2011-04-27, 08:28
Medlem
Paradocss avatar
För några veckor sedan kunde man höra på SRs Ekot att Sannfinländarna var populistiska, högerextrema och främlingsfientliga.

I morse kallades de för nationalistiska och invandringskritiska.

Var det några fler än jag som hörde av sig till SR och Ekot och krävde skärpning i denna fråga?
Har ser etikettssmetandet ut i andra medier?

PS. Grattis Finnjävlar, SF får kanske ta ordförandeskapet i invandringsfrågorna, nu kanske ni slipper det multikultikaos som vi har blivit påtvingade i Sverige.
Citera
2011-04-27, 09:07
Medlem
Hörde också det där i morse.

Finnarna säger ifrån tidigt, och det är riktigt bra!
Citera
2011-04-27, 09:16
Medlem
Barytons avatar
Klockrent exempel på PK-medias propagandavokabulär.

När hör man någonsin epitet som ekofundemantalistiskt, tillväxtfientligt, antiliberalt, marknadskritiskt, vänsterextremt etc om miljö- resp. vänsterpartier?
Citera
2011-04-27, 10:32
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Klockrent exempel på PK-medias propagandavokabulär.

När hör man någonsin epitet som ekofundemantalistiskt, tillväxtfientligt, antiliberalt, marknadskritiskt, vänsterextremt etc om miljö- resp. vänsterpartier?

För några år sedan lovade Vänstern 300.000 nya jobb i offentlig sektor. När media inte kallade detta för vänsterpopulism borde inget få kallas populism.
Citera
2011-04-27, 10:35
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutterklubben
Hörde också det där i morse.

Finnarna säger ifrån tidigt, och det är riktigt bra!

Jag har missat när, hur och var de sagt ifrån?

Fattar inte varför inte Sverigedemokraterna satt stopp för diverse nedsättande etiketter. Någon som vet vilken mediataktik de har? om de nu har någon...
Citera
2011-04-27, 12:00
Medlem
expoexpos avatar
Sånt här är intressant. - Ty om en redaktion byter etikett så tycks det ske i symbios med alla andra riks/innerstadsredaktioner och genomslaget är därför omedelbart.

Sådant är rejält spooky, Då det bekräftar att våra riksmedier har en kollektiv överenskommelse och ett väl fungerande nät hur det skall fastslås och genomdrivas. Sånt här sker kollektivt över en natt.
Citera
2011-04-27, 23:37
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
För några veckor sedan kunde man höra på SRs Ekot att Sannfinländarna var populistiska, högerextrema och främlingsfientliga.

I morse kallades de för nationalistiska och invandringskritiska.

Var det några fler än jag som hörde av sig till SR och Ekot och krävde skärpning i denna fråga?
Har ser etikettssmetandet ut i andra medier?

PS. Grattis Finnjävlar, SF får kanske ta ordförandeskapet i invandringsfrågorna, nu kanske ni slipper det multikultikaos som vi har blivit påtvingade i Sverige.

Det kan ju var så att de är på väg in i en koalition med andra partier som SR gillar typ finska sossepartiet. Då måste de framställas lite mer salongsfäiga för att inte utgöra en belastning, men samtidigt inte för fina så att väljarna byter inom blocket till sannfinländarna.

Vi får se under den närmsta tiden vad som händer, om min hypotes håller.
Citera
2011-04-28, 13:11
Medlem
Låter som om SF fått in någon desillusionerad skribent från Flashback till att bli ordförande i förvaltningsutskottet, allt enligt Expo. Kul!

Citat:
Sannfinländaren Jussi Halla-aho blir ordförande för den finska riksdagens förvaltningsutskott. Halla-aho har tidigare bloggat om att parasiterande på skattemedel är något genetiskt hos vissa folkgrupper.

I och med Halla-ahos maktposition i förvaltningsutskottet får den kontroversielle politikern stort inflytande över invandringspolitiken i Finland.

Halla-aho har på sin blogg jämfört islam med pedofili, något han sedermera dömdes för. Rubriceringen var brott mot trosfriden. Samtidigt påstod han att rån av förbipasserande och parasiterande på skattemedel skulle vara ett genetiskt eller nationellt drag hos en speciell folkgrupp, skriver svenska Yle.

http://expo.se/2011/halla-aho-far-or...post_3981.html
Citera
2011-04-28, 22:09
Medlem
expoexpos avatar
EXPO tutar dock på under huvudrubriken "Rasismen anfaller" i en extra paranoid (och ganska komisk) artikel, där de inte riktigt lyckats lägga band på konspirationsteorierna.

"I samtliga tre grannländer har de rasistiska partiernas väljarstöd skjutit i höjden. I Finland triumferade Sannfinländarna för en vecka sedan då de blev tredje största parti i valet. I Europa blåser det nu bruna vindar och partier vars retorik ekar av stöveltramp är på stark frammarsch över hela kontinenten."

Så nu vet vi alla. - Sannfinländarna är och förblir ett rasistiskt parti. EXPO kan ju höra deras stövlar.

Mycket läsvärt.
http://www.sydostran.se/index.94129---1.html
Senast redigerad av expoexpo 2011-04-28 kl. 22:14.
Citera
2011-04-28, 23:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expoexpo
Mycket läsvärt.

Kan tänka mig att den "gode" Magnus som har författat smörjan har fått sitt genombrott, spår honom en lysande framtid hos Soc. Noterbart är ju det tomma pratet, bara ord, inget nytt antar jag ? (men det var första gången jag läste sydöstran, kan inte säga att jag har missat något)

Dock så beskyller han på slutet att soc. börjar bli en smula "soft" mot SD
Citera
2011-04-29, 00:35
Medlem
expoexpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kan tänka mig att den "gode" Magnus som har författat smörjan har fått sitt genombrott, spår honom en lysande framtid hos Soc. Noterbart är ju det tomma pratet, bara ord, inget nytt antar jag ? (men det var första gången jag läste sydöstran, kan inte säga att jag har missat något)

Dock så beskyller han på slutet att soc. börjar bli en smula "soft" mot SD

Han är aktiv EXPOit och sosse. Alltså tillhör han den extrema högerfalangen inom EXPO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in