som haft en yrkesskicklig arab som arbetskamrat?
Senast redigerad av Roland.Pettersson 2011-05-01 kl. 01:04.
Jag är verkstadsarbetare och har arbetat ihop med afrikaner, indianer och asiater som varit väldigt skickliga inom sina yrken, men jag har faktiskt aldrig jobbat ihop med någon arab som varit speciellt skicklig.
Finns det någon här på Flashback som haft en yrkesskicklig arab som arbetskamrat?
om jag säger så här...världens högsta skyskrapa byggs i dubai
Ingen skyskrapa byggs av araber. Arkitekterna och ingenjörerna kommer från Europa, USA och Asien. Arbetskraften ofta från Indien och andra fattiga länder. Ingen arab har slagit in en enda spik eller tänkt ut något i Dubai.
Känner flera araber som har 10+ år erfarenhet som bilmekaniker, många av dom jobbar på volkswagen, audi och mercedes. Känner en arab som är VD och en annan som är försäljningschef.
Är du verkligen säker på att arkitekten och byggmästaren är araber? Att det inte är araber utan thailändare och filippinare som klättrar på byggnadsställningarna tar jag för givet.
Men frågan gällde egentligen om någon här i Sverige haft en riktigt yrkesskicklig arab som arbetskamrat.
Känner flera araber som har 10+ år erfarenhet som bilmekaniker, många av dom jobbar på volkswagen, audi och mercedes. Känner en arab som är VD och en annan som är försäljningschef.
Varför skulle det inte finnas yrkesskickliga araber bara för att du inte jobbat ihop med en?
Är du rasist?
Den är klar, och byggd av inköpt arbetskraft. Dubai:s nyrika kamelherdar är för fina för att få valkar i händerna. I arabländerna har dom "hantverkar torg" där hantverkarna sitter och tar emot bud på det jobb som ger mest betalt för dagen. Dom utför alla jobb inom el/bygg/rörmokeri utan kvalitetskrav från deras sida. Så länge västvärlden måste sponsra dem med oljepengar så är dom den nyrika fånen som tror dom är världens medelpunkt trots Burj Khalifa. Ett av de få yrken som araber behärskar är som kamelskötare.
Senast redigerad av Nordvold 2011-05-01 kl. 00:54.
Dom kan ju inte ens baka en Pizza.. Bästa Pizzorna görs ju av turkar och iranier, i vissa fall libaneser, Riktigt svartmusts-kurder eller irakier kan inte göra en vettig pizza, f ö har jag aldrig sett en neger göra en pizza, jo en gång det var i Amerika…
Ja det tycker jag, skulle inte tvvivla en sekund på att lämna in bilen hos någon av dom. Försäljningschefen har 24 år erfarenhet av privatekonomi och företagsekonomi och jobbar på ett stort företag i Malmö. Han omsätter nästan 65 miljoner per år för företaget