Hej!
Nu är det så att jag har träffat en kille ~20 (jag är yngre), jag känner att jag verkligen gillar honom och han är väldigt snäll osv. Men han har hela tiden hållit fast vid att jag inte bör berätta för alla att jag känner honom, att det kommer gå rykten då och att folk kommer berätta för mig att han är kriminell.. (notera att jag aldrig förut fallit för s.k. "bad boys" utan detta är första gången.)
Han tyckte heller inte att jag skulle göra någon "research" i hans liv eller "luska omkring". Jag har ju självklart varit tvungen att göra det ändå - nyfiken som jag är, och hamnade på Flashback (standard) och det här inlägget, där jag tyvärr också fann hans namn:
https://www.flashback.org/sp20463903
Inlägget ovan radar upp namnen på de som har störst skulder hos kronofogden i Sverige.
Länk:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6006674.ab
Taget från artikeln:
"Läkare, advokater, politiker, fastighetsmäklare, misslyckade fastighetsspekulanter och dömda brottslingar. Tillsammans har de skulder på 12 miljarder kronor hos kronofogden."
"... bara för att man hamnat hos kronofogdemyndigheten behöver man inte ha begått något brott.
Men av de granskade 2 100 personer är ett 70-tal dömda för grova brott."
Vad jag nu undrar och behöver hjälp med:
1. Eftersom jag vet att han inte är mäklare eller läkare utan förmodligen hamnar i kategorin brottsling.. vad kan då ha gjort att en så ung kille (~20) har så stora skulder?
Grovt brott? Han verkar ju uppenbart mån om att jag inte gräver runt i hans liv.
2. Vad kan det i så fall vara för grovt brott? Han verkar ju som en väldigt schysst och omtänksam kille (ja, jag är medveten om att det kan finnas en annan sida också, men av det jag sett är allting bra)
3. Ursäkta om det är en dum fråga men, varför är det 10-siffriga nummer i inlägget jag länkade till? Blir inte det miljarder i skuld?
Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag vet nämligen inte om jag vill fortsätta träffa killen om det visar sig att han rånar tanter?
Edit: Ursäkta wall of text!