• 1
  • 2
2011-04-30, 16:25
Medlem
Hej.

Om jag skapar en till konto på tradera i min mammas namn (för att bjuda på mina auktioner, samma efternamn), kommer dom reagera?

Kommer eventuellt sälja lite grejer från hennes konto framöver, men om jag bjuder på mina egna auktioner (så att jag kan komma över reservationpriset), kommer dom se det och stänga av båda konton?
Citera
2011-04-30, 16:30
Medlem
FEFBGs avatar
Är inte så insatt men så länge hon inte heter Tim svensson och du Tim svensson den andre, bör ingen reagera.
Citera
2011-04-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Är inte så insatt men så länge hon inte heter Tim svensson och du Tim svensson den andre, bör ingen reagera.

Namnet är ju inte den samma, efternamnet är det dock.
Citera
2011-04-30, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan83
Namnet är ju inte den samma, efternamnet är det dock.

Finns nog flera personer med samma efternamn som dig, eller har du ett extremt ovanligt?
Citera
2011-04-30, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Finns nog flera personer med samma efternamn som dig, eller har du ett extremt ovanligt?

En sökning på hitta.se säger att det finns 33 personer med samma efternamn, dock finns jag inte med där.
Citera
2011-04-30, 16:49
Medlem
toonyys avatar
Citat:
En sökning på hitta.se säger att det finns 33 personer med samma efternamn, dock finns jag inte med där.

Kolla på www.ratsit.se istället. Där finns alla listade, och du lär hitta fler än på hitta.se.
Senast redigerad av toonyy 2011-04-30 kl. 16:51.
Citera
2011-04-30, 16:51
Medlem
azores avatar
tror namnet inte spelar någon roll. så Tim Svensson kan bjuda på någon annans Tim svensson aktion.

tror mer att du behöver tänka på Adressen som är reg och ip adress.

Testa och kom med svar
Citera
2011-04-30, 16:55
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Får man fråga varför du ska göra det i annans namn? Vitt jag vet så är det olagligt.

Och ja, folk lär bli upprörda.
Citera
2011-04-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantvrist
Får man fråga varför du ska göra det i annans namn? Vitt jag vet så är det olagligt.

Och ja, folk lär bli upprörda.

För att jag vill komma över reservationpriset, satte den lite för högt tror jag.
Citera
2011-04-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonyy
Kolla på www.ratsit.se istället. Där finns alla listade, och du lär hitta fler än på hitta.se.

69 träffar där.
Citera
2011-04-30, 18:12
Medlem
sucuks avatar
Citat:
För att jag vill komma över reservationpriset, satte den lite för högt tror jag.

Avbryt auktionen och lista om den då? Det du funderar på är bedrägeri och ett brott mot reglerna, bättre att betala den lilla kostnaden en omlistning kostar.
Citera
2011-04-30, 21:48
Moderator
v50s avatar
Ska du bjuda på dina egna auktioner så ska du dels ha i åtanke att tradera kan spåra ip-nummer så ser de att du lägger ut auktioner med ett användarnamn och sedan bjuder på auktionen med samma ip-nummer med en annan användarnamn så lär de dra öronen åt sig om det anmäls vilket resulterar i att båda kontorna spärras.

Vidare är det många som brukar gå in och kolla historiken på den som lägger ut auktioner innan de själv bjuder och då även undersöka vem som budat på de auktioner som är aktiva samt gått ut, ser man då att samma användare i auktion efter auktion bjudit och vunnit samt att samma vara som den personen vunnit ligger/legat ute igen strax efter att den avslutats så är det enkelt att räkna ut att det är kompisbud vars syfte endast är att trissa priserna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in