2011-04-28, 17:01
Medlem
Hallå!

Som topic lyder så har jag ett STORT problem, som "gamerfreak..."

Jag har ett Radeon x800GTO och får inte igång openGL. Vad kan vara problemet?
snabb hjälp eller svar uppskattas.

Mvh
Citera
2011-04-28, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobeii
Hallå!

Som topic lyder så har jag ett STORT problem, som "gamerfreak..."

Jag har ett Radeon x800GTO och får inte igång openGL. Vad kan vara problemet?
snabb hjälp eller svar uppskattas.

Mvh

Mitt första tips är att innan du avinstallerar ATIs programvara är att du laddar hem deras senaste driver för ditt kort, startar om datorn och installerar på nytt. Fungerar inte det så kan du köra dxdiag för att felsöka.
Citera
2011-04-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocks
Mitt första tips är att innan du avinstallerar ATIs programvara är att du laddar hem deras senaste driver för ditt kort, startar om datorn och installerar på nytt. Fungerar inte det så kan du köra dxdiag för att felsöka.

Installerade deras senaste drivrutiner alldeles nyss och gjorde omstart men det står fortfarande "OpenGL-version Inte tillgänglig". va in i ett annat forum också där en kille med windows 7 ultimate inte heller fick opengl att fungera korrekt.. kan W7 ha något med grafikortet att göra?
Citera
2011-04-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobeii
Installerade deras senaste drivrutiner alldeles nyss och gjorde omstart men det står fortfarande "OpenGL-version Inte tillgänglig". va in i ett annat forum också där en kille med windows 7 ultimate inte heller fick opengl att fungera korrekt.. kan W7 ha något med grafikortet att göra?

Tyvärr så är ditt grafikkort för gammalt för win7.

"ATI reports it will no longer support drivers past Catalyst 9.3 for legacy video cards (pre-Radeon 2400). The Windows 7 needs Catalyst 9.6 drivers, therefore ATI will not support the X800 on W7."
Citera
2011-04-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocks
Tyvärr så är ditt grafikkort för gammalt för win7.

"ATI reports it will no longer support drivers past Catalyst 9.3 for legacy video cards (pre-Radeon 2400). The Windows 7 needs Catalyst 9.6 drivers, therefore ATI will not support the X800 on W7."

Okej. Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in