Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-04-24, 17:15
Medlem
Tjena! är en 22 årig Pokerspelare på heltid. Ska snart flytta hemifrån kommer spela ishockey. Som inte genererar några stora pengar.
Det jag nu undrar över är, kan man få bostadsbidrag? Jag menar man vill ju inte betala allt av hyran om man inte måste.
Hur ser det ut med Soc? Hockeyn kanske ger ungefär 1000-3000 rent i mån.

Tillgångar: Aktier på avanza,online på pokerkontot, En del på bankkontot.
Citera
2011-04-24, 17:20
Medlem
ensockerbagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaNiaL
Hur ser det ut med Soc? Hockeyn kanske ger ungefär 1000-3000 rent i mån.

Soc räknar ut hur mycket du ska klara dig på (existensminimum) och kommer fram till ett belopp. Sen räknar de ut din inkomst (eftersom det är vitt kan du inte dölja det) och drar ifrån den summan. Så om du tjänar 3.000 i månaden drar de bort den summan från bidraget.

Citera
2011-04-24, 17:24
Medlem
Hur tänker du när du ska få pengar både genom hockey och poker och sen vill ha bidrag på de?
Du tycker inte de är bättre att skattepengar går till folk som behöver dom?

Parasiter har vi nog av i detta land, skärp dig!
Citera
2011-04-24, 17:26
Medlem
låter ju rimligt. leva på poker och samtidigt snika åt sig bidrag. det är väl typ något av det äckligaste jag kan tänka mig. kan du inte försörja dig på poker utan bidrag ska du inte pyssla med poker.
Citera
2011-04-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensockerbagare
Soc räknar ut hur mycket du ska klara dig på (existensminimum) och kommer fram till ett belopp. Sen räknar de ut din inkomst (eftersom det är vitt kan du inte dölja det) och drar ifrån den summan. Så om du tjänar 3.000 i månaden drar de bort den summan från bidraget.

Ok, Ja soc hade jag inte tänkt mig typ, tänkte bara kolla hur det ser ut. Tack för input hur som helst=).
Citera
2011-04-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abagina
Hur tänker du när du ska få pengar både genom hockey och poker och sen vill ha bidrag på de?
Du tycker inte de är bättre att skattepengar går till folk som behöver dom?

Parasiter har vi nog av i detta land, skärp dig!

Pokern kommer inte synas i deklarationen har 0 taxerat i 4 års tid. Det är jag mycket väl medveten om ang parasiter, men tycker det vore skönt och ha vi säger 800 kr extra i mån för tex bostadsbidrag,borde väl vara lättare och få?? Grati mat nån vecka=).
Citera
2011-04-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellsis666
låter ju rimligt. leva på poker och samtidigt snika åt sig bidrag. det är väl typ något av det äckligaste jag kan tänka mig. kan du inte försörja dig på poker utan bidrag ska du inte pyssla med poker.

Låt inte så sur. Är hur skönt som helst och spela Poker och investera i aktier, du borde ge det ett försök alla kan bli vinnande på medelhöga nivåer!=).
Jag skulle inte behöva bidrag egentligen om man tittar på inkomsten, men är ändå intresserad så man kan minska utgifter.
Citera
2011-04-24, 17:49
Medlem
Citat:
Låt inte så sur. Är hur skönt som helst och spela Poker och investera i aktier, du borde ge det ett försök alla kan bli vinnande på medelhöga nivåer!=).
Jag skulle inte behöva bidrag egentligen om man tittar på inkomsten, men är ändå intresserad så man kan minska utgifter.

De är väl just det han försöker få fram, hur äckligt de är att söka bidrag man inte ens behöver. Haft poker som enda inkomst i sex år, oavsett hur dåligt de gått skulle de aldrig locka att söka bidrag.

Alla har självklart ett val, en del har inget emot att vara en parasit i samhället, andra står på egna ben.
Citera
2011-04-24, 18:21
Medlem
LoaTs avatar
Bidrag lär du få om du söker det, 1000-3000 i månaden lever man inte på, vad jag har hört så, när man inte har något jobb osv. Så betalar soc hyran samt så får man ett antal tusen på kontot, då någon tusenlapp eller två bör du få ifrån soc och sen lite i bostadsbidrag också.

Angående diskussionen om vem som bör få bidrag så tycker jag hellre du ska ha pengarna än någon asylsökande invandrare eller nyankommen invandrare som inte gör ett smack. Även hellre att du får pengarna än de som sitter hemma och tror att arbetsförmedlingen ska ge dem jobb och snyltar på socbidrag+aktv.bidrag+bostadsbidrag.
Citera
2011-04-24, 18:41
Medlem
innan du börjar leva på bidrag så borde du nog veta att de kollar upp vilka tillgångar du har.. bankkonto, bil osv... sluta hoppas bli en parasit, skaffa ett för helsike!
Citera
2011-04-24, 19:07
Medlem
Citat:

eh.. var exakt står det i min text att jag inte varit professionell pokerspelare?

och det jag menade var att de åren jag levde på poker så skulle jag aldrig komma på tanken att dessutom söka bidrag. Fullständigt vedervärdigt. Jag hade tankarna att ansöka om bostadsbidrag under en extrem kort tid i början men sedan lyckades jag lägga rimlighetspusslet i huvudet innan misstaget begicks.

för övrigt, du kommer inte bli långlivad. ett förberedande i all välmening.
Senast redigerad av hellsis666 2011-04-24 kl. 19:59.
Citera
2011-04-24, 23:08
Medlem
D3adMau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoaT
Angående diskussionen om vem som bör få bidrag så tycker jag hellre du ska ha pengarna än någon asylsökande invandrare eller nyankommen invandrare som inte gör ett smack.
+1
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in