Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-28, 14:03
  #13
Medlem
Reaper123s avatar
Känns som att ditt problem knappast har med vilket märke på pulvret du har utan din trötthet kan ha med vätskebrist (du cyklar utomhus?) som kan variera väldigt från dag till dag, sedan har vi vitaminer/mineraler m.m. som kanske saknas i kosten ibland?

Vassleprotein är inget mirakelpulver, utan just bara vassleprotein... blir du trött om du äter euroshoppers kyckling men pigg om du käkar guldfågels? Kanske värt ett test?

För övrigt har jag klämt kilovis med Whey-80 och Whey-FX och märker absolut ingen skillnad, mer än att FX smakar 1000ggr bättre imho!
Citera
2011-04-29, 17:52
  #14
Medlem
ProVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Vad märkligt att ingen känner likadant, även om det var ganska väntat.

Det är ju att jag blir trött utan kosttillskott och det är ingen placeboeffekt. Jag skulle bli lika trött i blindtest med, men nu är det så stor skillnad i smak så i det här fallet skulle det inte göra skillnad.

Jag har haft influensa, så just nu är passen lite nedkortade, men jag ska väl ändå blanda 50-50 idag.

Det är möjligt att jag behöver mer än en skopa. Jag tränar väldigt oortodoxt, men alla är olika och det här upplägget jag har med träning varannan dag fungera bra. Det är då så klart att passen i sig blir ganska långa när överkroppen körs i ett pass och ben i ett annat.

Tilläggas ska att det är 1.5 mils cykling t&r.

Skatteskolk

Definiera trött? Lågt blodsocker? Dagen efter?? Om du menar att du känner dig mindre sliten så har det nog snarare med att du ena gången fått i dig mer kolhydrater och inte vilken typ av protein du tagit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback