2011-04-28, 17:21
Medlem
Med inspiration från tråden "Det roligaste ni sett vid matkassan" så undrar jag, vilka är era värsta tabbar? Kan vara att ni gjort pinsamma saker, gjort bort er på jobbet (lyckats välta hyllor på ICA) och liknande saker.

En rolig tabbe som jag gjorde var när några turister, stressade som fan kommer fram och frågar vilket tåg som gick till .... (en destination) och jag, trött pekade på det närmaste tåget där det normalt sett brukar gå. Dom tackar och sätter sig på tåget, varpå jag märker att det var ett spårbyte och dom seglar iväg mot helt fel destination

Så, era värsta tabbar?
Citera
2011-04-28, 18:11
Medlem
Den här tabben kanske inte är så jätterolig, men en tabb var den allt .

Det var för väldigt längesedan men kommer ihåg den som igår. I alla fall tror det var någon gång i tvåan/trean (grundskolan), och vi var i en park. Vi lekte krig av något slag har jag för mig och alla hade pinnar. När det var dags att gå sade fröken till mig att jag måste lämna kvar min pinne. "Okej" säger jag och förbereder mig för ett ståtligt "farväl" till pinnen min... Jag gör en liten snurr och kastar med all kraft bort pinnen medan jag ropar "upp, och iväg!". Kanske inte så svårt att gissa vad som hände sen . En tjej i cirka 40 års åldern står precis bakom och får pinnen rätt i ansiktet. Hon börjar blöda vid ögat och skrika så galet och jag blir skiträdd, trodde jag gjort henne blind. Hon sade inte så jättesnälla saker till mig och jag började gråta . Förövrigt klarade hon sig bra och fick bara ett sår.

Liknande sak hände också när jag var ute och cyklade sommarn förra året. Skulle till Eriksdalsbadet och cyklade i full fart, utan att ha en hand på bromsen. Höll på och åkte ner för bron som leder ned dit och bestämde mig för att cykla i rännan som gick mellan cykelbanan och gådelen (kanske 3 cm djup), för skojs skull. När jag skulle åka upp igen råkade någonting hända och hela cykeln fuckades upp och jag tappade kontrollen helt. Åker i sjukt hög fart, RAKT in i en kvinna som går på promenad med sin man. Vi båda ramlar om kull helt och kvinnan börjar skrika så högt som jag aldrig hört någon skrika. Hon bara låg där och skrek och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra, sa typ förlåt förlåt förlåt och försökte hjälpa henne upp. Hennes man var dock rätt snäll och förstod att det helt och hållet var en olyckshändelse, så han blev inte arg. När hon kom upp på sina fötter hade hon ett stort svart märke på sin häl :S Det var riktigt skämmigt i alla fall .
Citera
2011-05-05, 01:48
Medlem
Jag hade köpt en fin begagnad cykel, närmare bestämt en Puch Free Spirit 28". När jag provkörde den fungerade den utmärkt. Men dagen därpå hördes en klingade smäll varje gång man trampade. Jag försökte undersöka den men hittade inget synligt fel. Jag dränkte både nav, kedja, växelväljare och pedaler i olja, men det fortsatte.
Jag tog hem en kunnig bekant som tittade igenom allt men hittade inget fel. Inte heller på cykelverkstaden förstod man. Alla kullager var som dem skulle.

Då jag köpt cykeln av en knall på en marknad och inte fått något kvitto eller nummer så fanns ingen möjlighet att kontakta säljaren överhuvudtaget.

Vi provade att byta kedja, vi bytte pedaler och vi bytte tillslut ut både pedal-vevarna och hela växelväljaren, för ... ganska många hundringar ! (Växelväljaren fick dessutom vi beställa ifrån Österrike, den gick inte att få tag på i Sverige.)

Tillslut upptäckte jag varifrån smällarna kom; jag hade hängt ett kabellås runt sadelstolpen. När jag trampade slog högra låret mot låset, som i sin tur slog i ramen och åstakom det klingande ljudet !!!

Snacka om att man kände sig som en nationell riksklant som lyckats byta delar för drygt tusen kronor. (På en cykel som i övrigt kostade 250 kronor.) Tack vare ett j*vla lås för 29 kr!
Det förövrigt efter denna händelse jag fick smeknamnet Riksklanten !
Senast redigerad av Riksklanten 2011-05-05 kl. 01:52.
Citera
2011-05-07, 00:48
Medlem
Dr.hankeys avatar
Den där gången då man var 15 och skulle cykla med händerna korsade, slutade med stenplockning och stygn på akuten.
Citera
2011-05-07, 03:26
Medlem
ArmeCykels avatar
Har väl inte tabbat ut mig speciellt mycket, men detta är det jag kommer på just nu:
I vintras köpte jag cirka 2 kilo fågelfrö i lösvikt på ICA för att mata småfåglarna med på min balkong. När jag hade betalat så gick det hål i påsjäveln och fågelfrö låg utöver stora delar av ICAs kassaområde

Ännu en butikstabbe som hände i vintras: Jag gick in på Konsum i dyngfyllan för att köpa snus. Det slutade med att jag ramlade över en massa flaskor med Julmust som dom hade ställt innanför ingångsdörren. Fick några konstiga blickar och Julmustflaskor rullade på golvet. Blev till råga på allt inte utkastat från butiken och fick köpa mitt snus iallafall

Ännu en butikshändelse, kanske inte en tabbe men ändå ganska knepigt:

Detta hände också i vintras. Vintern verkar vara den perfekta tiden för butik-fails...Var på Konsum och upptäckte att jag hade glömt min plånbok hemma. Gick därför ut bakvägen för att slippa tränga mig igenom kön vid kassan. När jag kom ut så följde 2 butikspersonal efter och undrade om jag hade tjuvat nånting. Fick dra ut fickorna för att bevisa att jag är en hederlig människa. Hade en snusdosa i fickan, den var jag tvungen öppna för att bevisa att den inte var stulen. Den var halv så det var okej. Hade den varit oöppnat vet jag inte vad dom gjort, måste väl ha bevisat att jag inte tjuvat den?

