Har väl inte tabbat ut mig speciellt mycket, men detta är det jag kommer på just nu:
I vintras köpte jag cirka 2 kilo fågelfrö i lösvikt på ICA för att mata småfåglarna med på min balkong. När jag hade betalat så gick det hål i påsjäveln och fågelfrö låg utöver stora delar av ICAs kassaområde
Ännu en butikstabbe som hände i vintras: Jag gick in på Konsum i dyngfyllan för att köpa snus. Det slutade med att jag ramlade över en massa flaskor med Julmust som dom hade ställt innanför ingångsdörren. Fick några konstiga blickar och Julmustflaskor rullade på golvet. Blev till råga på allt inte utkastat från butiken och fick köpa mitt snus iallafall
Ännu en butikshändelse, kanske inte en tabbe men ändå ganska knepigt:
Detta hände också i vintras. Vintern verkar vara den perfekta tiden för butik-fails...Var på Konsum och upptäckte att jag hade glömt min plånbok hemma. Gick därför ut bakvägen för att slippa tränga mig igenom kön vid kassan. När jag kom ut så följde 2 butikspersonal efter och undrade om jag hade tjuvat nånting. Fick dra ut fickorna för att bevisa att jag är en hederlig människa. Hade en snusdosa i fickan, den var jag tvungen öppna för att bevisa att den inte var stulen. Den var halv så det var okej. Hade den varit oöppnat vet jag inte vad dom gjort, måste väl ha bevisat att jag inte tjuvat den?
Skulle plocka bär förra hösten. Hjortron. Hade gått vilse i samma område några dagar tidigare, det skulle jag inte göra denna gång, så jag införskaffade en trådrulle med hyssing. 800 meter var det på den har jag för mig. Knytte fast tråden brevid vägen och började gå in i skogen med trådrullen i handen och knytte fast den i ett träd vid hjortronmyren. Blev ett JÄVLA jobb att linda upp all tråd igen på hemvägen...Tog säkert längre tid att linda upp allt än att gå vilse och hitta tillbaks ändå
Har gjort så jävla många tabbar, orkar inte skriva allt just nu, för nu ska jag sova

Ska sjösätta båten och lägga ut fisknät i morgon (idag), så jag antar att jag ställer till med ännu en tabbe...