2004-10-01, 20:22
Medlem
miklons avatar
Jag ska koppla ur vår tvättmaskin så att vi kan flytta den, är det något speciellt man ska tänka på? Jag vet att instruktionsboken har nåt avsnitt i stil med "OBS! Innan du flyttar maskinen osv osv", men den ligger tyvärr långt ner i nån flyttkartong.

Så, vad ska jag tänka på, måste saker och ting göras i någon speciell ordning?
Citera
2004-10-01, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Jag ska koppla ur vår tvättmaskin så att vi kan flytta den, är det något speciellt man ska tänka på? Jag vet att instruktionsboken har nåt avsnitt i stil med "OBS! Innan du flyttar maskinen osv osv", men den ligger tyvärr långt ner i nån flyttkartong.

Vad undrar du över?Koppla ur vattenslangen och nätanslutningen.
Citera
2004-10-01, 20:35
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon

Om du ska frakta den så bör du sätta i transportsäkringarna som följde med vid köpet för att förhindra att trumman slås sönder.
Citera
2004-10-01, 22:01
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Om du ska frakta den så bör du sätta i transportsäkringarna som följde med vid köpet för att förhindra att trumman slås sönder.

Om du skall rulla den nedför trappan kan det vara bra att montera transportsäkringarna, annars behöver du inte det. Tänk bara på att plugga igen vattenröret.
Citera
2004-10-01, 22:30
Medlem
ljungbackas avatar
Innan du skruvar i dosan till nätet så se till att skruva ut rätt säkring.
Citera
2004-10-01, 22:36
Medlem
StigAllans avatar
Skruva ur rätt säkringar vill jag påpeka, det kan vara 1,2 eller 3 säkringar som behöver skruvas ur.
Det beroende på hur många faser som tvättmaskinen har inkopplat.

Har en kompis som höll på att ta livet av sig när han skulle byta en platta i spisen.
Han hade skruvat ur säkringen, det var bara synd att det var två faser inkopplat.
Fan vad han fick vibrera för det misstaget, hela spisen är ju jordad så som tvättmaskinen.
Citera
2004-10-01, 22:39
Medlem
Enders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Om du skall rulla den nedför trappan kan det vara bra att montera transportsäkringarna, annars behöver du inte det. Tänk bara på att plugga igen vattenröret.

Jag förmodar att du menar på någon form av kärra? Annars är det nog ganska onödigt att montera transportsäkringarna...
Citera
2004-10-01, 23:33
Medlem
ljungbackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Skruva ur rätt säkringar vill jag påpeka, det kan vara 1,2 eller 3 säkringar som behöver skruvas ur.
Det beroende på hur många faser som tvättmaskinen har inkopplat.

Har en kompis som höll på att ta livet av sig när han skulle byta en platta i spisen.
Han hade skruvat ur säkringen, det var bara synd att det var två faser inkopplat.
Fan vad han fick vibrera för det misstaget, hela spisen är ju jordad så som tvättmaskinen.
Du har så rätt! Sorry blandade ihop säkringar med grupp...... Har sysslat hela veckan med detta......
Znark.
Citera
2004-10-01, 23:39
Medlem
Mockens avatar
Var försiktig så inte sidodrevarna hamnar snett, då är det slut med maskinen, eller mycket dyra reparationer. Men det brukar oftast gå bra.
Citera
2004-10-02, 10:40
Medlem
Stonecakes avatar
Det är ALDRIG onödigt att montera transportsäkringarna!

Ska du flytta maskinen runt i badrummet är det Ok men ska den tex åka bil så bör den vara säkrad!

Kanske låter lite väl petig men jag har lagat tillräckligt med maskiner som transporterats!Pengar som ägarna kunnat spendera på nåt roligare!
Citera
2010-10-20, 17:44
Medlem
Alltså det här med elen. Tycker det verkar skitläskigt. Vad händer om jag gör fel?
Citera
2010-10-20, 18:26
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Xavier
Alltså det här med elen. Tycker det verkar skitläskigt. Vad händer om jag gör fel?

Du dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in