Skulle plocka bär förra hösten. Hjortron. Hade gått vilse i samma område några dagar tidigare, det skulle jag inte göra denna gång, så jag införskaffade en trådrulle med hyssing. 800 meter var det på den har jag för mig. Knytte fast tråden brevid vägen och började gå in i skogen med trådrullen i handen och knytte fast den i ett träd vid hjortronmyren. Blev ett JÄVLA jobb att linda upp all tråd igen på hemvägen...Tog säkert längre tid att linda upp allt än att gå vilse och hitta tillbaks ändå

Har gjort så jävla många tabbar, orkar inte skriva allt just nu, för nu ska jag sova Ska sjösätta båten och lägga ut fisknät i morgon (idag), så jag antar att jag ställer till med ännu en tabbe...
Citera
2011-05-07, 13:11
Medlem
EpicureNo2s avatar
Jag var runt 11 år. Cykelkedjan var rejält smutsig och stel, så jag ämnade bada och borsta den i rengöringsmedel. Tog av bakhjulet men fick inte loss kedjan. Efter en minuts fundering tog jag en bågfil och sågade av cykelramen.
Citera
2011-05-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2
Jag var runt 11 år. Cykelkedjan var rejält smutsig och stel, så jag ämnade bada och borsta den i rengöringsmedel. Tog av bakhjulet men fick inte loss kedjan. Efter en minuts fundering tog jag en bågfil och sågade av cykelramen.

Jag ligger dubbelvikt här hemma. Du är ett geni.

Citera
2011-08-01, 19:43
Medlem
ArmeCykels avatar
Idag har jag gjort nåt som verkligen fick mig att skämmas som en hund och fundera över min intelligens. Hade hälsat på min farmor och när jag kom hem hittade jag inte min mobiltelefon och började leta runt i lägenheten. När jag väl hittade den så ringde jag min farmor och frågade om jag glömt telefonen där...

Farmor: "Men det är ju den du ringer från nu?"
Jag: "Jaha...Det är det ju..."

Hur fan är det möjligt?!
Senast redigerad av ArmeCykel 2011-08-01 kl. 19:45.
Citera
2011-08-01, 22:00
Medlem
Estresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArmeCykel
Idag har jag gjort nåt som verkligen fick mig att skämmas som en hund och fundera över min intelligens. Hade hälsat på min farmor och när jag kom hem hittade jag inte min mobiltelefon och började leta runt i lägenheten. När jag väl hittade den så ringde jag min farmor och frågade om jag glömt telefonen där...

Farmor: "Men det är ju den du ringer från nu?"
Jag: "Jaha...Det är det ju..."

Hur fan är det möjligt?!

Hahaha sånt där är så typsikt. Som när man letar efter glasögonen på huvudet, konstaterar att nu när man ser bättre kanske man kan hitta de där jävla glasögonen!
Citera
2011-08-03, 19:19
Medlem
Sabors avatar
För lite drygt två månader sedan skulle jag ha en körlektion. Tåget in till staden där trafikskolan ligger går lite sådär. Hade en timme att slå ihjäl. Som tur är (alt. otur för hans del) träffade jag en kompis som hade fuckat upp nyckelbenet över midsommaren och skulle in till sjukhuset för att röntga. Sjukhuset ligger cirka 10 minuters promenad förbi körskolan så jag tog följe med honom till sjukhuset. När vi hade sagt adjö går jag lite och funderar på vad jag ska hitta på nu då jag hade ungefär en halvtimme att ha ihjäl. Tänder upp en cigg och går lite.
Strax efteråt kommer det en liten kille runt 14 år som frågar om jag kan köpa ut åt honom. Hade nu 25 minuter kvar och visste att det låg en liten kiosk precis nedanför körskolan så jag bestämmer mig för att vara lite hjälpsam för en gångs skull. Vi tar följe och han ger mig 40 kr och säger att han vill ha röda L&M. Strax innan kiosken säger jag "Vänta här, kommer snart. "
Går in, säger vad jag vill ha, men får då reda på att de kostar 41 kr. Har inga mynt på mig, men kommer på att jag har en massa tjugor i korthållaren. Tar fram en extra tjuga så det blir rätt summa. Får växel på 19 kr och går ut. Väl framme vid honom ger jag honom paketet, OCH växeln. Han säger tack, frågar om han får låna tändare, och vi skiljs åt. Jag sätter mig utanför ingången till körskolan på en bänk och väntar på läraren och ska slänga diverse kvitton och skit jag har där i. Sakta men säkert kommer tanken "Vänta nu, borde inte jag ha mer pengar än vad som finns här?"
Min min går från - - - - när jag kommer på mitt idiotiska misstag.

Har sedan även ramlat antal gånger med cykeln på samhället när det varit snö och is ute. Mindre kul.

Som säkerligen många andra här på FB har jag en förmåga att säga fel saker när fel person är i närheten utan jag har en aning om det, och det har inte sällan gjort att jag vill sjunka genom marken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in