• 1
  • 2
2011-04-27, 17:38
Medlem
Hej!

Nu är det så att jag har träffat en kille ~20 (jag är yngre), jag känner att jag verkligen gillar honom och han är väldigt snäll osv. Men han har hela tiden hållit fast vid att jag inte bör berätta för alla att jag känner honom, att det kommer gå rykten då och att folk kommer berätta för mig att han är kriminell.. (notera att jag aldrig förut fallit för s.k. "bad boys" utan detta är första gången.)

Han tyckte heller inte att jag skulle göra någon "research" i hans liv eller "luska omkring". Jag har ju självklart varit tvungen att göra det ändå - nyfiken som jag är, och hamnade på Flashback (standard) och det här inlägget, där jag tyvärr också fann hans namn:
https://www.flashback.org/sp20463903
Inlägget ovan radar upp namnen på de som har störst skulder hos kronofogden i Sverige.
Länk:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6006674.ab

Taget från artikeln:
"Läkare, advokater, politiker, fastighetsmäklare, misslyckade fastighetsspekulanter och dömda brottslingar. Tillsammans har de skulder på 12 miljarder kronor hos kronofogden."

"... bara för att man hamnat hos kronofogdemyndigheten behöver man inte ha begått något brott. Men av de granskade 2 100 personer är ett 70-tal dömda för grova brott."

Vad jag nu undrar och behöver hjälp med:

1. Eftersom jag vet att han inte är mäklare eller läkare utan förmodligen hamnar i kategorin brottsling.. vad kan då ha gjort att en så ung kille (~20) har så stora skulder? Grovt brott? Han verkar ju uppenbart mån om att jag inte gräver runt i hans liv.
2. Vad kan det i så fall vara för grovt brott? Han verkar ju som en väldigt schysst och omtänksam kille (ja, jag är medveten om att det kan finnas en annan sida också, men av det jag sett är allting bra)
3. Ursäkta om det är en dum fråga men, varför är det 10-siffriga nummer i inlägget jag länkade till? Blir inte det miljarder i skuld?

Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag vet nämligen inte om jag vill fortsätta träffa killen om det visar sig att han rånar tanter?

Edit: Ursäkta wall of text!
Senast redigerad av ohyoudid 2011-04-27 kl. 17:41.
2011-04-27, 17:42
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyoudid
Jag har ju självklart varit tvungen att göra det ändå - nyfiken som jag är, och hamnade på Flashback (standard) och det här inlägget, där jag tyvärr också fann hans namn:

Den yngsta på listan är 36 år, dom två första siffrorna är åldern.
2011-04-27, 17:42
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Dom forsta 2 siffrorna efter namnen, ar aret dom e fodda.
2011-04-27, 17:45
Medlem
finns två sidor av oss alla men om du e en bra kvinna ska du göra han till guld och diamanter till dig själv
2011-04-27, 17:46
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammaton-Cleric

Spelar ingen roll, yngsta blir då född 80. Dvs 31.
2011-04-27, 17:47
Medlem
Det krävs inte mycket för att vara kriminell i Sverige så det säger faktiskt inte ett skit om honom ifall han skulle vara kriminell.
2011-04-27, 17:53
Medlem
Safanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Spelar ingen roll, yngsta blir då född 80. Dvs 31.
92 stod det ju framför en.
Men nej, TS, jag vet inte hur man lyckas dra på sig sådana skulder innan 20, närmare 6 miljoner var det ju.
2011-04-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Den yngsta på listan är 36 år, dom två första siffrorna är åldern.
Skickade inte den listan han var med på med risk för att bli outad på nåt jävla vänster.

Citat:
Ursprungligen postat av Pentium8
Det krävs inte mycket för att vara kriminell i Sverige så det säger faktiskt inte ett skit om honom ifall han skulle vara kriminell.
Nä, men grova brott är väl ändå mer än att sno ett tuggummi?

Citat:
Ursprungligen postat av Grammaton-Cleric
Tack så mycket
2011-04-27, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safana
92 stod det ju framför en.
Men nej, TS, jag vet inte hur man lyckas dra på sig sådana skulder innan 20, närmare 6 miljoner var det ju.

Nej, han var inte på den listan jag skickade. Såg nu och det var ca 10 miljoner. Någon som vet hur det skulle ha kunna gått till?
2011-04-27, 18:01
Medlem
Porrgriss avatar
Vandalisering har väl potential att dra iväg med stålarna. Är han månne pyroman?
2011-04-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrgris
Vandalisering har väl potential att dra iväg med stålarna. Är han månne pyroman?

Men 10 miljoner? Det är ju ändå ganska duktigt jobbat... Kan inte riktigt tänka mig honom som pyroman. Men vem fan vet.. Jobbigt detta är!
2011-04-27, 18:19
Medlem
Jag vet varken in eller ut efter alla meningslösa svar hittills i tråden men jag ska iallafall svara på din fråga till skillnad ifrån alla andra.

Jag tvivlar på att killen du hänger med är 20 år och har cirkus 10 miljoner i skulder men om så är fallet så har han säkert gjort sig skyldig till någon omfattande skadegörelse.

Kan killen ha sysslat med graffitimålning TS? Och isåfall kanske torskat för hela gängets taggar ( om han nu varit med i ett gäng ) vad vet jag. Som sagt 10 miljoner i skulder som 20 åring låter jävligt mycket och om det nu är sant så finns det garanterat någon bättre kille för dig TS.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in