2011-04-28, 22:56
Medlem
Bakelits avatar
Som topic säger så har jag installerat Ubuntu 11.04, hade tidigare windows 7 och valde då en pararell installation via Windows när jag installerade Ubuntu.

När jag nu startar Ubuntu så hittar jag inte min musik, som ligger under min användare på windows under c: . Är det någon som vet hur jag kan spela upp min musik även via Ubuntu?
Citera
2011-04-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakelit
Som topic säger så har jag installerat Ubuntu 11.04, hade tidigare windows 7 och valde då en pararell installation via Windows när jag installerade Ubuntu.

När jag nu startar Ubuntu så hittar jag inte min musik, som ligger under min användare på windows under c: . Är det någon som vet hur jag kan spela upp min musik även via Ubuntu?

Hmm. Heroin?
Citera
2011-04-28, 23:20
Medlem
Bakelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bert1l
Hmm. Heroin?

Är det något program eller vad?

För att förtydliga så vill jag alltså kunna navigera i C: genom Ubuntu, är nämligen nybörjare på detta.

Edit: Tror både Windows och Ubuntu ligger på samma partion.
Senast redigerad av Bakelit 2011-04-28 kl. 23:26.
Citera
2011-04-28, 23:53
Medlem
sommarlovs avatar
Längst upp till vänster, Platser, klicka på den, vad ser du under dina vanliga mappar?
Citera
2011-04-29, 12:55
Medlem
Bakelits avatar
När jag klickar så jag kommer till "mina dokument" så att säga så ligger där inget i mapparna. Har försökt att skriva att jag vill gå till "C:" men detta funkar inte heller. Har av någon anledning också bara 2GB ledigt på hårddisken enligt ubuntu, kan detta ha något med problemet att göra?
Citera
2011-04-30, 02:32
Medlem
SexTredjedelars avatar
testa mounta windows disken manuellt (sökord: "How to mount partitions")
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in