... vill helt enkelt inte
slösa sin tid på post-pretentiös underhållning. Varför jag hyllar dem i deras oinskränkta ignorans.
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Folk som inte kan se på äldre filmer tycker jag bara synd om, för dem vet inte vad dem missar.
Gillar personligen allt från 1902 till Nutid, Dock något jag kan förstå är att folk ogillar stumfilm, men själva saken är ju den att stumfilm är bättre än ljudfilm i många fall, speciellt den sovjetiska.
Bästa stumfilmerna:
Strejken (1925)
Mannen Med Filmkameran (1929)
Metropolis (1927)
Om man dömer en film efter dess ålder, färg eller ursprungsland så kan man ju kalla sig för Cineastiskt Intolerant.
Varför just 1902?
Vad tycker du man skall döma en film efter då? Det är ju inte så givande att se filmen för att sen döma den, bättre att ha fördomar och leva utan kunskap då. Än att leva med kunskapen om sin okunskap.
F.ö. gillar jag äldre filmer just för att de är äldre. Jag gillar inte att spegla mig i min samtid, av högst arroganta och lustfyllda skäl. Annars så anser jag rent generellt att färg är bättre än s/v just av de givna anledningarna till att vi lever i färg och inte b/w.
F.ö. är film på denna suspekta nivå högst esoteriskt, och det är ju.. bara... - förtjusande!