2011-04-26, 20:59
Bannlyst
Eller är det tvärt om?

Jag brukar fundera så här: Den moderna kvinnan vill ha jämlikhet i samhället och i familjen, men har kvar den mer traditionella kvinnans behov av att bli dominerad i sängen.

Alltså är det så att nästan alla kvinnor; feminister som gammelkvinns, njuter som mest när en kärleksakt innefattar ett visst mått av sexuell underkastelse.

(Detta betyder som redan nämnts inte att feminister är beredda att ge upp sin kamp för jämlikhet i familj och samhälle.)

Kan det vara på det här sättet? Vad säger ni om min teori?

Både feministtjejer och killar som har för vana att idka könsumgänge med sådana är välkomna att svara!
Senast redigerad av PerschlarFundron 2011-04-26 kl. 21:02.
Citera
2011-04-26, 21:09
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerschlarFundron
Eller är det tvärt om?

Jag brukar fundera så här: Den moderna kvinnan vill ha jämlikhet i samhället och i familjen, men har kvar den mer traditionella kvinnans behov av att bli dominerad i sängen.

Alltså är det så att nästan alla kvinnor; feminister som gammelkvinns, njuter som mest när en kärleksakt innefattar ett visst mått av sexuell underkastelse.

(Detta betyder som redan nämnts inte att feminister är beredda att ge upp sin kamp för jämlikhet i familj och samhälle.)

Både feministtjejer och killar som har för vana att idka könsumgänge med sådana är välkomna att svara!
Jag kan inte påstå att jag har någon speciell erfarenhet av feminister men de flesta tycker nog att likabehandling, likalön osv helt saknar korrelation med sex?
Citera
2011-04-26, 21:15
Bannlyst
Har aldrig märkt att politisk inställning skulle påverka sexlivet. Varför skulle det göra det?
Citera
2011-04-26, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Jag kan inte påstå att jag har någon speciell erfarenhet av feminister men de flesta tycker nog att likabehandling, likalön osv helt saknar korrelation med sex?
Jag vet inte, vissa typer av feminister verkar hata porr för dom anser att den cementerar dom traditionella könsrollerna med undergivna kvinnor och dominanta män. Frågan är om alla feminister är emot mannens sexuella dominans, eller om dom egentligen gillar att bli dominerade?
Citera
2011-04-26, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Har aldrig märkt att politisk inställning skulle påverka sexlivet. Varför skulle det göra det?
Femininster är mycket intresserade av att förändra samhällets könsroller, och vill kanske också förändra (eller bevara) könsrollerna i sängkammaren?

Men vad vet jag, jag har aldrig varit tillsammans med en feminist, har du nån erfarenhet av detta?
Citera
2011-04-26, 21:25
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte, vissa typer av feminister verkar hata porr för dom anser att den cementerar dom traditionella könsrollerna med undergivna kvinnor och dominanta män. Frågan är om alla feminister är emot mannens sexuella dominans, eller om dom egentligen gillar att bli dominerade?

Många kvinnor (och män) är emot porr utan att vara de minsta feminstiska.

Vad man skulle kunna tänka sig att en person som litar till sitt eget värde och känner sig frimodig kan lättare ta initiativ till sex och vara mer aktiv. Det finns feminister som är så och det finns ickefeminster som är och det finns feminister som är osäkra och har mindervärdeskomplex precis som det finns ickefeminister som är så.

Tycker TS kan förklara var feminister skulle vara precis likadan i sängkammaren?
Citera
2011-04-26, 21:31
Bannlyst
Citat:
Tycker TS kan förklara var feminister skulle vara precis likadan i sängkammaren?
Nä, min teori är att dom flesta feminister egentligen är tvärt emot i sängkammarn. Alltså att dom föredrar att vara passiva i sängen, men ta för sig mer i samhället.
Citera
2011-04-26, 21:36
Bannlyst
Citat:
Nä, min teori är att dom flesta feminister egentligen är tvärt emot i sängkammarn. Alltså att dom föredrar att vara passiva i sängen, men ta för sig mer i samhället.

Jaså, ja jag vet inte, har inte tänkt på det så mycket. Funderar du ofta om sex med feminister?

Innan man kan säga nåt om saken bör man ju ha definierat vad en feminist är? De har ju olika åldrar, jag tror att feministen Lisa, 16 år kanske är passiv i sängen med Olov, 59 år är ett vilddjur och äter upp trosor av godis på lördagarna. Nej, jag tror inte man kan se klara tecken på något som helst i den här frågan.
Citera
2011-04-26, 21:41
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:

Naturligtvis påverkar ett politiskt ställningstagande, som etnopluralism, den sexuella samvaron. Rasblandning är exempelvis inte aktuellt.
Citera
2011-04-26, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Naturligtvis påverkar ett politiskt ställningstagande, som etnopluralism, den sexuella samvaron. Rasblandning är exempelvis inte aktuellt.

Frågeställningen gällde om feminister var dominanta eller undergivna eller nåt mittemellan. Och det med tanke på det jag säger att jag tror inte det finns något givet mönster. Dessutom så är som vanligt vad en feminist är odefinerat vilket gör det ännu svårare fast i det här falltet tror jag inte det spelar någon roll, för det finns för många feminister i världen. Jag tror inte att frågan går att besvara.

Och tråden undrar hur man har sex, inte med vem så din utsaga om vem som har sex med vem pga sitt politiska ställningstagande var en annan sorts fundering än den uprsprungliga.
Senast redigerad av Yori 2011-04-26 kl. 22:51.
Citera
2011-04-26, 23:12
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Eller är det tvärt om?

Citat:
Femininster är mycket intresserade av att förändra samhällets könsroller, och vill kanske också förändra (eller bevara) könsrollerna i sängkammaren?

Kan du källhänvisa till vetenskapliga belägg att "kvinnan har behov av att bli dominerad i sängen" och att det har med "traditionella könsroller" att göra?

Huruvida man är domnat, undergiven eller växlar sida, i sänghalmen har inget med kön eller politik att göra, det är individuella preferenser som styr detta.
Senast redigerad av Empress 2011-04-26 kl. 23:16.
Citera
2011-04-26, 23:19
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Eller är det tvärt om?

Nej, kvinnor vill bli dominerade på alla fronter men de säger att de vill ha jämställdhet för det är mest politiskt korrekt. Viktigast av allt är att inte svika sina kära feministsystrar i deras masspsykos om totalt världsherravälde.

Jag vet inte hur många kvinnor jag stött på som beklagat sig över att deras kille behandlar dem som en mingvas i sängen. Nästan alla normala kvinnor vill bli brutalt knullade då och då vilket feministiska män har enormt svårt för att göra, de är ju t.o.m femininare än deras kvinnor. Kontentan av det hela är att många feministiska kvinnor blir lesbiska eller slutar vara feminister och blir ihop med riktiga män som får dem att känna sig som riktiga kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in