• 1
  • 2
2011-04-25, 05:58
Medlem
feedmenoss avatar
Hej, nu undrar jag om man skulle kunna lyckas ta självmord i en frysbox!

Först super man ner sig och kanske tar lite sömntabletter eller verkmedicin, tömmer hela frysboxen sen har man på sig typ en munktröja och kallingar och sen går man i duschen så man blir våt och sedan hoppar ner i frysboxen. Enligt mig kunde det fungera. Men tänk om man skulle frysa så mycket så man skulle få panik och vilja komma ut. Det skulle ju kunna vara ganska svårt att öppna boxen inifrån, antar jag.

Jag gillar nog inte att frysa men...
Citera
2011-04-25, 06:29
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Ja tänk om man vaknar mitt i halva nedfrysningsprocessen, lyckas ta sig ut men fötterna är redan frusna så när man tar i golvet går de i kras...

nä nu är jag rätt orealistisk va

Jag har hört att, att frysa ihjäl är en av de mer "snälla" sätten att dö på.
Först skakar man ju naturligtvis, men sen när man blir ordentligt nedkyld känns det som om man är varm istället. Finns historier om folk som klätt av sig för att de varit så kalla. Man blir ju lite förvirrad kanske jag skulle tillägga. Svårt för hjärnan att fungera så bra.
Citera
2011-04-25, 07:00
Medlem
FittLisas avatar
Det är möjligt. Men det är också möjligt att mycket går fel.

En kropp hittades i en frysbox. Graden av fasa den unge mannen upplevt i sina sista ögonblick är svår att beskriva i ord. Uppkastningar och andra besudlingar fanns i riklig mängd. Förmodligen hade den döde vaknat upp av en fruktansvärd smärta i levern och kräkts. Det stelfrusna ansiktet är förvridet av plågor. Den dödes knän har skrapsår och liksom fingrar och tår är dess toppar och nanglar bortskrapade och består endast av vita benstumpar. Insidan av frysboxens lock är målad med blod och skrapmärken i dess emalj. Dödskampen pågick under 20 minuter, något som måste ha känts som en evighet för den panikslagne som kanske också kommit till insikt eller helt enkelt drabbats av cellskräck och dödsångest. Den våldsamma dödskampen fördröjde också inträdet av hypotermi genom att kroppen värmdes upp genom fysisk aktivitet.

Eller

Den intagne patienten har under en längre tid mått mycket dåligt och ofta tänkt på självmord och hur han skulle gå tillväga. Det var under kraftig berusning som han beslutade sig för ett försök att ta sitt liv och detta genom att frysa sig sig själv till döds i internatets frysbox. Något gick fel under försöket, det råder delade meningar om vad som har hänt. Antingen var det så att han upptäcktes eller avbröt det av egen vilja. Han fördes svårt nedkyld till sjukhuset där man konstaterade att patientens extremiteter drabbats av förfrysningsskador. Fyra fingrar på höger hand, hela vänster hand, samt högerfot och tre tår på vänsterfot måste amputeras. Försök görs för närvarande att rädda penis och näsa men det är oklart om dessa någonsin kommer att kunna återställas till normalt skick. patienten som befinner sig i mycket dåligt skick svarar inte på tilltal men ska under ambulansfärd ha sagt att han ångrar det han har gjort och åtminstone borde ha försökt att söka någon form av hjälp.

Tänk på vilken slump det är att just du existerar i universum. Du har fått en chans som många ofödda aldrig fått uppleva. Lev, ät god mat, känn vatten rinna mellan fingrarna. Sådant slöseri att ta sitt liv.
Senast redigerad av FittLisa 2011-04-25 kl. 07:05.
Citera
2011-04-25, 08:02
Bannlyst
Efter ett tag så blir man ju varm (kroppen lurar sig själv) så det kanske blir behagligt att dö i en frysbox.
Citera
2011-04-25, 08:38
Medlem
Läs FittLisas första historia några gånger så kommer du på bättre tankar sen.
Citera
2011-04-25, 08:51
Medlem
Kalasarnes avatar
Borde man inte tuppa av pga syrebrist innan man hinner frysa ihjäl?
Citera
2011-04-25, 12:06
Medlem
Umbrella66s avatar
Ta inte självmord. Det är fan det mest egoistiska man kan göra!
Citera
2011-04-25, 17:17
Medlem
feedmenoss avatar
hmm, ja man kanske inte känner av kölden så mycket när man väl är riktigt kall, eller att det t.om skulle kännes varmt. Men tänk om man skulle misslyckas och sedan få fingrar o sånt amputerade. Inte roligt, då skulle man verkligen vilja ta självmord.

Jag vill ta självmord men jag skulle nästan tro att jag är en aning för feg för att göra något sånt. Skulle det bara finnas en knapp som man tryckte på för att dö skulle alla problem vara lösta.
Citera
2011-04-25, 17:44
Medlem
Umbrella66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feedmenos
hmm, ja man kanske inte känner av kölden så mycket när man väl är riktigt kall, eller att det t.om skulle kännes varmt. Men tänk om man skulle misslyckas och sedan få fingrar o sånt amputerade. Inte roligt, då skulle man verkligen vilja ta självmord.

Jag vill ta självmord men jag skulle nästan tro att jag är en aning för feg för att göra något sånt. Skulle det bara finnas en knapp som man tryckte på för att dö skulle alla problem vara lösta.

Tycker jävligt synd om dig om du känner så
Citera
2011-04-25, 22:34
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feedmenos

Ta INTE ditt liv. Det som FittLisa skrev "känn vattnet rinna mellan fingrarna" är sådant
som får mig att känna viljan att leva. Det är poetiskt och fint, men jag förstår att bara
vi som mår bra eller hyfsat bra kan uppskatta innebörden av det.

Och jag har aldrig förstått att de som vill dö, varför vill de inte istället hitta till en bättre
plats levandes istället??
Citera
2011-04-25, 22:51
Bannlyst
Du kommer att få ett helvette att dö. Rekommenderar det inte. Lev istället, du kommer inte att kunna ångra dig sen.

Du kommer ändå att dö någon dag, varför inte leva.
Citera
2011-04-25, 23:57
Medlem
feedmenoss avatar
man gör ju oftast inte självmord utan orsak vet du... Jag har varit deppad i 3 år med självmordstankar snurrande i skallen varannan minut, man blir helt dum i huvudet till sist! Anti-depressiontabletter hjälper inte. Psykologer bara snackar skit. Det finns ju ingen utväg. Varför lida när man kan dö och slippa allt. Jag kan förstå då som har ett bra liv och vill leva.

När man har varit mycket nedstämnd och deprimerad i en längre tid blir man galen. Man hoppar framför tåg, man skjuter sig själv, ja det är väl som en instinkt att få slut på lidandet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in