2011-04-23, 16:43
Medlem
Hej jag vaknade i morse och hade inga glasögon på mig , jag skulle ta en panodil, men istället råkade jag ta Panacod, :/ och jag lämnar pissprov kommer det synas? vet att det innehåller kodein??
om det ger utslag hur lång tid tar det tills man blir ''ren'' ? och isf vad ger det utslag på? ska lämna pissprov på torsdag hinner jag bli ren innan dess??

Tacksam för svar
Citera
2011-04-23, 16:58
Medlem
tj.s avatar
Kodein har en väldigt kort halveringstid på knappt tre timmar. Do the math.
Citera
2011-04-23, 17:08
Medlem
Du kommer pissa negativt
Citera
2011-04-23, 19:22
Medlem
Dolcontinas avatar
Jupp, negativt.

Hade förmodligen inte synts (på opiater) även om provet var imorgon. Vet många som tagit normala doser (60 mg) Kodein samtidigt som de lämnat prover och de har varit negativa. Har dock ingen aning om hur mycket/lite man kan ta innan det ger utslag.

En jag känner som pissat har dessutom berättat att Citodon/Panocod intagits mot värk. Det har då bara noterats på papperet och sedan har det stått "negativt" på Opiater.
Citera
2011-04-23, 19:58
Medlem
Tabletten var 500mg :/ Panacod, och det innhåller kodein det med halverings tider säger mig inte mycket! är inte så kunnig, men är jag 100% Ren innan Torsdag? men av ren nyfikenhet hur många dagar tar det innan det inte syns på en sticka?? jag kände iaf inte det minsta lilla förutom att jag blev lite avslappnad i musklerna dock inget rus

aja iaf klantigt gjort men shit happens
Citera
2011-04-23, 20:07
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoapan
Tabletten var 500mg :/ Panacod, och det innhåller kodein det med halverings tider säger mig inte mycket! är inte så kunnig, men är jag 100% Ren innan Torsdag? men av ren nyfikenhet hur många dagar tar det innan det inte syns på en sticka?? jag kände iaf inte det minsta lilla förutom att jag blev lite avslappnad i musklerna dock inget rus

aja iaf klantigt gjort men shit happens

Det är 500 mg Paracetamol och 30 mg Kodein.

Men du kommer vara ren, en tab är inget.
Citera
2011-04-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Det är 500 mg Paracetamol och 30 mg Kodein.

Men du kommer vara ren, en tab är inget.

Är du 100% ? Torsdag måste vara 100
Citera
2011-04-23, 20:46
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoapan
Är du 100% ? Torsdag måste vara 100

Alltså... 100 % kan man ju aldrig vara, för du kan ju ha världens mest konstiga kropp

Men om vi börjar från början så går Opiater ur kroppen fort. Speciellt om man bara tagit vid enstaka tillfällen. Ännu mer speciellt om det är en liten dos. Och det sista... Kodein omvandlas till morfin i kroppen men en enda Panocod (eller Citodon m. fl) är så lite att det inte skulle ge utslag iaf (hos de flesta iaf antar jag), och absolut inte på torsdag.

Du skulle kunna ta Morfin nu och vara ren på torsdag.

Edit: Vad pissar du för? Vad vill dom kolla? Om du aldrig varit misstänkt för Opiater och är jätteorolig (fast det behöver du inte vara) så kanske du skulle kunna säga att du tagit EN Panocod också? Jag har som sagt var en vän som erkänt det flera ggr. På henne är dom intresserad av ALLT. De första proverna var hon positiv på precis allt, även Opiater... men dom brydde sig inte alls om att hon sa att hon tagit lite Citodon... och det visade ju inte ens utslag trots att hon tagit både dagen innan och samma dag, eftersom det var så lite.

Edit 2: Kom på... är det dina Panocod? Har du dem på recept så ska du ju få ta dem.
Senast redigerad av Dolcontina 2011-04-23 kl. 20:58.
Citera
2011-04-23, 22:57
Medlem
Jag pissar regelbundet på jobbet och dom använder multi sticka, och visar det sig att jag är positiv så kommer jag bli kickad! och dom köper aldrig min historia bara jag är så klantig
Citera
2011-04-27, 02:46
Medlem
Ninyah218s avatar
vafan äre för jobb som kräver att man måste pissa regelbundet? låter som det mest kränkande jävla jobbet någonsin verkligen..

hur som helst så kan du vara lugn som folk redan har sagt, kodein har såpass kort halveringstid. angående halveringstid så är det väldigt simpelt, det är alltså hur lång tid det tar för att Hälften av den Substans som du stoppat i dig ska lämna kroppen. och eftersom kodein har så kort halveringstid så kan man tom, som någon skrev innan, Till och med äta det Samma Dag som man pissar, utan att det ger utslag. så sitt inte och nojja, så länge du inte planerar att ta en PanOcod precis innan du pissar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in