2011-01-16, 14:15
Medlem
Vill helst inte gå till doktorn. Det är nog lite för pinsamt Ingen annan idé?
Citera
2011-01-16, 16:06
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me352
Vill helst inte gå till doktorn. Det är nog lite för pinsamt Ingen annan idé?

Läkare och personal på vårdcentralerna ser dagligen sådana här problem. Det är mycket vanligt. Däremot kanske man inte tänker på det som "vanligt" då man normalt inte pratar om det med andra.
Så beställ en tid och efteråt kommer du att inse att det inte var något att oroa sej för.
Det är onödigt att gå och dra med det i månader när det kan finnas snabba och enkla lösningar.
Mvh
Citera
2011-01-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Läkare och personal på vårdcentralerna ser dagligen sådana här problem. Det är mycket vanligt. Däremot kanske man inte tänker på det som "vanligt" då man normalt inte pratar om det med andra.
Så beställ en tid och efteråt kommer du att inse att det inte var något att oroa sej för.
Det är onödigt att gå och dra med det i månader när det kan finnas snabba och enkla lösningar.
Mvh

Okej, du har nog rätt Men jag kom att tänka på att jag har en läkartid i slutet på månaden. Går det att ta upp detta när jag är där istället för att beställa en ny tid? Lite smidigare tänker jag
Citera
2011-01-17, 00:13
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Okej, du har nog rätt Men jag kom att tänka på att jag har en läkartid i slutet på månaden. Går det att ta upp detta när jag är där istället för att beställa en ny tid? Lite smidigare tänker jag
Överraska honom! När han vänder sig om drar du ner brallorna och assumar the position, då ser han vare sig han vill eller inte. Du kan ju alltid ringa i förväg och förvarna honom/henne om att du har anala besvär så att läkaren i fråga får möjlighet att ta fram eventuella instrument som kan behövas
Citera
2011-01-17, 11:54
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:

Du kan givetvis ta upp det. Har läkaren tid så kan han bedöma det då, annars kan du få en ny tid.

Anledning till att du kanske måste vänta är att besökstider ges efter vad man söker för och andra patienter är inbokade efter. Blir läkaren försenad så går det givetvis ut över dessa.
Men du ska absolut söka läkare när du haft det så länge.
Mvh
Citera
2011-01-20, 10:57
Medlem
Hemorrojder

Har problem med hemorrojder som alltid kommer tillbaka i några år nu, verkar alltid vara på exakt samma ställe.
Den verkar heller aldrig gå tillbaka helt, för jag har alltid lite brun sörja som sipprar ut nån timme efter att jag besökt toaletten.
Vad kan jag göra åt det här? Scheriproct verkar inte fungera helt. Finns det några andra receptbelagda smörjor som är bättre? Eller är det bara att bita i det sura äpplet och höra med doktorn om en operation?
Citera
2011-01-20, 11:03
Medlem
doffdavid2s avatar
Buttplugg kan vara användbart.

Rost i kalsingarna låter inte speciellt kul.
Citera
2011-01-20, 11:09
Medlem
Nej, det är så liten mängd att det inte märks i kallingarna
Men det irriterar och kliar som fan!
Citera
2011-01-20, 11:29
Bannlyst
Dags för vuxenblöjor, kanske.
Kan ju inte gå runt & ha bajs i byxorna.
Citera
2011-01-20, 11:38
Medlem
vad jag ville veta alltså är om detta kan bero på rojds?
Citera
2011-01-20, 21:24
Medlem
slowmedowns avatar
Sipprar det ut sörja så är det nog dags att gå till farbror doktorn. Det krävs inte alltid "operation" heller. vad jag har fattat det som ialla fall.
Citera
2011-01-22, 13:23
Medlem
ok, måste väl sticka iväg till läkaren då!
en fråga.. har läst lite om fistlar.. men vad är skillnaden mellan fistlar och hemorrojder?
Min situation har blivit bättre efter några dagar nu med Scheriproct!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in