2011-04-25, 14:18
Medlem
Citat:
Utsiktens klubbstuga nedbrunnen
Dagens match är inställd. Pokaler, matchdräkter och gamla bilder borta. Många är bedrövade efter att Utsikten BK:s klubbstuga brann ner till grunden.
Larmet inkom klockan 03.13, om en brand på Musikvägen. Då var Utsiktens BK:s klubbhus helt övertänt, enligt räddningstjänst och polis. Vid niotiden var släckningen avslutad, men räddningstjänsten har fortsatt tillsyn.
Björn Jarkvist, ordförande i Utsiktens BK är mycket bekymrad.
- Allt föreningen äger fanns i huset, bollar, skor, träningskläder, matchställ, hela kansliet med pokaler, gamla bilder, datorer. Det enda som finns kvar är juniorernas matchkläder för de förvarar sina saker hemma, säger han.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....uga-nedbrunnen

Är det någon som har en aning om vem eller vilka som kan ha gjort detta? Det har ju brunnit en hel del i Frölunda på sistone, så vi vet ju vilka som har tändstickor. Jag vill inte ha en massa utfall mot invandrare, utan iakttagelser. Det verkar vara mest "svennar" i Utsiktens lag. Hur har det sett ut på matcher? Konflikter med invandrartäta klubbar? Hur ser det ut i området runt stugan, Ruddalen, några gäng, svenskar eller invandrare som drar runt? Några som festar/super i närheten? Andra försök till bränder i Ruddalen?
Citera
2011-04-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzinstructor
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....uga-nedbrunnen

Är det någon som har en aning om vem eller vilka som kan ha gjort detta? Det har ju brunnit en hel del i Frölunda på sistone, så vi vet ju vilka som har tändstickor. Jag vill inte ha en massa utfall mot invandrare, utan iakttagelser. Det verkar vara mest "svennar" i Utsiktens lag. Hur har det sett ut på matcher? Konflikter med invandrartäta klubbar? Hur ser det ut i området runt stugan, Ruddalen, några gäng, svenskar eller invandrare som drar runt? Några som festar/super i närheten? Andra försök till bränder i Ruddalen?
Är du så jävla naiv så du tror att någon kommer fram och säger "Det var jag"?
Annrs tror jag personligen att det har något att göra med att det fanns en homosexuell i laget men vad vet jag
Citera
2011-04-25, 14:32
Bannlyst
Är det inte där Anton Hysén huserar? Kanske är det nåt slags böghat det handlar om?

Ett annat alternativ är förvirrade blåvittfans som är frustrerade p.g.a. blåvitts usla allsvenska start och börjar med att bränna ner klanen Hyséns bögbarack, för att senare ge sig på Kamratgården? En liten uppvärmning inför valborg så att säga...
Citera
2011-04-25, 14:34
Medlem
Tooheyss avatar
Är väl inte klarlagt att någon har tänt på,kan lika väl vara tvättmaskin,torktumlare.
Citera
2011-04-25, 14:51
Medlem
Helle031s avatar
Har tydligen florerat en hel del ungdomar runt Ruddalen under helgen med tanke på påsken och det underbara vädret.

En hel del fylla + ungdomar vet man ju hur det kan sluta.
Citera
2011-04-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Har tydligen florerat en hel del ungdomar runt Ruddalen under helgen med tanke på påsken och det underbara vädret.

En hel del fylla + ungdomar vet man ju hur det kan sluta.

Några som har sett mer? Finns det grillplats i närheten? Mest svennar eller blattar som har Ruddalen som festplats?
Citera
2011-04-25, 15:13
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzinstructor
Några som har sett mer? Finns det grillplats i närheten? Mest svennar eller blattar som har Ruddalen som festplats?
Vet ärligt talat inte då jag nyligen flyttat till Frölunda, var själv bortåt där och grillade på en gård men jag upplevde inget stök i området i alla fall men vi satt bara ute tills det blev mörkt vid 21 dock.

Mest bostadsrätter där borta vad jag vet så tror inte det bor så mycket pack där men det hänger säkert en del där ingen aning som sagt.
Citera
2011-04-25, 19:03
Medlem
Glenn Hysén tror inte att Klubbstugan började brinna av sig själv mitt i natten:

Citat:
Glenn Hysén är chockad och upprörd när han nås av nyheten att Utsiktens klubbstuga brunnit ner.
– Jag gick upp sex i morse och tog planet hem från Liverpool för att hinna fram till matchen i eftermiddag, så nås jag av detta.
Glenn har svårt att tro att branden inte är anlagd.
– Det är ju knappast någon kassalåda som har exploderat. Men vi får se framåt och tro att detta stärker oss i föreningen, konstaterar han.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.241...r-till-grunden

Samma dag i en annan del av de västra stadsdelarna:

Citat:
Två bilar brända
Två bilar totalförstördes vid en anlagd brand på Korsåsliden i Tynnered vid 16:30-tiden på annandagen.
Bilarna var parkerade vid Korsåsliden 44 när någon eller några satte eld på dem.
- Vittnen har sett två killar springa från platsen, säger Thomas Fuxborg, presstalesman vid polisen i Västra Götaland.
När räddningstjänsten kom till brandplatsen låg en pet-flaska med brännbar vätska i närheten av de brinnande bilarna.
Räddningstjänsten var snabbt på plats men de två bilarna blev förstörda. Brandmännen kunde dock hindra att branden spred sig.
Korsåsliden ligger i närheten av Tynneredsskolan, någon kilometer öster om Smaragdgatan där flera bilar antändes i början av förra veckan.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....a-bilar-branda

Det är svårt att inte tänka i banor av dessa förövare även när det gäller BK Utsikten:s klubbstuga,men det kanske är helt olika hobbies, det där att bränna bilar och att bränna idrottsgårdar?
Citera
2011-04-25, 19:43
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Hoppas INTE det har att göra med att Anton Hysén spelar där.. fy fan.
Citera
2011-04-25, 19:44
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölkmustasch
Hoppas INTE det har att göra med att Anton Hysén spelar där.. fy fan.
Lär säkert vara så, nån illasinnad homofob som inte kan acceptera att en bög spelar i klubben..
Citera
2011-04-25, 20:45
Medlem
ber89luts avatar
Det var en hel del som sköt påsksmällare och raketer igår. Det höll på långt in på natten. Utsiktens klubbstuga ligger precis vid skogen, så någon berusad jävel har garanterat fegvalt stugan med tanke på flyktväg.
Citera
2011-04-25, 23:08
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Lär säkert vara så, nån illasinnad homofob som inte kan acceptera att en bög spelar i klubben..
Var du här i Lilla London över påskhelgen Kenty?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in