Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
För nått år sen när jag var som mest nergången jag någonsin varit hade jag samma tanke när det verkligen var fullständigt torrt i hela staden och man känner gåshuden och paniken långsamt krypa upp längs nacken.. Att på allvar planera skada sig själv tillräckligt för att få någon opiat på akuten.
Som tur var tog jag tillslut mitt förnuft till fånga och sket i det.
Sinnessjukt verkligen, tunga opiater är nog den enda grupp av droger som kan ge ett sånt typ av beroende att när man är riktivgt jävla abstinent kan man utsätta sig själv för i princip vad som helst om det leder till att man blir frisk igen..det är i sig själv nästan ännu farligare än risken att råka ta en OD..
Sjuka substanser..dom tränger sig ända in i benmärgen och tar över ens hjärna. Kommer ihåg en gång när jag kom hem till en kran riktigt sjukligt abstinent och det fanns en till kille där som satt med en helt ny svindyr laptop och frågade på skämt om jag kunde tänka mig att byta den mot min fix som jag satt och kokade upp med skakande händer, och jag kunde helt ärligt aldrig tänka mig det bytet om han varit allvarlig. Sjukt.

Jag känner igen det där... tyvärr
Har också tänkt tankar på hur man skulle kunna skada sig själv. Oftast kommer de tankarna när jag väntar en abstinens, när jag börjat snåla och vet att "Snart... snart är det slut". Men fan vad surt det skulle vara om man gjorde det och sedan bara fick nåt skit =/
Skulle aldrig heller byta bort om jag bara hade en dos, eller några... spelar inge roll vad det är. Har däremot bytt åt andra hållet

Har skrivit om det förr... min älskade kamera som jag sålde för småpengar. Hade sånt jävla flyt som lyckades få råd med en kamera, även om den inte var svindyr. Nästan 4000 kostade den men jag sålde den får typ 570 eller vad det var. Går nåt år så får jag ÄNNU mer flyt... en ny kamera, värd 10.000. Vad gör jag då? Jo, i ett desperat ögonblick säljer jag den för 1500 kr
Den första kameran jag sålde grät jag floder över... länge. Den senaste kameran har jag inte gråtit en tår över. Försöker att inte tänka på det så mycket.
Det är inte många saker man som är heliga när man är beroende av opioider. Nu har jag börjat fundera på att göra mig av med en nära släktings (död) smycken också, som jag ärvt. Smycken jag velat ha sedan jag var liten, som var förbestämda att gå till mig. En släkting jag avgudade. Skäms fan av att jag ens tänker tanken... har kollat runt lite, vad de kan vara värda t.o.m.
Men det känns som att skada sig själv... då har man nått botten.