Muslimer anser att kvinnan är svagbegåvad (finns såklart undantag men är väääääldigt sällsynta enligt dem), ni ska ta hand om hemmet och har därför inte tid och kompetens till att starta karriär, ni ska tiga tills mannen ger er tillåtelse att tala och ni ska tillfredställa killens behov. Ni är helt enkelt långt under mannen i värde.
Det där beskrivningen var av den mildaste graden...
Ni verkar bara ge er på svenska killar, varför?
Varför hör man inte ett ljud från er när muslimer predikar om att vatten är mer värt än er?
Muslimer anser att kvinnan är svagbegåvad (finns såklart undantag men är väääääldigt sällsynta enligt dem), ni ska ta hand om hemmet och har därför inte tid och kompetens till att starta karriär, ni ska tiga tills mannen ger er tillåtelse att tala och ni ska tillfredställa killens behov. Ni är helt enkelt långt under mannen i värde.
Varför hör man inte ett ljud från er när muslimer predikar om att vatten är mer värt än er?
Är ni rädda?
Raka armhålor, fitta, ben, rygg och ansiktshår
Du skrev svaret själv. Dom är rädda, det finns en anledning till att dom bara gnäller på fattiga lågstatusmän.
Högstatus män och muslimer kan ju göra motstånd, dessutom är dom ´ju attraktiva. Det är när lågstatus män tar sig friheter feminism tas upp. Liksom alla mobbare väljer dom svaga offer.
Du kan ju knappast förvänta dig seriösa svar när du nedvärderar din tes med sådana där personligt präglade uppmaningar som av många uppfattas som "oseriösa" och "omogna". Lycka till i framtiden.
Är ni rädda?
Raka armhålor, fitta, ben, rygg och ansiktshår
Fan vad konstigt. Min bästa killkompis är ju muslim. Han är dessutom feminist. Min flickväns svenska pappa låter mer som den du beskriver ovan...
Är ni rädda?
Du och jag verkar inte ha samma definition av ordet "feminism". Vill du utveckla ditt resonemang?
Jag är emot religiös extremism i ALLA former. Jag anser inte att det är någon skillnad om det är en galen, fanatisk muslim eller galen, fanatisk kristen.
Problemet är att man ofta tycks tro att alla muslimer är fanatiska extremismen så fort ett gäng galningar uttalar sig. Man har inte samma syn på kristna trots sektliknande organisationer som Knutby, Jehovas Vittnen eller Livets ord.
På samma sätt som det finns massor med olika samfund, och sätt att tro och utöva religion inom kristendomen, finns det stora variationer inom islam. Shia, sunni, alevi, surfri, maturdi, salafism osv. Mer sekulära och mer traditionella grenar.
Jag är emot religiös extremism i ALLA former. Jag anser inte att det är någon skillnad om det är en galen, fanatisk muslim eller galen, fanatisk kristen.
Problemet är att man ofta tycks tro att alla muslimer är fanatiska extremismen så fort ett gäng galningar uttalar sig. Man har inte samma syn på kristna trots sektliknande organisationer som Knutby, Jehovas Vittnen eller Livets ord.
På samma sätt som det finns massor med olika samfund, och sätt att tro och utöva religion inom kristendomen, finns det stora variationer inom islam. Shia, sunni, alevi, surfri, maturdi, salafism osv. Mer sekulära och mer traditionella grenar.
Här har vi det igen. På grund av fanatiska muslimer är krista som är problemet. Sverige har varit eller är, beroende på hur man ser det, ett kristet land... så svenska män... ja, ni fattar.
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Detta föranleder den jämställda slutsatsen: fler muslimer till Sverige.