Jag hade en tjej på besök för 6månader sedan. Jag filmade lite med min mobil, en SE. Sen skulle jag föra över filmerna och lite andra bilder till min dator. När det var klar deletade jag allt. Problemet var att filmerna hade inte kopierats till datorn.
Så nu ett halvår senare så hade jag lite tid över och började plocka fram filmerna med ett recovery-program. Jag hittar två filmer som antagligen är de jag letar efter. Den ena är på 7Mb.
Men nu när jag ska kolla på dem så går det inte att köra dem, de verkar skadade, kanske delvis överskrivna med annat som lagrats det senaste halvåret. Filformatet är .mp4/.mov ? tror jag
Någon som har en idé ???
Senast redigerad av Offline 2011-04-27 kl. 08:29.
Om du har använt mobilen i ett halvår, du tror inte de filerna har skrivits över 100 gånger redan?
Antagligen. Ska man återskapa raderade data är det bäst att göra det direkt, annars är risken stor att man skriver över den. Visst vore det bra om man kunde återskapa i all oändlighet, men det är fysiskt omöjligt att spara all data som någonsin funnits på kortet.
Jag vet att det är en long shot, men jag har ju trots allt hittat två film-filer med recoveryprogrammet, men programmet varnade även för att filerna verkade skadade.
Filmern är .mov filer så det verkar inte gå att spela upp med VLC.
Finns det några andra film-reparationsprogram? Eller kanske ska testa ett filmediteringsprogram?
Jag vet att det är en long shot, men jag har ju trots allt hittat två film-filer med recoveryprogrammet, men programmet varnade även för att filerna verkade skadade.
Filmern är .mov filer så det verkar inte gå att spela upp med VLC.
Finns det några andra film-reparationsprogram? Eller kanske ska testa ett filmediteringsprogram?
det är antagligen för att delar av filerna i filmen är överskrivna om du filmat eller fotat efteråt
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!