• 1
  • 2
2011-04-26, 09:25
Medlem
Gradozs avatar
Att vi har s.k rätt att utrycka oss i en demokrati är inte befogat med rätten att visa sympatier till e.x nazisterna. Detta pga deras extrema historia och allt de står för: förtryck av folkgrupper, mord (massmord), våld och obehag, totalitär polisstats-visioner. Allt som inte skall få finnas i ett vänligt fritt samhälle där alla är lika värda. Vi har sett vad Nazismen ställde till med i Europa under WW2, upprepa inte det!!! Än en gång: Ni skall inte få någon rätt att stödja nazism, även i ett samhälle där alla har rösträtt. Öppna nazister bör inte få rösta alls! Ni skall gripas och utdelas höga fängelsestraff för att ni stödjer forna mördare samt även möjliga framtida massmördare!

Även på te.x Tradera säljs nazi symboler höger och vänster, det borde förbjudas!

Jag anser att Flashback skall stänga allt vad nationalism/nazism har på sitt forum. Det är en skam mot folkgrupper som är utsatta av nazister! Det finns ex-nazister som vuxit upp och tagit sig ur er grupp och som åker runt på skolor och håller föredrag. Det bevisar bara hur barnsliga ni är. Nazism är inte ett sätt att stänga det lokala kebabhaket, ni kan gå via andra tankesätt. Te.x lär Hassan att det inte är okej att spela apa, ge honom utbildning, men misshandla inte denne för helvete!

Kom inte och påpeka att nationalism inte är nazism, för det är ett "finare" ord för det. Och ni menar att judar ska placeras i läger, det är i själva verket NI som ska placeras i ett Dachau för att det är ni förpestar samhället och sprider rädsla. Ingen vill leva i rädsla och behöva se bakom sin rygg vart han än går.

Ni nazister som svarar på detta inlägg kan ta och hänga er för jag ser er som slödder och ointelligenta! Jag tar även aldrig åt mig av det ni skriver och tänker inte svara på era inlägg!

FÖRBJUD ALLT SOM HAR MED NAZISTERNA ATT GÖRA, SYMBOLER, HÄLSNINGAR OCH UTÖVARE!
Senast redigerad av Gradoz 2011-04-26 kl. 09:33.
Citera
2011-04-26, 09:31
Medlem
Anklagares avatar
Så det du vill göra här är alltså att diskutera huruvida man skall göra en viss minoritet och deras kulturella föremål olagliga utan att tillåta att representanter från denna del av samhället skall få göra sig hörda?
Citera
2011-04-26, 09:41
Medlem
Gradozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Så det du vill göra här är alltså att diskutera huruvida man skall göra en viss minoritet och deras kulturella föremål olagliga utan att tillåta att representanter från denna del av samhället skall få göra sig hörda?

Jag vill inte diskutera nånting med dig "anklagare", passande nick , eftersom du är blind för alla konsekvenser nazismen skapar. ..gå och lägg dig...
Citera
2011-04-26, 09:59
Medlem
-Mackan-s avatar
Du har samma rätt att uttrycka din åsikt som alla andra, om dem nu har lust att vara nazister får dem väl vara det!

Du har rätt att säga att alla nazister ska hamna i läger och få fängelsestraff, men dem har samma rätt att säga att du ska det! Jag är verkligen inte nazist eller rasist men alla har sin ÅSIKTSFRIHET notera att den gäller ALLA!
Citera
2011-04-26, 10:00
Bannlyst
Är det endast Nazismen som ska exkluderas? Är det den absolut värsta typen av människor?
Citera
2011-04-26, 10:01
Medlem
katastrofernas avatar
Jag hatar Sossar, Vänstern och Miljöpartiet. Förbjud deras symboler och mörda alla utövare.
Du är inte frisk människa, är inte nazist men om man nu är det så betyder väl inte det att man måste gå ut på gatorna och slakta judar, negrer, blattar osv?
Senast redigerad av katastroferna 2011-04-26 kl. 10:03.
Citera
2011-04-26, 10:04
Medlem
Gradozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna
Jag hatar Sossar, Vänstern och Miljöpartiet. Förbjud deras symboler och mörda alla utövare.

Har inte menat mörda, varför lägger du ord i käften på mig? Ni har som jag misstänkte inte hajat mitt inlägg. Ni är ju för fan nazisympatisörer med erat " alla får rösta", nej! Nazister skall inte få rösta alls! Har ni inte fattat vad som hände under 40-talet?

Jag trodde svenskar var ett klokt folk. NI är ju dummare än tåget. Läs historia!
Citera
2011-04-26, 10:19
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Är svenska ditt tredje språk eller har särskolan studiedag idag? Ditt resonemang är alltså följande; "nazizm e elakt och ska inte få finnas till!!1" - jag antar här att följande översättning är korrekt "personer som verkar för totalitära ideologier skall inte omfattas av de demokratiska principerna". Problemet i det resonemanget är att demokrati omfattar just bla. yttrandefrihet och då även den som gör en majoritet illa till mods. HMF-paragrafen är i direkt strid med de demokratiska värderingarna. Är man inte demokrat, vilket varken du eller jag är, är man dock knappast särskilt intresserad av att hålla sig till just de demokratiska principerna. Du förespråkar själv en totalitär stat där bara en ideologi (mångkulturfjanteriet) är tillåtet och meningsmotståndare skall, enligt dig, fängslas och fråntas demokratiska rättigheter. Du är allt en liten antidemokrat i format blattesvin alt. svagbegåvad vit. Är du det sistnämnda är det på plats att förtydliga att få i den svenska nationalistiska rörelsen idag förespråkar den behandling av handikappade man (hela Europa) hade för ett par decennier sedan. Många förespråkar tvärtom ett civiliserat samhälle som med alla medel hjälper människor som dig, så att ni ska erhållas ett värdigt livsuppehälle.
Citera
2011-04-26, 10:45
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gradoz
Har inte menat mörda, varför lägger du ord i käften på mig? Ni har som jag misstänkte inte hajat mitt inlägg. Ni är ju för fan nazisympatisörer med erat " alla får rösta", nej! Nazister skall inte få rösta alls! Har ni inte fattat vad som hände under 40-talet?

Jag trodde svenskar var ett klokt folk. NI är ju dummare än tåget. Läs historia!
Jo jag vet vad som hände under 40-talet men hur många nazister har du träffat som verkligen försöker utrota vissa folkslag. Jag skulle säga att de flesta nazister idag inte utövar massa skit utan bara har de åsikterna.
Citera
2011-04-26, 11:15
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
bla bla bla... buhuu.. bla bla bla

Gå och lägg dig istället. Antingen har man yttrandefrihet eller så har man det inte, man kan inte välja om det ska gälla vissa, då är yttrandefriheten borta.

Undra vem det är som ska läsa historia, och lära sig källkritik och granska fakta med kritiska ögon.
Citera
2011-04-26, 12:05
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Jag vill inte diskutera nånting med dig "anklagare", passande nick , eftersom du är blind för alla konsekvenser nazismen skapar. ..gå och lägg dig...

Var har jag någonsin demonstrerat denna blindhet du hävdar att jag besitter? Att påpeka dina egna logiska brister gör inte mig till en förkämpe för nazismen. Tror nog att du skall gå tillbaka under bron du kom från.
Citera
2011-04-26, 12:17
Bannlyst
"Nazister får inte plats i ett samhälle där alla är lika värda."

Så alla är lika mycket värda förutom Nazister, för dom mördar folk

Good thinking bro!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto