Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-23, 15:26
Medlem
Zelogaths avatar
Detta är väldigt konstigt, jag har haft på mobilen hela natten, jag kunde skicka sms 5.24 idag, men när jag sedan försökte mitt på dagen vid 14 ungefär så tog det 10min för skiten att skickas, sedan stod det "kunde inte skickas".

Jag har försökt stänga av/sätta på, söka nät, allt jag kan komma på.
Tycker det är konstigt om nätet är så upptaget idag bara för att det är påskafton
Även kollat hemsidan för driftinformation men allt är grönt- vad kan ha hänt?

Jag vet andra gånger då sms har jävlats på min xperia och då har jag inte kunnat ta emot, men skickat.
Och då har 2 av 5 gånger berott på att jag har haft dåligt med minne- så är inte fallet nu.

Tips, någon?
Känner ni av samma problem idag?

Edit: Har testat att med morsans mobil skicka sms till min, och jag kan ta emot utan problem
Hon har comviq, jag har tele2 (samma skit med andra ord)
Senast redigerad av Zelogath 2011-04-23 kl. 15:29. Anledning: Tillägg information
Citera
2011-04-23, 15:49
Medlem
Har du stålar på skiten?
Citera
2011-04-23, 16:35
Medlem
[Xenon]s avatar
Jag har jobbat på Tele2 så kan guida dig lite innan du ringer dem om problemet kvarstår. Antar att du har abonnemang? Prova att låna någon annans telefon och sätt i ditt sim-kort. Går det inte att skicka sms då är det fel på ditt sim-kort -----> Ring och beställ ett nytt.

Går det att skicka sms kan det vara fel på din telefon. Kolla alla inställningar, försök att starta om den ett par gånger. Hjälper inte detta får du ta kontakt med dem du köpte telefonen av för vidare felsökning!

Hoppas det löser sig och att du har nytta av denna info!
Citera
2011-04-23, 17:11
Medlem
Zelogaths avatar
Tack för snabbt svar!

Försökte ringa med min mobil nu- ringde jag saldot så fick jag "tekniskt fel" och så la rösten på.
Ringde jag till morsan så sa dem att abonnemanget är spärrat för denna tjänst...
Så jag funderar på, kan jag ha nått mitt saldotak på abonnemanget?
Det konstiga är att jag har satt taket på 200:-, och jag ringer aldrig för mer än typ 80kr i månaden annars :S

Men det är den enda förklaringen jag har.
Ska testa det med simkortet sen men jag börjar misstänka att saldotaket på något mystiskt sätt har gått i taket, bokstavligen
Citera
2011-04-24, 00:23
Medlem
[Xenon]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Tack för snabbt svar!

Försökte ringa med min mobil nu- ringde jag saldot så fick jag "tekniskt fel" och så la rösten på.
Ringde jag till morsan så sa dem att abonnemanget är spärrat för denna tjänst...
Så jag funderar på, kan jag ha nått mitt saldotak på abonnemanget?
Det konstiga är att jag har satt taket på 200:-, och jag ringer aldrig för mer än typ 80kr i månaden annars :S

Men det är den enda förklaringen jag har.
Ska testa det med simkortet sen men jag börjar misstänka att saldotaket på något mystiskt sätt har gått i taket, bokstavligen

Det är också en möjlighet jag inte alls tänkte på faktiskt!
Ring i så fall Tele2 och hör efter så kan dem lätt se om detta är fallet.
Citera
2011-04-24, 05:49
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Xenon]
Det är också en möjlighet jag inte alls tänkte på faktiskt!
Ring i så fall Tele2 och hör efter så kan dem lätt se om detta är fallet.
Will do, tack för snabbt svar iaf!
Kanske hör av mig igen nångång med tanke på att du har erfarenhet av tele2 haha ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in