Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-28, 21:05
  #133
Medlem
Mikeyjamess avatar
Hon såg mer än bekant ut med sin dansare i Let's Dance.
Citera
2014-02-28, 21:06
  #134
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Hon såg mer än bekant ut med sin dansare i Let's Dance.


Det kanske beror att hon får betalt denna gång och slipper stjäla
Citera
2014-03-01, 23:57
  #135
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antman88
I dagens metro står det om en kvinna som tagit totalt 41000 kr när hon jobbade som rådgivare hos ett inom försäkringsbranchen. Hon räknas tydligen som en av våra mest kända internationella idrottsstjärnor de senaste 15 åren och har tagit emfas VM- och Em-medaljer.
Vem är det? Säker på att någon här vet.


Jag förstår inte detta. Är det olagligt att jobba om man är idrottare? Hon har jobbat som rådgivare och fått pengar för det, helt okej.


Exempelvis. Jag har vunnit flera styrketävlingar, får jag då inte jobba som personlig tränare? för mig är det samma sak.

Jag tänker på rubriken "Idrottsprofil erkände trolöshet mot huvudman" och sedan att hon har tjänat 41k som rådgivare.
__________________
Senast redigerad av Slitet-Golv 2014-03-02 kl. 00:01.
Citera
2015-08-15, 12:15
  #136
Medlem
Citat:
Emma Igelström blir nu en riktig Ironman

Citat:
Det nalkas folkfest i Kalmar. 60 000 åskådare förväntas dyka upp när Ironman går av stapeln i dag.
Bland de tävlande gör tidigare elitsimmaren Emma Igelström debut.
– Det ska bli väldigt spännande. Jag är tävlingsmänniska men i dag handlar det först och främst om att komma i mål.

http://www.expressen.se/kvallsposten...iktig-ironman/
Citera
2019-05-10, 09:44
  #137
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/sp...MjU?li=BBqxHCs

"I mars offentliggjorde Emma Igelström att hon drabbats av en tumör i livmodern.

Nu har svenska simlegendaren opererats och berättar om känslorna.

”Jag har gått en av de tuffare matcherna i dag”, skriver 39-åringen på Instagram.
"
Citera
2023-07-21, 12:07
  #138
Medlem
Emma har nu en ny arbetsgivare i den Saudiarabiska regimen som en slags projektledare för simsporten i landet.

Landet har anklagats för att kränka mänskliga rättigheter inom sina gränser, inklusive tortyr, avrättningar och undertryckande av yttrandefrihet och föreningsfrihet

Den auktoritära regimen som styr kungariket Saudiarabien rankas konsekvent bland de "värsta av de värsta" i Freedom Houses årliga undersökning av politiska och medborgerliga rättigheter

Den Saudiarabien-ledda koalitionen i den långvariga väpnade konflikten i Jemen har också varit inblandad i krigsförbrytelser och andra allvarliga brott mot internationell rätt

Saudiarabiens regering leds av monarken, kung Salman, som tillträdde tronen den 23 januari 2015. Inga politiska partier eller nationella val är tillåtna.

Vad Emma själv tycker om hennes nya arbetsgivare framgår inte, men hon har tydligen inga problem med deras smutsiga förehavanden.
Citera
2023-07-21, 21:34
  #139
Medlem
Är hon inte där för att göra skillnad och arbeta för att lära kvinnor och barn att simma? Kan man kanske bortse från regimens tillkortakommanden då? Eller är hon anställd av regimen? Eller anställd av något internationellt simförbund och placerad i Saudi för att hjälpa kvinnor och barn?
Citera
2023-07-22, 10:48
  #140
Medlem
Man kan nog vinkla det lite hur man vill. Det är så vissa gör för att rättfärdiga sina beslut och lura den naiva fårflocken. Till syvende och sist så har hon ändå tackat ja till att arbeta för ett nationellt förbund i en av de värsta regimerna på detta klot.

Emma har en speciell personlighet, det finns nog inte mycket hon inte skulle göra för personlig vinning sägs det.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverllejf
Är hon inte där för att göra skillnad och arbeta för att lära kvinnor och barn att simma? Kan man kanske bortse från regimens tillkortakommanden då? Eller är hon anställd av regimen? Eller anställd av något internationellt simförbund och placerad i Saudi för att hjälpa kvinnor och barn?
Citera
2023-07-22, 18:42
  #141
Moderator
Dr Kings avatar
Bullemi-Emma har verkligen kommit billigt undan för sitt arbete som ambassadör för Saudi. Jämför med det gatlopp som Henrik Stensson fick löpa då han skrev på för LIV-touren.
Citera
2023-07-22, 18:48
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Bullemi-Emma har verkligen kommit billigt undan för sitt arbete som ambassadör för Saudi. Jämför med det gatlopp som Henrik Stensson fick löpa då han skrev på för LIV-touren.
Hon är ju kvinna. Hon jobbar på dom godas sida.

Kul att se Stensson i the Open igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback