2011-04-24, 02:42
Medlem
Ska köpa blixtar till min studio, och behöver hjälp med vad jag ska välja. Är det någon större skillnad på 3st 120W blixtrar än 3st 300W ? Det är nästan 4000:- som skiljer paketen åt, så därför skulle jag kunna lägga ut med pengar på bakgrunder och annat om det inte är så stor skillnad, men och det är det så vill jag ju såklart ha dem som är bäst
Citera
2011-04-24, 09:14
Moderator
rotadents avatar
Foto --► Köpråd

//Mod
Citera
2011-04-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejSofia
Ska köpa blixtar till min studio, och behöver hjälp med vad jag ska välja. Är det någon större skillnad på 3st 120W blixtrar än 3st 300W ? Det är nästan 4000:- som skiljer paketen åt, så därför skulle jag kunna lägga ut med pengar på bakgrunder och annat om det inte är så stor skillnad, men och det är det så vill jag ju såklart ha dem som är bäst

Drygt ett steg skiljer det, sen om det är mycket är upp till dig att avgöra.

Det stora problemet är vanligen att det inte går att ställa ner effekten tillräckligt men utan att veta vad för blixtar du tittar på så går det inte att avgöra.
Ska du använda riktigt stora ljusmodifierare så kan du kanske behöva 300w men annars skulle jag tro att du klarar dig bra med 120w till en början och sen kan du alltid komplettera med en starkare, men allt hänger på storlek och typ på modifierare och din studios storlek.
Citera
2011-04-27, 01:55
Medlem
Det är 1,5 steg mellan dem.
Om det endast är i studio hade jag kört på 120W.
Om du vill använda dem utomhus - 300W.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in