2011-04-27, 23:04
Medlem
VemAnnarss avatar
Slog mig ner i sängen för att titta på ett skönt El Clasíco....

Vi skippar försnacket och går direkt på sak. Ni som såg matchen lär veta vad jag pratar om...
För er som inte vet: Glenn Strömberg sitter hela matchen och bokstavligen skriker om hur bra Lionel Messi är och hur överlägsna Barcelona är. Barcelona var bättre än Real Madrid i denna matchen, MEN inte ska kommentatorerna hålla på att säga sina personliga åsikter och höja spelare till skyarna? Visst fan kan man säga att han är en kompetent fotbollsspelare och eventuellt addera något adjektiv. Men inte fasen ska han sitta non-stop i hela andra halvlek och berömma Messi....

Så vad tycker ni ? Är de lite "orutinerade" och "inkompetenta" eller är det jag som överreagerar?
Dra igång någon diskussion bara...
Citera
2011-04-27, 23:15
Medlem
Aimberts avatar
Man kan nog knappast beskylla Glenn Strömberg för att vara "orutinerad" och "inkompetent". Nu såg jag iofs inte matchen på Viasat så jag vet inte hur det lät just i dag, men varför ska kommentatorerna vara tvugna att bara säga att t.ex. Messi är en "kompetent fotbollsspelare och eventuellt addera något adjektiv"? Alla vet redan att han är kompetent, blir mer intressant att höra kommentatorn utveckla vad han tycker om spelaren, och då blir det såklart delvis subjektivt.
Citera
2011-04-27, 23:44
Medlem
Jag håller med dig fullständigt, Viasats kommentatorer är värdelösa och partiska. Det finns inget värre än när Barcelona råkar spela och allting går ut på att hylla dem och förklara hur fantastiska dem är, från försnack till kommentatorerna och eftersnacket. Även om Barcelona nu skulle råka förlora så är det alltid något som inte har gått riktigt rätt till, och det är därför som de inte vunnit matchen. Jag tycker dock att Sladjan kan vara vettig ibland, men Bosse är fanimej den sämsta opartiska expert jag någonsin har sett.
Citera
2011-04-28, 00:12
Medlem
asså bosse är fan i mig helt otrolig...vad än messi gör så är det bra. han tappar bollen med flit där för att kunna kontra sen o.s.v. bla bla vi vet att han är bra men även han gör misstag, han behöver inte dyrkas som någon gud!!
Citera
2011-04-28, 01:26
Medlem
Cincinnatis avatar
Barcelona är PK-människornas förlängda ben i fotbollen. UNICEF, en del egenfostrade spelare, spelstilen och den allmänna goodwill-image de skapat gör att i synnerhet svenskar känner sig trygga i att pusha på ett sådant lag. Barca är fotbollens motsvarighet till en svärmorsdröm. Och ja, det är vidrigt att behöva lyssna på.
Citera
2011-04-28, 08:30
Avstängd
Lacerdas avatar
Fc Barcelona borde byta namn till FC Uefa, Real Madrid kan lika gärna ha en starttia varenda gång dom spelar mot detta vidriga lag. Johanna Fränden som fått jobbet för att hon kan tala spanska och antagligen sugit kuken på ett gäng högt uppsatta hos Viasat är en partisk slyna. Det bara lyser i ansiktet på henne när hon stammar sina frågor för Barcaspelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in