• 1
  • 2
2011-04-25, 19:45
Medlem
Tjena, det är så att innan nyåret så kom det några till våran skola som tydligen skulle sälja massa saker till studenten. Dom hade lagt upp cirka 10 bärbara datorer på ett bord där alla i klassen sprang runt omkring för att beställa saker för typ 2000 kr?
Jag tyckte det verkade helt värdelöst och ville hinna tänka innan jag beställer något. Billigaste mössan kostade 400 kr och då kommer jag bara använda den 1 gång.. och vissa verkar ju säga att man köper som minne osv, men jag hatar min ensamma tid på gymnasiet och vemfan vill minnas dåliga dagar?

Iaf så har jag inte köpt någon jävla studentmössa och funderar lite på om hur det kommer att bli? Kommer det se konstigt ut att jag står där utan någon studentmössa?
För enligt morsan och syrran så tvingar dom mig ganska mycket om att jag ska gå på studenten och blabla, då dom gjort någon skylt och allt..

Vet inte om jag ska köpa en studentmössa, känns så jävla onödigt.
Någon här på flashback som var utan mössa men ändå med på flaket osv?
Citera
2011-04-25, 19:49
Medlem
OggeOJs avatar
Mössan tappar man ändå. Sett att de börjat med senilsnöre till mössorna nu dock.
Citera
2011-04-25, 19:54
Medlem
likeabawzs avatar
Sorry för att jag säger det men: Du kommer se förbannat shitbrix ut utan den mössan bland alla studenter, köp för fan en.
Citera
2011-04-25, 19:56
Medlem
PeterBorossys avatar
klart som fan du ska ha en studentmössa.
Citera
2011-04-25, 19:57
Medlem
Mr.Maazes avatar
Det finns ju billigare mössor (300 kr). Att inte ha en mössa på sig på studenten kommer se fruktansvärt dumt ut och du kommer ångra dig resten av ditt liv, samtidigt som andra kommer se dig som en fattliglapp som inte har råd med en mössa.

Ha'd
Citera
2011-04-25, 19:58
Medlem
BilboBus avatar
Var den en av två som inte hade studentmössa på vår student. Visst fick man en del frågor...men det var ju inte mer med det. Resonerade precis som dig att pröjsa mellan 400-2000kr för en mössa - aldrig i livet.

Jag var med på allt UTAN mössa.

Antingen så skiter du i mössa eller köper någon billig för 100kr, personligen så sparade jag mina pengar till sprit.
Citera
2011-04-25, 19:59
Medlem
dentrognes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Det finns ju billigare mössor (300 kr). Att inte ha en mössa på sig på studenten kommer se fruktansvärt dumt ut och du kommer ångra dig resten av ditt liv, samtidigt som andra kommer se dig som en fattliglapp som inte har råd med en mössa.

Ha'd
Instämmer.
Citera
2011-04-25, 20:01
Medlem
BeverlyHills.s avatar
Absolut att du ska ha en mössa och vara med på studenten, annars kommer du ångra dig ganska hårt resten av ditt liv.
Citera
2011-04-25, 20:05
Medlem
Billigaste mössan kostar inte 400 kr det är väl den dyraste som kostar de.

Du kan köpa en ful vit o inget på för nästan ingenting gör de. Vem bryr sig om gymnasiet har varit dåligt för dig köp en mössa sup dig full och fira att du slipper skiten och har en grym kväll
Citera
2011-04-25, 20:46
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Jag hade inte heller någon mössa på studenten. Tyckte priset var för jävla illa + att jag hade dreads vilket gjorde hela skiten komplicerad. På studenten var jag skitpackad i skjorta, baggybrallor och adidaströja och bland ungefär 600 studenter var jag den enda utan mössa och inte en enda brydde sig eller blev förvånad då jag redan var ökänd som en nersupen fattiglapp på den tiden.
Citera
2011-04-25, 21:02
Medlem
Som du själv skriver: vem fan vill minnas den dåliga dagen då man föll för grupptrycket och köpte en keps för flera hundra spänn som man använde en gång och fulla klasskompisar som man aldrig tänker på efteråt och inte betyder mycket för en klottrade sina namn i, så man kunde hitta den senare, dammig i nån garderob, och minnas den dåliga dagen man köpte kepsen. Vad ska man göra med den?

De flesta som är beredda att spendera hundratals kronor på en sån sak är får som inte ens vet vad det symboliserar. Lägg pengarna på kostymen istället, så får du nytta av dem.
Citera
2011-04-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeverlyHills.
Absolut att du ska ha en mössa och vara med på studenten, annars kommer du ångra dig ganska hårt resten av ditt liv.

Så du menar att om han nu väljer att inte köpa en mössa, kommer han att om 20 år sitta och fundera över sitt liv och bara "fan, hade jag köpt en mössa på studenten, hade allt sett så annorlunda ut".

Tror inte en ful mössa ger en sömnlösa nätter i framtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in