Min lillebror spelar i ett litet lag i Norra Sverige (no names), han lever för fotboll och vill verkligen utvecklas mer, problemet är att klubben tränar bara 2 gånger i veckan !? :S
Hur ska man göra, det finns inte så många klubbar i närheten. Han har precis fyllt 14, så tror ni kanske klubbens senior lag eller b-lag vill ha med honom på sina träningar?
Min lillebror spelar i ett litet lag i Norra Sverige (no names), han lever för fotboll och vill verkligen utvecklas mer, problemet är att klubben tränar bara 2 gånger i veckan !? :S
Hur ska man göra, det finns inte så många klubbar i närheten. Han har precis fyllt 14, så tror ni kanske klubbens senior lag eller b-lag vill ha med honom på sina träningar?
Det finns ju ett problem om din bror spelar i ett icke-satsande lag men känner själv att han vill ge allt samtidigt som möjligheten till att byta till ett mer elitsatsande lag inte finns.
Ni får ju höra er för ifall det finns möjlighet att flytta upp pojken till ett äldrelag. Annars känns det som att självträning är det enda kvarstående alternativet.
Prata med tränarna i det överåriga laget. Säger dem nej så är det bara att acceptera... ut på ängen eller närmaste plan och drilla, ta med en bergssprängare med bra musik så kommer ni orka träna länge.
Gå och kolla på lite matcher i eran stad. Finns det bara ett lag så dra en roadtrip till närmaste stad så finns det mycket att lära av att bara kolla. Om man tränar utan intresse så kommer man inte vilja gå på träningar när man blir äldre. Då börjar man på flaskan och tjejer :P
Senast redigerad av aitec 2011-05-02 kl. 14:45.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!