2011-04-27, 21:35
Medlem
Ferdawoons avatar
Jepps!

Fick tillbaka min dator från service nyss och tänkte att smart som jag var så skapade jag ju en systemåterställningspunkt-grej på min externa disk, och att jag nu bara borde kunna återställa från den och få allt som jag vill ha det.
Men Icke..

Eller ja, jag får lätt datorn att fatta att jag vill återställa den. Den hittar återställningspunkten på den externa disken och jag klickar att jag vill gå vidare. Tydligen behöver jag en särskild Boot-CD för att fortsätta eftersom jag då kommer att rensa hårddisken helt igen innan den återskapar från Externa disken.
Jag klickar att jag gärna skapar en sådan skiva, men då får jag nått error och datorn startar bara om sig igen och jag loggas in i Windows som vanligt.

Detsamma hände innan jag lämnade in burken på service, när jag försökte göra en boot-CD i windowsm så slutade programmet att svara och det stängdes ner..

Nu undrar jag som så, någon som vet hur jag kan laga detta så jag kan få en Boot-CD? Eller var jag kan få tag på en tillförlitlig version? Googlat lite och på andra forum finns det en massa kommentarer om att de versioner som länkas där inte funkar..

Helst hade jag ju gärna sett att Windows själv bara kunde få sitt "Bränn Boot-CD" program att funka, men verkar inte finnas någon patch på gång
Citera
2011-04-28, 13:30
Medlem
http://neosmart.net/blog/2009/window...-repair-discs/

Där finner du vad du behöver, bara kolla så du väljer rätt 32 eller 64 bit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in