Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-24, 02:53
Medlem
tjocken332s avatar
http://www.bt.se/nyheter/svenljunga/...ka(2739526).gm

någon som vet mer? tragiskt förövrigt..
Citera
2011-04-24, 09:30
Medlem
cdxz11s avatar
Ja jävligt synd men skall man köra en trimmad moped får man fan se till att kunna köra också.
Citera
2011-04-24, 14:37
Moderator
Chantres avatar
Föräldrarna borde ju ha vetat om att den var trimmad. Finns inte en EU moppe (utan skyltar) som inte är trimmad i Malmö. Föräldrarna borde ha tagit sitt ansvar.
Citera
2011-04-24, 22:30
Bannlyst
Riktigt tragiskt. Var typ 4 år sen sist jag besökte MoppeNet, men kollade igenom lite forum där men kunde inte hitta någonting om den här olyckan. Skulle vara intressant att veta vilken typ av moped han körde också (scooter eller cross?).
Citera
2011-04-25, 01:44
Medlem
Ser dumma snorungar åka trimmade moppar utan hjälm minst en gång om dagen. Nu vet jag inte om det så var fallet den här gången. Men det skulle inte förvåna mig. Dags att förbjuda moppar för någon under 18 överhuvudtaget.
Citera
2011-04-26, 20:38
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jon69
Ser dumma snorungar åka trimmade moppar utan hjälm minst en gång om dagen. Nu vet jag inte om det så var fallet den här gången. Men det skulle inte förvåna mig. Dags att förbjuda moppar för någon under 18 överhuvudtaget.
Han hade hjälm och han hade lånat moppen av en kompis för att testa den.
Citera
2011-04-30, 00:30
Medlem
Vad va det för moped han åkte? Vill du säga vems de va får du gärna det med.
Citera
2011-04-30, 11:57
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AciDsun
Vad va det för moped han åkte? Vill du säga vems de va får du gärna det med.
Jag har inget svar på någon av frågorna, men jag kan säkert kolla upp. Namnet på moppe-ägaren tänker jag inte uppge dock.
Citera
2011-05-07, 01:01
Medlem
Ryktas att mopeden inte hade några fungerande bromsar, någon som vet något om det?
Citera
2012-08-29, 21:48
Medlem
Vet inte om någon är intresserad av att veta mer, såhär ett och ett halvt år efter olyckan. Men kände att jag behövde informera lite.

Det var en fest och killen hade inte druckit någonting och skulle bara prova en kompis moppe. Moppen ifråga var trimmad och gick väl i 100 ungefär. Förmodligen fick han sladd i rullgruset i vägkanten och flög först in i en brevlåda och sedan tog en telefonstolpe hans liv. Han hade hjälm och var som sagt nykter. Finns inget vittne, men det här är slutsatser som har dragits. Ambulans och brandkår kunde inte göra någonting, han dog på fläcken.

Idag skulle han ha fyllt 17 år. RIP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in