• 1
  • 2
2011-04-23, 20:17
Bannlyst
Det var ett tag sen man åt kassler.
Sist jag åt det så vill jag minnas att jag hade potatis till med antingen dillsås eller spenat.
Vad brukar vara det vanligaste man har till kassler?
Har inte ätit det sedan skoltiden
Citera
2011-04-23, 20:19
Medlem
knullklassons avatar
Potatisgratäng kanske?
Citera
2011-04-23, 20:20
Medlem
DanteAlighieris avatar
Kasslergratäng med ananas, till det serveras ris.
Citera
2011-04-23, 20:26
Medlem
En hund, eller hungrig bordsgranne man kan ge kasslern till, är det enda som behövs till kassler.
Just my humble, förstörda "skolmats-opinion".

Annars är ju en 70-talsklassiker; en bädd av ris med kassler toppat med ananas - ytterligare toppat med ost. Kasslergratäng?
Citera
2011-04-23, 20:35
Medlem
Champinjonsås och kokt potatis.
Citera
2011-04-23, 23:41
Bannlyst
Hovmästarsås och ris/potatis är väldigt gott, har fått det hos en kompis några gånger.
Citera
2011-04-24, 01:16
Medlem
Något jag gillar när det vankas kassler är skirat smör, ärtor och kokt potatis. Enkelt och riktigt jävla gött.
Citera
2011-04-24, 01:50
Medlem
Dreamtimes avatar
Kassler är en alltigenom bortglömd och förlöjligad delikatess som förtjänar ett bättre öde än att serveras på flottiga tradarfik mellan en ananasskiva och en brödbit. Den var under 70-talet ansedd av socialgrupp 2 som något av det finaste man kunde inmundiga tillsammans med en svampsås (smaksatt med sherry) samt kokt potatis och haricot vertes. Tyvärr har allting sin tid. Såvida ingen Känd Gastronom tar Kasslern under sina vingar kommer den ligga där billig och grå i sitt röda nät i väntan på att gamla Asta 93 bast tar med den hem för att hacka ner den bland ris & gröna ärtor.
R.I.P.
Citera
2011-04-24, 04:31
Medlem
VanityFairs avatar
Kassler, potatismos, brunsås, lingonsylt och rejält med souerkraut

Åhh blir sugen bara jag tänker på det
Citera
2011-04-24, 05:11
Medlem
Softis...s avatar
Ris och en blå- eller grönmögelostsås är det som en kassler ska umgås med på tallriken.
Citera
2011-04-24, 15:40
Medlem
stels avatar
Ris.

Kassler är så satans gott. Nästan så man blir tvungen att knata iväg och köpa sig ett nät.
Citera
2011-04-24, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ykkmeister
Något jag gillar när det vankas kassler är skirat smör, ärtor och kokt potatis. Enkelt och riktigt jävla gött.

Vad är skirat smör?

Jag har i nio fall av tio ris till!
Skär kasslern i tunna skivor, på med ananasringar o så riven ost..Mums!
Provade någon "söderhavsmix" eller vad fan skiten hette med olika grönsaker o oliver, var jävligt smaklöst och det blev knappt någon mängd mat av det alls..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in