2011-04-29, 13:15
Medlem
Stonedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag har förvisso haft rätt galna tankar på att stjäla och sälja av värdesaker för att ha råd med mer. Men att brutalt skada mig själv för att få tag i något smärtstillande, riktigt så långt banade aldrig tankarna iväg.

Att stjäla är nog rätt vanligt tror jag

Jag har en polare vars X rånade en ambulans när hon fick abstinens. Ringa och sa att grannen hade skadat sig eller vad hon sa och så väntade hon bara på att ambulansen kom och så som jag har förstått det så väntade hon bara på att ambulans personalen sprang upp i huset så gick hon bara in i ambulansen för jag antar att den inte va låst och så fick hon sig lite olika godingar
Något att tänka på.
Citera
2011-04-29, 15:26
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedyoo

Jag har en polare vars X rånade en ambulans när hon fick abstinens. Ringa och sa att grannen hade skadat sig eller vad hon sa och så väntade hon bara på att ambulansen kom och så som jag har förstått det så väntade hon bara på att ambulans personalen sprang upp i huset så gick hon bara in i ambulansen för jag antar att den inte va låst och så fick hon sig lite olika godingar
Något att tänka på.
Haha fan va grymt:P
Till TS, berätta detta för din läkare så får du säkert behandling, när det gått så långt så behöver man antagligen hjälp.
Citera
2011-04-29, 19:38
Medlem
Audacias avatar
Nu har jag iofs ont på riktigt, men jag gjorde såhär:

1) Gick till läkaren och berättade om min smärta i ländryggen.
2) Han klämde och kände.
3) Jag åkte till apoteket och hämtade ut 100 st Tramadol 50mg och om jag behöver mer så var det bara att ringa för att förnya receptet!

Fast jag kanske bara hade "tur"!?
Citera
2011-04-30, 03:18
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedyoo

Något att tänka på.

Schyst idé
Annars kan man ju alltid göra inbrott på valfritt "mindre" apotek, tex. på mindre orter som man känner till någorlunda och som man vet inte har allt för high-tech skydd.
Citera
2011-04-30, 12:29
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Inte för att jag vill vara Negative Nancy nu, men två olika personer har berättat för mig att de övervägt att skada sig själv allvarligt (kapa av finger med bandsåg, köra yxa genom foten) för att få opioider medan de satt på behandlingshem... Och det var rehab, inte detox, så de kan inte ha haft andra abstinenssymptom än att de var svettiga, hade svårt att sova, lite ledverk, etc...

De ville väl förmodligen lindra den psykiska abstinensen... som ju är smärtsam den också.

Men säkert finns det folk som skulle kunna skada sig själva för enbart ett rus också, fast vanligast är det nog att sådana tankar kommer när man är desperat, pga fysisk eller psykisk abstinens då.

Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Nu har jag iofs ont på riktigt, men jag gjorde såhär:

1) Gick till läkaren och berättade om min smärta i ländryggen.
2) Han klämde och kände.
3) Jag åkte till apoteket och hämtade ut 100 st Tramadol 50mg och om jag behöver mer så var det bara att ringa för att förnya receptet!

Fast jag kanske bara hade "tur"!?

Har man något problem på riktigt så är det ju enklare att få ut något, iaf om problemet syns eller känns. Behöver inte synas eller kännas heller, om man har andra "bevis" på att man varit med om något som kan orsaka problem.

Tramadol och Kodein är ju betydligt lättare att få ut än Oxy så om jag var TS och nöjde mig med Tram (som han verkar göra) så skulle jag först prova andra grejer framför att skada mig själv. Känns lite onödigt att kapa ett finger (eller något annat) för något man kan få iaf, bara av att ljuga. Man kanske inte får det första gången men fortsätter man klaga så brukar det kunna lösa sig. För Tram eller Kodein skulle jag personligen aldrig skada mig själv. Knappt värt det att gå till Hälsocentralen med en påhittad värk för Tram eller Kodein.

När det gäller Tram och Kodein så beror det på vilken läkare man får också. Vissa skriver ut det direkt medan andra totalvägrar att skriva ut det.
Citera
2011-04-30, 14:33
Medlem
Lilabanans avatar
Men herregud, att en människa kan hamna i ett sånt här desperat tillstånd är fanimej sjukt. Detta är en av de många anledningar till varför dagens narkotikapolitik uppenbarligen förstör mer än den hjälper.

Men ett personligt råd till dig TS, ta dig samman och håll dig borta från de tunga drogerna ett tag framöver, börja röka weed istället som substitut.
Citera
2011-05-01, 16:36
Medlem
mrsquadratics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Men herregud, att en människa kan hamna i ett sånt här desperat tillstånd är fanimej sjukt. Detta är en av de många anledningar till varför dagens narkotikapolitik uppenbarligen förstör mer än den hjälper.

Men ett personligt råd till dig TS, ta dig samman och håll dig borta från de tunga drogerna ett tag framöver, börja röka weed istället som substitut.

För det är ju bättre att gå från den ena drogen till en annan menar ja :P Vad är det som är bättre med weed då?

Ska man komma med ett gott och nyttigt råd så skriver man väl hellre typ "ta dig samman och håll dig ifrån drogerna, skriv in dig på avgiftning/behandlingshem, istället för att rekommendera en jävla skitdrog som gör att du blir till en passiv hjärndöd tjockis?!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in