2011-04-27, 22:36
Citat:
Ursprungligen postat av KIDDe15-v2
partition betyder en del av din HDD. Alltså dela upp i flera bitar och välja vilket OS du ska starta upp med i början. Men du ska inte skapa en ny partition för då får du två OS, men kan du inte skriva över ditt gamla OS, jag tror du får den frågan vid formationen ..
EDIT:
HDD = Hårddisk
OS = Operativsystem (XP)
EDIT:
HDD = Hårddisk
OS = Operativsystem (XP)
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
du ska välja att RADERA befintlig partition (befintliga win tas bort)
och sen SKAPA en ny av den opartitionerade delen
sen installera xp på den nya partitionen
och sen SKAPA en ny av den opartitionerade delen
sen installera xp på den nya partitionen
Tack för tipsen! Har lyckats installera Windows XP Home Edition nu. Ett problem bara: ingenting fungerar. Ljudet är dött. DVD-enheten fungerar ibland. Min trofasta USB-sticka som jag hade lagt in småprogram på för datorn (som skulle få XPHE) kunde ta emot stickan, men inte verkade förstå vad den skulle göra när man försökte installera något. Och sen slutade datorn att hitta stickan och frågade om jag ville formatera den. Provade då att peta in den i den här datorn jag använder nu, och då helt plötsligt hittar inte den här datorn heller stickan. Så, datorn verkar efterbliven, men inte nog med det, det verkade smitta av sig på stickan också.
Jag ger upp snart. Och jag som verkligen behöver använda just den datorn (den här datorn är en sån där mini-PC som inte orkar speciellt mycket).
Skulle någon mot förmodan fortfarande kunna sig veta svar på dessa nya problem så är jag all yours, om det är kört så får jag tacka ändå för den hjälpen jag ändå hittills fått.