2011-04-28, 18:35
Medlem
Idag fick jag bevittna ett fenomen inne i centrala Malmö. Det körde en begravningsbil som följdes av 10-15 bilar som samtliga tutade och förde oväsen. Eftersom det var mitt på dagen i en av Malmös mest trafikerade korsningar så fick de köra som idioter för att inte komma ifrån varandra.

Jag har svårt att tro att detta är kopplat till en specifik religion, utan det måste väl vara kulturellt betingat. Men var kommer det ifrån? Jag har aldrig sett något liknande.
Citera
2011-04-28, 18:40
Medlem
Bröllop, vi gör alltid så.
Citera
2011-04-28, 18:41
Medlem
Snotrics avatar
Tuta på en begravningsbil? Det känns fruktansvärt respektlöst och är nog inget som en "feg" svensk skulle göra. Antar att det är en viss kultur detta handlar om.
Citera
2011-04-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
Bröllop, vi gör alltid så.

Låter som ett effektivt sätt att dra ner stämningen genom att köra runt med en begravningsbil på ett bröllop.
Citera
2011-04-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snotric
Tuta på en begravningsbil? Det känns fruktansvärt respektlöst och är nog inget som en "feg" svensk skulle göra. Antar att det är en viss kultur detta handlar om.

Det var ett långt följe som körde på led. Begravningsbilen först.
Citera
2011-04-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Låter som ett effektivt sätt att dra ner stämningen genom att köra runt med en begravningsbil på ett bröllop.

Läste för snabbt xD, då är jag inte säker..kanshe palestinier.
Citera
2011-04-28, 18:48
Medlem
Snotrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Det var ett långt följe som körde på led. Begravningsbilen först.

Efter noggrannare läsning så märker jag att jag tolkade texten som att de tutade för att begravningsbilen var i vägen.

I alla fall, det känns väldigt märkligt att man skulle tuta bakom en begravningsbil. Känns dock fortfarande som en viss kultur. Några teorier so far?
Citera
2011-04-28, 18:51
Medlem
Hur många svenskar använder tutan ö.h.t. i någon större utsträckning?

Det är väl helt uppenbart att det handlar om invandrare? Förmodligen muslimer eftersom dom står för allt som är äckligt och irriterande i vårt samhälle.
Citera
2011-04-28, 18:57
Medlem
Det första jag tänkte på var att det kanske kunde vara ett kriminellt gäng som skulle hylla någon högt uppsatt som dött. Man kan ju tänka sig att Hells Angels eller liknande kunde få något sånt för sig.

Nu var här iofs inga motorcyklar, men jag har hört att det finns kriminella som kör bil också.
Citera
2011-04-28, 19:10
Medlem
Ettan^s avatar
TS, jag tror nog att du måste förtydliga originalinlägget lite, för jag trodde först också att det handlade om folk som ville störa begravningståget genom att tuta.

Låter typ som någon variant av en "new orleans funeral" http://www.youtube.com/watch?v=krJW2qMVv4M kanske? Har för mig att jag har sett någon dokumentär om någon annan kultur som firar begravningar med parader och dans och skit också, minns inte vilket land det handlar om dock. Sydamerika kanske?

Men just att göra det på gatorna, genom att tuta med bilar, påminner mer om någon "islamkultur" för att generalisera grovt.
Citera
2011-04-29, 21:25
Medlem
Zöls avatar
Jag har sett något liknande fast utan begravningsbil, det tolkade jag som ett invandrarbröllop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in