2011-05-01, 00:50
Bannlyst
Skulle lungt vilja påstå att araber jobbar gärna mycket och är väldigt driftiga och yrkestekniskt kunniga. Allt från mekaniker, handelsmän med nya idéer för att kommersialisera sina produkter, till snickare, ekonomer osv.

Man kan säga mycket om araber rent negativt, men på detta område kan man inte klaga på de. För de kan verkligen sin "kebab".
Senast redigerad av dumhuvet 2011-05-01 kl. 00:55.
Citera
2011-05-01, 00:53
Medlem
Finns enormt mängder bara inte speciellt många här. De valde ett land där man blir belönad för hårt arbete och inte dit deras värsta landsmän sökte sig. Skickliga iranier och libaneser har man däremot umgåtts med. Av någon oförklarlig anledningen så pratade de också perfekt svenska hur det nu kan komma sig.
Citera
2011-05-01, 00:55
Medlem
Roland.Petterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Ja det tycker jag, skulle inte tvvivla en sekund på att lämna in bilen hos någon av dom. Försäljningschefen har 24 år erfarenhet av privatekonomi och företagsekonomi och jobbar på ett stort företag i Malmö. Han omsätter nästan 65 miljoner per år för företaget

Kul om det finns araber som är yrkesskickliga. Jag har som sagt aldrig träffat någon.
Citera
2011-05-01, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roland.Pettersson
Jag ställer frågan om du jobbat ihop med någon yrkesskicklig arab. Har du det? Vad jobbar du i så fall med?

Du borde kanske ändra rubriken då.
Citera
2011-05-01, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseP77
Skickliga iranier och libaneser har man däremot umgåtts med.

Jag har också jobbat ihop med en yrkesskicklig iranier. Det var en kvinna som är beräkningsingenjör inom kuggväxlar. Någon arabisk kvinna som jobbar inom verkstadsindustrin har jag aldrig träffat på.
Senast redigerad av Roland.Pettersson 2011-05-01 kl. 01:08.
Citera
2011-05-01, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatensEgendom
Du borde kanske ändra rubriken då.

Fixat. Tack för påpekandet.
Citera
2011-05-01, 01:04
Medlem
Citat:
Fixat. Tack för påpekandet.

Varsågod.

Att du inte jobbat ihop med en yrkesskicklig arab beror nog på strukturell rasism. Och du bidrar till ännu mer rasism med denna tråd.
Senast redigerad av StatensEgendom 2011-05-01 kl. 01:12.
Citera
2011-05-01, 01:15
Medlem
StigAllans avatar
Jag har aldrig jobbat med en skicklig arab.
Vad har dessa länder för innovativa saker som duger till att kallas skickligt hantverk?
Citera
2011-05-01, 01:21
Medlem
trickydicks avatar
Araben sån är han

Araben är en månglare, nasare och krämare. Araben vill inte skita ner sig och är ingen hantverkare. Där är han lik sin kusin juden, men utan judens intelligens och beräknande.
Araben vill syssla med handel. gärna prångla krismkrams och skit.
Citera
2011-05-01, 01:29
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Känner flera araber som har 10+ år erfarenhet som bilmekaniker, många av dom jobbar på volkswagen, audi och mercedes. Känner en arab som är VD och en annan som är försäljningschef.

Ingen av de araber jaghar sett in action har varit nått att hänga i julgranen. Några stjärnmeckar är dom då inte.
Citera
2011-05-01, 01:43
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Jag är verkstadsarbetare och har arbetat ihop med afrikaner, indianer och asiater som varit väldigt skickliga inom sina yrken, men jag har faktiskt aldrig jobbat ihop med någon arab som varit speciellt skicklig.
Finns det någon här på Flashback som haft en yrkesskicklig arab som arbetskamrat?
Har jobbat med en arab som var säljare (och född i början på sjuttiotalet), Iofs var han från Libanon vilket kanske gör att han är diskvalificerad som arab sett.
Citera
2011-05-01, 02:03
Medlem
christopher82s avatar
Jag har inte jobbat ihop med någon vad jag vet men jag vet en som är grym på att tillverka lik-kistor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in